Hey
Glim
Kez
en &
Glans
pop
pen!
Vanavond maar weer eens wat zitten ouwehoeren met wetsanden. Deze keer op een zwarte Single Stage lak, vrij zacht. Wilde wel eens weten hoe ik mijn kunstje kon vertonen op een lak zonder clear coat. (Wat overigens minder orange peel heeft als een lak met clear coat, zo lijkt het)
De kap heeft niet overduidelijk veel orange peel en na de eerste rondes polijsten kon ik door de glans weinig goed op beeld vastleggen. XD
* Korrel 1500 - Spons Interface - Hit #1 -->
Ok, die spons werkte ook volkomen ruk als interface, haha! ... Al binnen enkele halen kwam ik al vrij diep in de lak. Opvallend was dat de toppen slecht te zien waren, maar dit zal te maken hebben met het feit dat er al niet enorm veel orange peel aanwezig was, denk ik. (Niet zoals op de Audi-panelen eerder in dit topic))
Bekijk bijlage 96522
Bekijk bijlage 96523
Bekijk bijlage 96524
* Het schuurbeeld is al weer wat beter. (P1500) -->
* Met de volgende stap, P2000, werd het schuurbeeld nóg egaler, maar ik had blijkbaar flinke krassen getrokken. Ze lijken erger als ze zijn, maar voor de zekerheid nog even haaks op deze krassen opnieuw met P2000. De toppen die eerder te zien waren, zijn nu weg. -->
* De volgende stap, P3000, zorgde voor uiteraard een nóg beter schuurbeeld. Met deze korrel ben ik wat langer doorgegaan om de polijststap wat makkelijker te maken en toch net wat meer schurkrassen aan te pakken. (Nadien heb je ze altijd, haha! ''Zal je net zien'') -->
* Polijsten; DAP900 + Raffini Geel + S3. (Beetje te gortig met de S3, dus 2x een dambordpatroon op Stand 6 /// Raffini - Wit + S30 op Stand 4) -->
Bekijk bijlage 96525
Bekijk bijlage 96526
* Met 1 hit Raffini Geel + S3 al klaar met corrigeren?! Uiteindelijk toch niet tevreden met wat lichte schuurkrassen, toch nog orange peel en de reflectie was wat wazig. Opnieuw met korrel 2000 + 3000, opnieuw polijsten. Deze keer ook 1x een dambordpatroon met Raffini Rood + S30 op Stand 3)
Dit leverde gek genoeg nét dat beetje extra!
Bekijk bijlage 96527
Bekijk bijlage 96528
Bekijk bijlage 96529
Bekijk bijlage 96530
Blijft toch verdomd tricky, hoor.
Ik MOET echt een betere handpad ofso hebben, want nu ben je ook vrij veel tijd kwijt aan het ''bijschaven'' van je slechte schuurbeeld.