• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke klei?

Zelf geteeld op het eigen veldje organische klei.... :D

Blauwe%20stad%20klei.JPG
 
Gisteren mijn bestelling binnen gekregen, zoals altijd mooi op tijd en kompleet, met een leuke extra er weer bij. Toch leuk bedacht om dat te doen! Het was dit keer een dikke MF doek van Poorboys. :cool:

De vraag nu is, ik heb de Ultra Poly-Clay besteld van Pinnacle. Nu lees ik dat deze zelfs zo mild is dat hij zelfs de wax niet aantast.

Klopt dat? Gewoon gebruiken tijdens het wassen bv om lijken e.d. te verwijderen?

Tim zei:
Voor teerspetters zou ik zeker de Poorboy's klei adviseren boven de Meguiar's klei!

Met welke klei kan je deze fijne van Pinnacle vergelijken? Deze zal dus zachter zijn dan de Poorboys en de Meguiar's klei, uit je quote neem ik aan?

Mijn "oude" klei van Meguiar's is ook bijna op, die moet ik dus tzt nog eens vervangen, dat zal dus een milde variant moeten worden, die wel wax e.d. verwijderd.
 
Hi Patrick,

Graag gedaan weer! Jij nog bedankt voor de bestelling!

De Pinnacle is inderdaad milder dan de Meguiar's klei en de Poorboy's klei. En kan daarom goed gebruikt worden voor vliegjes etc. Hoewel ze claimen dat de wax niet aangetast wordt zou ik voor de zekerheid altijd even bijwaxen. Het is een kleine moeite om dat te doen.

Als je een iets sterkere wilt hebben naast je Pinnacle Klei dan kan ik je de Poorboy's aanraden.
 
Pinnacle heb ik een week geleden nog gebruikt.
Er wordt gezegd (Volgens het boekje van Pinnacle) dat je de wax laag niet verwijderd ,maar naar mijn mening doet ie dit dus wel.
Wel fijne klei ,makkelijk kneedbaar ,lekker zacht.:)^