• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wicky frisdrank in bekleding dakhemel

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
Binnenkort moet ik een BWM detailen waar in de bekleding van de dakhemel nogal wat vlekken zitten agv een kind dat wicky is gaan spugen. Ik heb helaas nog geen foto ervan. Denken jullie dat je zoiets met APC eruit krijgt???
 
Hey VoitureFrancaise,

(Wat een naam om uit te spreken, haha! ''Voi-tu-fran-seh''..?)


Recent heb ik een deel van mijn interieur gereinigd. Hierbij heb ik de APC+D verdund tot ongeveer 1:10 en rijkelijk (lees; vochtig tot nat) ingespoten. Eventjes laten inweken en toen in/uitgewreven met een MF-doek. Dit werkte enorm goed. (Inmiddels heb ik een interieurborstel met paardenhaar)

Wij roken in de auto en dit was dan ook zeer zeker te zien aan de stijlen, zonnekleppen, hemelbekleding, etc.

Maar, na het met APC+D te hebben schoongemaakt, was dit ALLEMAAL weg. Ik denk dat een 'normale' APC dit ook wel aan kan.


Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat je de hemelbekleding niet té nat moet maken. Volgens mij kan de lijm van de bekleding dan misschien aangetast worden.


Greetz
 
Quantoxx, ik zal je een spoedcursus worden opdelen en frans geven.

voiturefrancaise
voiture francaise
voiture = auto
francaise = frans

autofrans oftewel franse auto ;)

en nee ik spreek geen frans, maar heb wel google :-D

of apc werkt zul je toch zelf moeten testen ben ik bang voiturefrancaise, indien dit niet werkt kun je altijd nog een extractor huren, als deze het niet schoonkrijgt in combinatie met apc kun je de auto beter ritueel verbranden :ja

wel opletten zoals quantoxx zegt dat je de dakhemel niet te nat maakt, de gebruikte lijm is niet altijd even goed.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Als je aan de hemel begint zal je wel de hele hemel moeten doen.. Het is wel aan te raden de rest van de bekleding af te dekken.

Succes!
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik doe dat met APC (Megs) op een witte handdoek, niet te hard wrijven, ik maak draaibewegingen met die natte handdoek.
Door de APC (of water) kan die dakhemel inderdaad lossen.
Wanneer je de zetels niet moet reinigen zou ik die inderdaad ook afdekken anders heb je daar vlekken

Altijd leuke werkjes die dakhemels!
;)
 
PeterS zei:
Ik doe dat met APC (Megs) op een witte handdoek, niet te hard wrijven, ik maak draaibewegingen met die natte handdoek.
Door de APC (of water) kan die dakhemel inderdaad lossen.
Wanneer je de zetels niet moet reinigen zou ik die inderdaad ook afdekken anders heb je daar vlekken

Altijd leuke werkjes die dakhemels!
;)
Ik heb je signature verwijderd, niet toegestaan. Forumnaam moet ook gewijzigd worden. Neem contact met ons op.
 
Hallo,
Met de speciale APC van Meguiar's, die in tegenstelling van de andere APC's vrijwel niet schuimt, krijg je deze vlekken er zeker uit. De verdunning is afhankelijk van de mate van vervuiling.
Daarnaast is de algehele vervuiling van de dakhemel van invloed of je kan volstaan met een deel schoonmaken of met de hele dakhemel.. Reken er maar op dat je het geheel moet gaan doen.
Zoals anderen al aangaven, dek de rest van bekleding goed af, ter voorkoming van vlekken. Misschien wordt je wel zo enthousiast dat je ook alle overige bekleding gaat aanpakken!!
Het beste resultaat wordt verkregen als het oppervlak goed wordt doordrenkt van APC en tevens met extra water. Veel vocht is nodig om alle viezigheid te laten opnemen. Het gebruik van
een borstel om het middel goed in het oppervlak in de laten trekken, raad ik ten sterkste aan.
Het gebruik van een extractor maakt de klus eebn stuk eenvoudiger en derhalve sterk aan te bevelen. Je kan dan makkelijk en snel al het vocht en de vervuiling uit de stof verwijderen.
Bij ernstige vervuiling is een tweede of derde maal ook eenvoudig en snel gedaan.
Uiteindelijk blijft er dan weinig water achter in de auto, daar de extractor op een eenvoudige wijze vrijwel alle vocht verwijderd.
Ik heb recent een sterk vervuilt interieur van een Saab gedaan, met een groot aantal verschillende vlekken op stoelen, banken en deurpanelen ( veelal door kleine kinderen met snoep, etc) en vrijwel
alle vervuiling ging met een run vanaf en op een enkele plek slechts was een 2e en 3e run noodzakelijk. De dag erna waren de stoelen weer droog genoeg om te gebruiken.
Veel succes.
Groet,
Jan
 
