• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten kan je tussen de wasbeurten door gebruiken?

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
49
Wat kun je eigenlijk doen tussen de was beurten door ?
Polijsten doe je maar een 2 keer in het jaar denk ik , maar kun je ook tussen de wasbeurten door een glaze,sealant en een wax opzetten ? Of is dit te veel van het goede, ik gebruik ook spray and gloss en qd+ van poorB.
 
Heel kort ja dat kan!

Maar nu even iets uitgebreider:

Polijsten doe ik ca. 3x per jaar, oftewel een full detail oftewel het hele 5 stappenplan!

Maar inderdaad een gemiddelde wax die houd geen 4 maanden, de betere sealants die redden het net maar dan moet je tussendoor het wel bijhouden door inderdaad na het wassen bijvoorbeeld de QD+ of QW+ van Poorboys te gebruiken (of andere merken).
Een gewone harde wax als bijvoorbeeld de Natty's van Poorboys die zit ongeveer een maand en daarna zal ik hem wel weer opnieuw opbrengen. Je kan hem gewoon opnieuw opbrengen of eerst een lichte cleaner te gebruiken als de Lime Prime Lite (Dodo Juice) waardoor de hechting van de wax wel veel beter is.
Denk eraan dat als je een cleaner gebruikt deze zeer waarschijnlijk al je lagen stript dus ook de destijds aangebrachte glaze en sealants. Dus dat moet je dan weer opnieuw aanbrengen/opbouwen!
 
Ik polijst mijn auto ongeveer 3x per jaar. Na het wassen wrijf ik de lak op met PB QD+. Hier zit een klein beetje carnauba in. Ik ga binnenkort de QW van PB proberen. Als ik merk dat de waxlaag minder begint te worden is een extra waxbeurt zeker niet uitgesloten.
 
ik doe een aantal maal per jaar mijn auto grondig detaillen. Voor de rest zet ik hem regelmatig in de wax, kan ook geen kwaad, komt mede omdat ik diverse soorten wax test en omdat ik soms erg geniet van het waxen en alleen mijn eigen auto op dat moment voorhanden is :D
 
Weet niet of ik het hier mag posten, maar ik hoor het wel.

Ik heb mijn auto in de NXT techwax 2.0 staan van Megs. Kan ik dan tussen de wasbeurten door gewoon met PB QD+ eroverheen gaan zonder mijn Techwax 2.0 aan te tasten. om de techwax van megs weer een boots te geven. Want tot nu toe gebruik ik de NXT techwax 2 a 3 keer per jaar.