• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsanding - Trial & Error

Zojuist wat machinaal geprobeerd, wat betekende dat ik sneller en ietswat egaler kon werken, maar de schuurkrassen gaan lastig weg.

Ik had de webshop-winkelwagen al gevuld met schuurpapier, maar kwam tijdens het uitbaggeren van mijn schuur nog schuurpads tegen. Deze had ik ooit aangeschaft om koplampen op te knappen, maar dat staat momenteel op een laag pitje. Dussss... Machinaal wetsanden maar eens proberen!

20170419_171329.jpg



Korrel 1500 - Handmatig (zonder water). Mét water deed vrijwel niets. -->



Korrel 1500 - Machinaal (zonder water) --> Je verwijderd meer, sneller. Maar egaal schuren lukte nog niet goed op dit ronde paneel.

20170419_172527.jpg


20170419_172614.jpg



Korrel 1500 - Machinaal (mét water) --> Hmm... Het forum draait de afbeelding zomaar. Vreemd?

20170419_172808.jpg



Korrel 1500 + Korrel 3000 -
Gehele vlak.


20170419_174448.jpg


20170419_174459.jpg




Polijsten - Bracht veel glans terug, maar alles zit onder de schuurkrassen, haha! :p

20170419_175430.jpg


 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa
Ik zou machinaal altijd met water schuren... voert toch de stof deeltjes/deeltjes lak die je wegschuurt beter af. Als je dit niet doet gaan die deeltjes in het schuurpapier/de schuurpad zitten waardoor je eigenlijk steeds met een grovere korrel schuurt.

Van bepaalde merken heb je ook droog schuur papier in korrel 3000 enz. Misschien dat je dat eens kan proberen? Ik gebruik dat altijd op krassen die ik heb opgevuld. Zie je net wat beter wat je doet dan wanneer je deze wetsand.
 
Ik zou machinaal altijd met water schuren...

Ik had deze pads aangeschaft na een tip van een forumlid, maar kreeg ook op koplampen weinig resultaat. De 1500 deed met water erbij (handmatig) écht bijna niets. Zónder water, zoals je in het filmpje kan zien, werkt het zoals je bij normaal papier mét wat zou schuren. Vage shit, haha! Zo zie je ook dat wanneer ik droog schuur er minder word verwijderd als wanneer ik nat schuur (Machinaal).

Ik zal deze pads gebruiken voor weet-ik-veel-wat en daarna gewoon weer lekker losse vellen bestellen om handmatig te ouwehoeren.


Greeeetz
 
Ondanks de weinig orangepeel aanwezig. Toch de denim pads geprobeerd op de deur recht 2 hits met mezzo op stand 6 dap.
Reflectie is wel wat verscherpt. Zeker wel tevreden binnenkort is testen op een paneel met meer peel in.
644539b2795062b4c02217fdb5a029a8.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
Hmmm... Als ik heel eerlijk ben, zie ik weinig verschil :)

Zou het slimmer zijn om de hits met Veloce/S3 te doen? Als ik mij bedenk dat ik nu 2 dagen bezig ben met wetsanden en flink corrigeer, kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat je met een Denimpad - Compound - D/A 8mm, ol hetzelfde uitkomt. :p


Greeetz
 
12mm uitslag is de plus.
Zal morgen op een ander paneel is de s3 gebruiken.
Peel is op mijn auto ook niet echt super aanwezig.


Betreft de toppen in de blanke lak. Als je een coating ga zetten zou dit de toppen wat gelijk trekken?
 
Nu thuis en een foto samen kunnen voegen linkse voor recht na 2 hits.
Op deze manier iets duidelijker.
Vind het verschil ook niet geweldig maar lijkt wel duidelijker en helderder. Verder ook niet niet afgewerkt met een Final polish.

Morgen een paneel met de s3 doen.
b3f37824bd1ff208aaa52f391485312b.jpg
 
Hey GlimKezen & Glanspoppen! :p

Vanavond maar weer eens wat zitten ouwehoeren met wetsanden. Deze keer op een zwarte Single Stage lak, vrij zacht. Wilde wel eens weten hoe ik mijn kunstje kon vertonen op een lak zonder clear coat. (Wat overigens minder orange peel heeft als een lak met clear coat, zo lijkt het)

De kap heeft niet overduidelijk veel orange peel en na de eerste rondes polijsten kon ik door de glans weinig goed op beeld vastleggen. XD


* Korrel 1500 - Spons Interface - Hit #1 -->
Ok, die spons werkte ook volkomen ruk als interface, haha! :p ... Al binnen enkele halen kwam ik al vrij diep in de lak. Opvallend was dat de toppen slecht te zien waren, maar dit zal te maken hebben met het feit dat er al niet enorm veel orange peel aanwezig was, denk ik. (Niet zoals op de Audi-panelen eerder in dit topic))

20170607_193836.jpg


20170607_194156.jpg

20170607_195005.jpg



* Het schuurbeeld is al weer wat beter. (P1500) -->



* Met de volgende stap, P2000, werd het schuurbeeld nóg egaler, maar ik had blijkbaar flinke krassen getrokken. Ze lijken erger als ze zijn, maar voor de zekerheid nog even haaks op deze krassen opnieuw met P2000. De toppen die eerder te zien waren, zijn nu weg. -->



