• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke poetsspullen voor deze auto ?

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.129
193
46
Harderwijk
Een goede vriend van mij wil binnenkort zijn Manta B i200 eens goed onder handen nemen (handmatig - niet machinaal).
Omdat dit de eerste keer wordt sinds hij hem heeft en er nogal wat aparte dingen aan en op de auto zitten ben ik benieuwd welke spullen jullie zouden adviseren.

Het gaat om de volgende auto :
_MG_0752.webp

Paar speciale puntjes :
- Motorkap is compleet van polyester
- Stickers en opdrukken zitten onder de blanke lak.

Zelf zit ik voor de buitenkant te denken aan een basis starterspakket van Mequiars :
- NXT shampoo
- Quick Clay kitje
- NXT tech 2.0 wax

Benieuwd hoe jullie dit aanpakken en vooral met welke spullen :-"

Gr. Arjan

In principe is er volgens mij geen verschil met een gewone auto omdat je ook bij deze auto op blanke lak werkt.
Je zou gewoon het 5 stappenplan kunnen toepassen en zo zou ik dat ook doen.

Of je nu stap 1 en 2 van Meg's neemt of de Prof Polish en White Diamond van Poorboy's dat maakt niet uit.

Veel veel Tape ,ik zou rondom de stickers afplakken ,niet dat je perongeluk een randje van de sticker losduwt met je pad. Als je dit doet ,let wel op dat je de stickers niet lostrek met afhalen van de tape. Dus niet op de sticker plakken maar een omlijsting maken.
Als er ruimte is tussen de stickers kan je een microvezeldoek rond je vinger doen en daarna met je vinger + doek + polish er tussen lichtjes polishen.
De rest heeft Dibbuz reeds vermeld. :-)^

- Stickers en opdrukken zitten onder de blanke lak.

Hoeven dus in principe niet te worden afgeplakt, al blijft voorzichtigheid geboden aangezien het een soort opstaande randjes betreft. ;)