• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Pads en polish met de Rotex voor super wetlook

Rene de Bruin

Detailing rookie
11 feb 2009
2
0
Hallo allemaal,

Ik probeer al een tijdje uit te vinden welke poetspads in combinatie met welke middlen ik het best gebruik.

Ik heb een Festool Rotex en een metalic zwarte jaguar X-type.

De auto wordt zeer regelmatig gewassen en gepoetst ( ook kleien), maar toch, als ik echt met mijn gok op de auto ga liggen zie ik in het strijklicht weldegelijk zeer lichte krasjes.

Daarom wil ik van het voorjaar de auto maar een licht polijsten. Met de nadruk op licht, want met alle rondingen die het plaatwerk van deze auto heeft, ben ik bang door de lak heen te poetsen. Tot nu toe heb ik altijd met de hand gepoetst.

Nu ben ik dus driftig op zoek naar een goed recept om de metalic zwarte lak, met de rotex eens op te halen. Daarna wil ik de lak benadelen met een was die het vermogen heeft eventuele zeer lichte krasjes engzinds te vullen. Ik ben op zoek naar een wetlook eindresultaat die maakt dat je eigenlijk niet meer in de auto durft te rijden maar er alleen nog naar kijken wil.

Tot op heden heb ik voornamelijk gewerkt met Dulon en NXT techwax 2.0 met daarnaast de quick detailer van Meguiars en Poorboy's. Voor het polijsten gebruikte ik handmatig Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner .

Echter indien iemand een recept voor een oogverblinden resultaat heeft, heb ik er geen moeite mee een compleet nieuw lijn aan te schaffen.

Hopelijk kan iemand mij een goed recept uitschrijven

Groeten

Rene de Bruin
 
Ik denk dat je hier al veel info in kan terugvinden:

https://forum.Carclean.com/threads/compleet-poetspakket-voor-de-fanatieke-machinaal-beginnende-detailer.1339/

;)
 
hej Rene,

Neem anders via PM eens contact op met forum lid Tinus. Hij woont bij jou in de buurt en is toch wel een gevorderde detailer!
 
Rene,

Allereerst, heb je de Rotex gebruikt als schuurmachine? Zo ja, absoluut eerst goed en grondig schoonmaken. Desnoods met een luchtpistool op een compressor de gehele machine schoonblazen :!

Welk type Festool Rotex heb je?

- RO 125 FEQ-Plus
- RO 150 FEQ Plus
- RO 150E

In het geval van de eerste gebruik je de 5,5 inch Lake Country Pads.
Bij de laatste 2 gebruik je de 6,5 inch Lake Country Pads.

Je kunt perfect de rondingen van de wagen volgen als je ook nog eens een interface pad gebruikt.
Deze pad komt tussen de backingplate en Lake Country Pad te zitten en is superzacht, juist om welvingen te volgen.

Dibbuz en Goku3 hebben em ook. Ik weet alleen niet hoe hun ervaring ermee is.

se_ip_492271_z_01a.jpg
 
nicknameless zei:
Bij de laatste 2 gebruik je de 6,5 inch Lake Country Pads.

Kleine aanvulling: Ik gebruik een Rotex 150 FEQ en ik gebruik daar ook de 5,5 inch pads op. Festool verkoopt een iets kleinere backing plate waar een 5,5 inch pad net op past met een klein beetje reserve. Of je best voor 5,5 inch of voor 6,5 inch kiest moet je zelf bepalen, ik gebruik beide.
 
Kijk, hier wordt ik wijzer van. Ik heb een rotex 150E en weet nu dus welke maat pads er op moeten. Heb ook interesante links naar de materialen. En zelfs het aanbod van iemand uit de buurt die me wil helpen ! Soms is het leven nog mooier dan een glimmende auto.

Iedereen bedankt voor de gedane en nog komende input.

Rene de Bruin