* De volgende stap, P3000, zorgde voor uiteraard een nóg beter schuurbeeld. Met deze korrel ben ik wat langer doorgegaan om de polijststap wat makkelijker te maken en toch net wat meer schurkrassen aan te pakken. (Nadien heb je ze altijd, haha! :p ''Zal je net zien'') -->



* Polijsten; DAP900 + Raffini Geel + S3. (Beetje te gortig met de S3, dus 2x een dambordpatroon op Stand 6 /// Raffini - Wit + S30 op Stand 4) -->

20170607_202302.jpg

20170607_202823.jpg



* Met 1 hit Raffini Geel + S3 al klaar met corrigeren?! Uiteindelijk toch niet tevreden met wat lichte schuurkrassen, toch nog orange peel en de reflectie was wat wazig. Opnieuw met korrel 2000 + 3000, opnieuw polijsten. Deze keer ook 1x een dambordpatroon met Raffini Rood + S30 op Stand 3)

Dit leverde gek genoeg nét dat beetje extra!


20170607_204502.jpg

20170607_204519.jpg

20170607_211300.jpg

20170607_211306.jpg



Blijft toch verdomd tricky, hoor. :p Ik MOET echt een betere handpad ofso hebben, want nu ben je ook vrij veel tijd kwijt aan het ''bijschaven'' van je slechte schuurbeeld.
 
Hey GlimKezen & Glanspoppen!

Vanavond maar weer eens wat zitten ouwehoeren met wetsanden. Deze keer op een zwarte Single Stage lak, vrij zacht. Wilde wel eens weten hoe ik mijn kunstje kon vertonen op een lak zonder clear coat. (Wat overigens minder orange peel heeft als een lak met clear coat, zo lijkt het)

De kap heeft niet overduidelijk veel orange peel en na de eerste rondes polijsten kon ik door de glans weinig goed op beeld vastleggen. XD


* Korrel 1500 - Spons Interface - Hit #1 -->
Ok, die spons werkte ook volkomen ruk als interface, haha! ... Al binnen enkele halen kwam ik al vrij diep in de lak. Opvallend was dat de toppen slecht te zien waren, maar dit zal te maken hebben met het feit dat er al niet enorm veel orange peel aanwezig was, denk ik. (Niet zoals op de Audi-panelen eerder in dit topic))

Bekijk bijlage 96522

Bekijk bijlage 96523
Bekijk bijlage 96524


* Het schuurbeeld is al weer wat beter. (P1500) -->



* Met de volgende stap, P2000, werd het schuurbeeld nóg egaler, maar ik had blijkbaar flinke krassen getrokken. Ze lijken erger als ze zijn, maar voor de zekerheid nog even haaks op deze krassen opnieuw met P2000. De toppen die eerder te zien waren, zijn nu weg. -->



* De volgende stap, P3000, zorgde voor uiteraard een nóg beter schuurbeeld. Met deze korrel ben ik wat langer doorgegaan om de polijststap wat makkelijker te maken en toch net wat meer schurkrassen aan te pakken. (Nadien heb je ze altijd, haha! ''Zal je net zien'') -->



* Polijsten; DAP900 + Raffini Geel + S3. (Beetje te gortig met de S3, dus 2x een dambordpatroon op Stand 6 /// Raffini - Wit + S30 op Stand 4) -->

Bekijk bijlage 96525
Bekijk bijlage 96526


* Met 1 hit Raffini Geel + S3 al klaar met corrigeren?! Uiteindelijk toch niet tevreden met wat lichte schuurkrassen, toch nog orange peel en de reflectie was wat wazig. Opnieuw met korrel 2000 + 3000, opnieuw polijsten. Deze keer ook 1x een dambordpatroon met Raffini Rood + S30 op Stand 3)

Dit leverde gek genoeg nét dat beetje extra!


Bekijk bijlage 96527
Bekijk bijlage 96528
Bekijk bijlage 96529
Bekijk bijlage 96530


Blijft toch verdomd tricky, hoor. Ik MOET echt een betere handpad ofso hebben, want nu ben je ook vrij veel tijd kwijt aan het ''bijschaven'' van je slechte schuurbeeld.
Wat een verbluffende resultaat dus je ziet er niets meer van de schuurkrassen? Hoelang bent je der ongeveer aan bezig geweest Quantoxx?
 
Hoelang bent je der ongeveer aan bezig geweest Quantoxx?
Poeff.. Ik denk een paar uurtjes. Op m'n gemakkie, muziek erbij, je kent het wel. :p

De schuurkrassen waren zo goed als weg, maar de kap zelf is gewoon gehavend. Deukjes, putten, krassen, etc.


Iemand een tip voor een goede handpad/interface? :D
 
@Ric325i - Ah, die is voor machinaal. :)

@m@rio - Volgens mij heb ik die al, dat is zo'n hard stuk rubber. Die is naar mijn idee gewoon té hard.

Ik zal er eens beter in verdiepen. Ik dacht dat die spons de uitkomst zou zijn, maar ik had weer te kleine stukjes schuurpapier en de spons was te zacht. :)