Ik zal zó even een verslagje schrijven.
... Dat werd dus even wat later als verwacht. XD
Hey GlimKezen & GlansPoppen!
Zojuist opnieuw opgesloten in mijn miniatuur-ManCave en het wetsanden/orange peelen een nieuwe kans gegeven. Zo (stom) als ik ben, heb ik meteen een Trial & Error - methode aangehouden en meteen de eerste complicaties opgemerkt. Meten = Weten, Proberen = Leren?
Ik heb deze keer het eerste slachtoffer er weer bij gepakt; Een zijpaneel van een Audi S4.
Uiteraard van elke stap foto's gemaakt, maar dan zou ik het hele topic volladen met foto's. Mooi groot, maar niet handig, dus wat bewerkingen gedaan.
(EDIT - PhotoBucket was donken en draaide mijn foto's willekeurig ondanks instellingen die duidelijk zeggen dat NIET te doen!

)
(Afbeelding lezen als strip)
- Before
- Korrel 1500 - Ná enkele verticale bewegingen. Vervolgens een MF-pad gepakt als ''interface''.
- Korrel 1500 - Ná enkele verticale bewegingen. Egaler schuurbeeld door interface.
- Korrel 1500 - Ná enkele verticale bewegingen. Ondanks het idee dat je egaal schuurt, toch rommelig.
---> Afnemen en droogblazen.
Deze keer werkte ik met veel meer geduld en beleid. Dus weinig druk, het papier het werk laten doen en na enkele keren schuren de boel afnemen en droogblazen met de föhn. Het schuurbeeld controleren.
Nu was het toch wel duidelijk te zien waar de toppen en dalen zich bevonden.
- Korrel 1500 - Ná enkele verticale bewegingen. Toppen blijven opzoeken en egaliseren.
- ''
- ''
- Korrel 1500 - Ná enkele verticale + diagonale bewegingen.
---> Afnemen en droogblazen.
Het schuurbeeld werd al stukken egaler.
- Korrel 1500 - De blanke lak vloeide rijkelijk.
- Korrel 1500 - Vrij egaal schuurbeeld.
- Korrel 3000 - Schuurbeeld wederom egaler.
- Korrel 3000 - ''
- DAP900 V3 + Monello Geel 3,5'' + S3 (1 hit - stand 6, doorwerken op stand 4)
Uiteindelijke resultaat --->
Helaas
veel schuurkrassen en toch nog wat orange peel. Uiteindelijk heb ik mij met name gericht op het vlakke lakwerk onder de richtingaanwijzer (gat). Het resultaat is al een stuk beter, maar niet wat ik wilde.
Natuurlijk ook een stap overgeslagen, namelijk korrel 2000. Desondanks viel het wel mee, maar trots kon je er niet op zijn.
Dussss.....
- Korrel 3000 -
- Korrel 3000 - Haaks op de schuurkrassen.
- Korrel 3000 - Stiekem toch nog toppen tegenkomen.
- Korrel 3000 - Ook deze toppen egaliseren en de schuurkrassen verwijderen.
- Korrel 3000 - Schuurbeeld nog wat verder egaliseren.
- DAP900 V3 + Monello Geel 3,5'' + S3 (1 hit - stand 6, doorwerken op stand 4)
- DAP900 V3 + Monello Wit 3,5'' + S30 (1 hit - stand 4, doorwerken op stand 3)
- Toekomstige testvlak.

That's more like it! 
Opmerkingen;
- Goede handklos/interface vinden die stevig is, maar ook demping heeft.
- Grover beginnen, met beleid. Afschalen om schuurkrassen weg te kunnen werken alvorens polijsten.