• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsanding - Trial & Error

Is het niet juist de bedoeling dat je schuurblokje hard is? Zodat deze zich niet aanpast aan de pieken en dalen en zo dus juist de pieken weg kan schuren
Daarom kan je met een foam of MF pad ook geen orangepeel corrigeren. Die passen zich aan aan het oppervlak.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Valt best wel mee zene kwa kwaliteit en flexibiliteit Quantoxx
6b81964dd83f99cf63f754468ef3a357.jpg
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Die Monello pad van @m@rio is eigenlijk DE pad die word gebruikt om te wetsanden. Ik heb zelf nog de Meguair's variant maar het komt op hetzelfde neer. Het hele punt van de "hardheid" is om juist niet TE diep te gaan. Een spons is gewoon tjaa..niet doen.

Het er niet mee overweg kunnen is gewoon een kwestie van oefenen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Aahh dat kan. Op de Orangepeel clinic bij CC hadden we het er nog over dat Meguair's ze niet meer maakt/levert. Korte tijd later heeft CC ze met Monello erop

Tipje: daarmee kan je ook na het sanden het water van je paneel trekken. Even blazen en het is droog.
 
Ik zal eens kijken of ik thuis een fotoootje ervan kan maken.

Ik moet trouwens ook effe zien uit te vogelen wat handig is qua formast schuurvellen. Arie leverde mij een setje die al in mooie stukken geknipt waren. (A4 formast in 8 stukken ofso)

Ik loop dus wat te kutten tijdens het schuren en raak de lak gewoon niet gelijkmatig. Voelt gewoon niet goed, haha! ;)
 
He Q, ik heb die pad ook destijds gekregen. Ik zou niet weten hoe die is in verhouding tot de Monello. Ik gebruik bij dat geknipte schuurpapier een coatblokje van Nanolex of Gyeon. Die is wat dikker zodat je meer hoivast hebt.
 
Ha, ik wou dat ik dit eerder gelezen had! . Nou ja, het is “redelijk” gegaan, maar verre van perfect. Uiteindelijk met een klein schuimblokje gewerkt - dus met de hand. Bobbeltjes kun je wegschuren maar ... pinholes niet. Het zijn er maar een paar, maar toch. 1000 - 2000 - 3000 nat gebruikt en regelmatig kijken of het wel goed ging. Gewoon met de vingers voelen hielp ook, en soms een stukje wat “droger” doen als het bobbeltje niet weg wou. Uiteindelijk met S3 op orange pad, en het resultaat is redelijk, maar een kenner ziet het meteen. Vraag is natuurlijk wat je verwacht bij eerste keer spuiten, met spuitbussen, buiten...

Morgen nog wat verder knoeien, en desnoods de clear nog maar eens herdoen.

Stand van zaken:
118957

Het is absoluut niet eenvoudig.:eek: