• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke klei te kiezen

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Hallo,

na mijn laatste detail is de Meguiars (consumenten)klei, is deze opgegaan. De klei is mij prima bevallen, maar net als zo veel Meguiars producten is deze relatief duur. Nu heb ik bedacht dat er vast een klei is die even goed is maar welke? Had de Basics of Bling van Dodo Juice gezien in de webshop, is goedkoop maar ook goed? Welke is aan te raden, liefst een klei die geen/weinig marring geeft omdat ik niet elke keer wil polijsten na het kleien.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik gebruik de Dodo Juice Supernatural Fine Detailing Clay.

Goed te kneden, geen marring en daarbij een van de goedkoopste klei per gram omgerekend.

https://forum.Carclean.com/cc_postst12947/Overzicht-van-verschillende-soorten-klei-en-prijs-per-gram
 
Ik heb alleen nog maar ervaring met de klein van Mothers, uit zo'n setje van Mothers.
En deze is heel goed, nog geen marring mee gehad op mijn Ibiza.

Ik heb ondertussen ook klei van Bilt-Hamber Soft Clay. Maar deze moet ik nog testen, ik maak eerst de Mothers klei op.
 
@Nicknameless: Die Dodo's klei gebruik ik ook sinds enige tijd. Ik heb op meerder auto's waaronder mijn Bmw toch behoorlijk last van marring! Ik gebruik Spray & wipe 1:1 als detailerspray. Hiervoor gebruikte ik de klei van Poorboy's en had ik totaal geen last van marring. Toch lijkt het zo dat de klei van Dodo's milder is dan de poly elastic van Poorboy's. Komt deze klacht vaker voor of doe ik iets verkeerd?

Robin
 
@ kaal.nl

het kan zo zijn dat de Dodo klei op sommige soorten lak wel marring kan achterlaten.

Tot op heden heb ik, gelukkig, geen marring gehad.
 
kaal.nl zei:
@Nicknameless: Die Dodo's klei gebruik ik ook sinds enige tijd. Ik heb op meerder auto's waaronder mijn Bmw toch behoorlijk last van marring! Ik gebruik Spray & wipe 1:1 als detailerspray. Hiervoor gebruikte ik de klei van Poorboy's en had ik totaal geen last van marring. Toch lijkt het zo dat de klei van Dodo's milder is dan de poly elastic van Poorboy's. Komt deze klacht vaker voor of doe ik iets verkeerd?

Robin

op de Passat heb ik ook altijd marring met die Dodo's klei, ben dus maar terug overgeschakeld op de milde Meg's klei, liever iets duurder en fijn werken dan goedkoper en continu te moeten vloeken bij elk plekje marring :cool:
 
Zowel met de Gentle Grey als de Supernatural van Dodo Juice nooit last gehad van marring op VAG lakken. Wel op PSA/Fiat groep lakken, maar er werd daarna toch gepolijst.
 
Ik ben zelf ook erg fan van die SN clay. Marring heb ik met deze clay eigenlijk nog nooit last gehad.