• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polijstmachine kiezen?

Bas Oomen

Detailing trainee
26 sep 2016
11
25
Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een polijstmachine en ik heb nu een Rupes LHR 15ES gevonden. Deze is echter best wel prijzig. Kent iemand een andere polijstmachine van goede kwaliteit met ongeveer dezelfde grootte en een wat lagere prijs of is deze toch wel de beste keuze en moet ik maar wat meer geld uitgeven?
 
Als je in de Carclean shop wat rondzoekt kom je ook het merk Polishing Power tegen met de DAP serie. Deze voldoen de meeste ook heel erg goed.
 
Een DAP500, of zijn iets sterkere broer met betere ergonomie en vermogen, de DAP900, is een goed apparaat. Hier kan iedereen zich wel mee redden. De Rupes machines zijn een segment hoger en zo is de prijs dan ook.

Ik zou even rondneuzen op he forum. Er zijn VELE topics met dezelfde soort vraag en hier kan je voor jezelf ook de nodige info uit halen.



Greetz
 
Stel je zelf eens de volgende vraag:

ga ik de machine alleen op m'n eigen auto gebruiken 1 of 2 keer per jaar en sporadisch op die van een kennis/familielid of ga je elk weekend aan de slag?
Zo ja, dan is een DAP900 (startpakket) een goede betaalbare machine. Ga je elk weekend aan de slag, dan zou je eens kunnen kijken naar de Rupes.

Je kan ook denken: ik wil gewoon goede kwaliteit, dan neem je de Rupes (niet meteen denken dat de DAP900 slecht is...)
Duurder hoeft niet altijd beter te zijn hè ;) Alle waar naar z'n geld.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ik heb ook zitten te kijken naar een DAP polijstmachine. Maar ik ben iemand die altijd het beste wil hebben en ben was bang dat zo'n DAP mij uiteindelijk tegen zou vallen. Dus alles maar van Rupes gekocht:) En ben er zeer tevreden over.
 
In je starttopic vraag je naar een goedkoper model dan de Rupes, en dus kom je dan eigenlijk automatisch uit op een DAP.
Een erg fijn apparaat gekeken naar prijs/kwaliteit verhouding.
Wel ben ik van mening dat als je die extra euro's uit kan geven... dan zou ik voor de Rupes gaan.
 
Ik wilde toch even een toevoeging doen; Ikzelf ben begonnen met een DAP900 V3 en heb in mijn eerste jaar vrijwel alleen maar harde lakken gezien. Met de DAP heb ik, al zeg ik het zelf, goed werk geleverd. De juiste techniek en kennis van je producten, dat maakt een sterke combinatie en dan kan je met een DAP alles doen.

Inmiddels heb ik een Rupes 21 en ik kan inderdaad zeggen; Ja, de machine voelt heel solide en wat luxer. Maar het segment ligt dan ook wat hoger.

In een oude Golf 2 kan je van A naar B rijden, zonder probleem. In een duurdere Golf 3 ook, maar je betaalt voor de luxe van de airco en dat hij nét iets langer meegaat. Alsnog komen beide van A naar B, dus daar ligt het niet aan.


Vergeet trouwens ok niet dat de DAP en Rupes machines niet helemaal vergelijkbaar zijn. De DAP is een excentrische machine met 8mm uitslag en de Rupes machines hebben 15 en 21mm uitslag. Het is dus niet zo dat je dezelfde soort machines koopt, maar dan van een ''duurder'' merk. Er is ook verschil in machine.


Greetz
 
Ik hoor ook vaak goede ervaringen over de Flex machines, deze schijnen rustiger te lopen dan de Rupes machines.
Dat lijkt ook vaak het geval als ik reviews kijk over deze verschillende machines. Als ik dan kijk naar de trillingen in de polsen/armen van de gebruiker.
Dan praat ik wel over de flex xfe 7-15, die volgens mij nog niet leverbaar is hier in europa?

Ikzelf wil ook ooit een upgrade gaan doen, maar dat duurt nog even. Tot nu toe krijg ik alles gedaan met de DAP900.

Ik doe ook alleen nog maar mijn eigen auto/motor en auto's van vrienden of ouders, dus dan voldoet de DAP900 prima!

Heb nog nooit echt zwaar hoeven compounden, dus daar kan ik dan niet over meepraten.
 
In een oude Golf 2 kan je van A naar B rijden, zonder probleem. In een duurdere Golf 3 ook, maar je betaalt voor de luxe van de airco en dat hij nét iets langer meegaat. Alsnog komen beide van A naar B, dus daar ligt het niet aan.

Een oude golf twee of een iets minder oude golf 3?;) Ik denk dat je voor het geld van een rupes 21 ondertussen twee golf 3s kan kopen ;)
 
Als je het geld hebt, en er ook voor over hebt zou ik voor een rupes 15 mark2 gaan.

Ik heb alleen een rupes mini, maar die is al zo veel krachtiger dan mijn dap900. Heerlijk apparaatje de mini. Overigens is de dap niet slecht, alleen bereik je met de rupes veel meer en in minder tijd.
 
Hier ook de ervaring dat tot nu toe iedere Rupes superrustig en trillingsvrij is. (Met de originele en LC pads)
 
Dit is een promo video van Flex, dus het valt onder: Wij van WC eend, vinden dat WC eend de beste is.

Nee hoor, is geen promo filmpje. Ze trekken zelf de conclusie dat alle drie de machines prima zijn, het komt dus aan op persoonlijk smaak.

Rupes is echt niet de enige goede machine op de markt ;).
 
Ik heb zowel een Flex als een Rupus DA.
De Flex trekt wat meer doordat hij geforceerd is en de Rupus slaat meer door zijn grotere uitslag.
Dat slaan van de Rupus wordt pas hinderlijk bij grotere oppervlakken van vrij dun materiaal.
Ik heb de Rupus al eens weggelegd bij het polijsten van een kamper, omdat het slaan hinderlijk was met werken.
Overigens blijft bij mij de Flex nog steeds favoriet, ondanks dat ik een oudere lawaaimaker heb.