• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pad

Marcel123

Detailing trainee
24 dec 2017
64
20
54
Welke pad heb ik nodig om met de hand te waxen?
Is dit nog afhankelijk van het type lak of is dit universeel?
 
Ik word een beetje moe van de nieuwe trend van linkjes te plaatsen om een punt te bewijzen.

Dit medium is wel een beetje tot leven gebracht zodat mensen dit soort vragen kunnen stellen.

Een setje in de juiste richting is vaak minder moeite dan verschillende zoek linkjes te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Deze pads vind ik het prettigst.

Disco Rosso Foam Applicator
Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Blue Roo Polishing Pouch
Waxaddict Luxury Foam pads 90PPI, deze zijn helaas niet meer verkrijgbaar.

Welke wax heb je?
Een wax heb ik nog niet.ik heb poorboys wax
Deze pads vind ik het prettigst.

Disco Rosso Foam Applicator
Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Blue Roo Polishing Pouch
Waxaddict Luxury Foam pads 90PPI, deze zijn helaas niet meer verkrijgbaar.

Welke wax heb je?
Ik heb nog poorboys polish and sealant staan. Deze kan ik. Prima als wax gebruiken toch? Andere aanbevelingen zijn ook meer dan welkom
 
Wauw, ik plaats ook een keer wat linkjes van de zoekfunctie. :) Wil daar niets mee bewijzen, maar met één regel tekst (link) kan ik veel meer info geven. Zo zocht ik gewoon op "wax pad".

De ene keer wil men korte of geen reacties geven omdat het de zoveelste vraag is over een onderwerp en er niet zelf gezocht is naar een antwoord, de andere keer wordt er massaal gereageerd.

Vaker is juist dán dat er gereageerd word om de eerdere reacties een hak te zetten en iets te bewijzen ;)
 
Was niet alleen op jou.... maar ik open 3 berichten achter elkaar waar men verwijst naar zoek resultaten.

Als men het vervelend vind dat de zelfde vraag weer stelt, zijn ze op het verkeerde forum.

Ik weet dat reageren bij vele dwangmatig is, maar je hoeft niet te reageren.
 
@Zluytr - Fair Enough :D

@Marcel123 - Mijn voorkeur gaat al een tijdje naar de Disco Rosso's / Dosco Nero's. Liggen voor mij fijn in de hand en product trekt niet volgas in de pad. Ik had verschillende pads, maar betrap mijzelf erop dat ik deze 2 twee foampads toch voor verschillende doeleinden blijf pakken. Denk aan het aanbrengen van wax, maar ook voor dressings (rubber/ongelakt kunststof) en dergelijke. :D
 
Ik moet zeggen dat ik de zoekfunctie ook wel lastig vind hoor. (Of ik gebruik m op de verkeerde manier). Ik krijg hits omdat t woord 1x in de topic is gebruikt, of 10x dezelfde topic maar t is dan weer net niet wat ik zoek.

Ik heb gemerkt dat er veel, heel veel bij komt kijken om je auto te onderhouden, en zeker de details zijn erg belangrijk. Ik noem alleen al t onderhouden van je onderhoudsspullen. Als je pech hebt en je stopt je waxdoek samen met je ruitendoek in de wasmachine heb je kans dat je nooit je ruiten streeploos schoon krijgt.

Als je een verkeerde pad gebruikt (cutting pad) om je wax erop te zetten heb je een kleine uitdaging.

Ik vind de linkjes of zich wel fijn. En aardig dat iemand je helpt. Alleen de opmerking dat je eerder de zoekfunctie moet gebruiken vind ik lastig.

Tot zover mijn “beklag”.

Ik heb de rode en zwarte pad van monello :)
 
Je zou er ook voor kunnen kiezen om "nieuwer dan" mee te vinken.
Dit scheelt soms ook weer een hele kluif doorzoeken als nieuw lid.
Het zoeken scheelt idd een hoop als je wat meer bekend bent op diverse fora en zeker op dit forum,
je alvast wat inlezen in zijn algemeenheid zal over het algemeen je ogen wat meer openen
( wellicht met notitieblokje ernaast als geheugensteun in de rug )
 
  • Leuk
Reactions: Eendje
Tip van Flip: Vink het vakje aan waardoor er alleen in topic-titels gezocht word. ;)
Wauw!.! Super!.!

Nu moet ik wel zeggen dat mijn niet bekende forumgebruik ook wel heeeeeel veel informatie heeft opgeleverd waar ik niet naar op zoek was :).

Helaas horen daar weer andere producten bij wat mijn bankrekening dan weer niet ten goede kwam....
 
Wauw!.! Super!.!

Nu moet ik wel zeggen dat mijn niet bekende forumgebruik ook wel heeeeeel veel informatie heeft opgeleverd waar ik niet naar op zoek was :).

Helaas horen daar weer andere producten bij wat mijn bankrekening dan weer niet ten goede kwam....
Idd wat prijzen betreft schrik je soms behoorlijk.
Ik heb me trouwens aangemeld voor een workshop dus na 9 juni zal ik zeer waarschijnlijk een hoop minder vragen hebben
 
Offtopic
Voordeel van een link vind ik dat je 1) info krijgt en 2) een eerdere discussie hierover kunt lezen.
Zo was ik enige tijd erg blij met de link van Nicknameless toen ik info zocht over SRP. Ik kreeg het niet gevonden, de discussie was minstens net zo fijn en op pagina 2 vond ik aanvullende info over wat ik zocht.

Tip om info te zoeken:
1) tik je zoekvraag in Google
2) evt tussen deze haakjes “ “ zetten wat je exact zoekt.
3) voeg toe site:forum.carclean.com

Alle onderwerpen van hier kom je tegen.

Ontopic
Die Disco’s zijn top. Rood en zwart om wax aan te brengen. De 90ppi van Waxaddict, zijn volgens CC vrijwel gelijkwaardig met de Disco’s. Zie de links van M@rio.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon en Quantoxx
Vraagje;
Hoeveel Scholl Concepts Purple Compounding 145mm pads gebruik je gemiddeld voor een Ford Fiesta ?
https://www.carclean.com/nl/purple-compounding-pad-145mm.html
Bij voorbaat dank
Ik heb aardig wat Ford’s gepolijst en veelal zijn ze goed te corrigeren, met een medium polijstcombinatie verdwijnen de defecten vaak al moet een testspot dat uitwijzen. Scholl Paars kan goed zijn in dit geval begrijp me niet verkeerd maar is nog best een stevige pad hoor.