Heya Peeps,

Opnieuw kan ik weinig aan vullen op de post van kanjer100 .

Het enige wat ik er bij wil vermelden is; Zoals ik al aangaf heb ik de hemelbekleding schoongemaakt met APC+D van Poorboys. Met een beetje nat sprayen en in even kort laten inweken, kon ik met een Peluche Verde MF-doek alles weer schoon krijgen. Schuim had ik geen last van.

In de auto is jaren gerookt en misschien bij vorige eigenaars ook, maar alles werd prima schoon. Ik neem aam dat jaren van teer verzamelen dat dit ook behoorlijk diep in de bekleding is getrokken.

Mocht het voor jou niet helemaal lekker werken, zal het verhaal van Kanjer100 aan bod moeten komen en het gebruik van een extractor. Volgens mij kun je het dan een stuk natter maken en doordat je het met de extractor ook weer droog trekt, zal het schoner worden en niet volgas je lijm aantasten.


Greetz
 
Als het bovenstaande niet werkt kan je ook overwegen om een tornador aan te schaffen. Werkt perfect op dakhemels. Een extractor maakt de hemel te nat. Daar heb je met een tornador geen last van. Enige is dat deze het alleen doet op perslucht.
 
Tomas Hoe weet je dat de extractor de hemel te nat maakt? Dan zou het schoonmaken zónder extractor de boel toch zeker te nat maken?
 
Een extractor spuit én zuigt. De hoeveelheid die hij vóór de nozzle spuit kan wel is... gotver, klote Kees-sw en Zluytr ... eens teveel zijn.

Ik heb zojuist een testje gedaan op mijn stoffen stoelen, ik maak hiervoor een nieuw topic omdat de laatste tijd er wel meerdere vragen waren omtrent bekleding reinigen.


Greetz
 
Jansen omdat ik best wel wat ervaring er mee heb. Uit een Tornador komt vele malen minder water/schoonmaakmiddel dan uit een extractor. Een gevolg van een te natte hemel kan zijn dat de lijm los laat en de hemel gaat "hangen".
 
Quantoxx;n430834 zei:
Een extractor spuit én zuigt. De hoeveelheid die hij vóór de nozzle spuit kan wel is... gotver, klote Kees-sw en Zluytr ... eens teveel zijn.

Ik heb zojuist een testje gedaan op mijn stoffen stoelen, ik maak hiervoor een nieuw topic omdat de laatste tijd er wel meerdere vragen waren omtrent bekleding reinigen.


Greetz
Een beetje op je taalgebruik letten, hoor!
Vloeken en schelden wordt hier denk ik niet op prijs gesteld.....
 
Beste allemaal,
Als je bang bent dat de extractor teveel vocht op de dakhemel aanbrengt, gebruik dan een eenvoudig pompje om enerzijds het APC op te brengen en anderzijds met een 2e exemplaar extra water indien nodig.
Zo heb je het geheel in eigen hand en kan je het met weinig vloeistof uitvoeren en zo nodig meerdere keren achterelkaar doen.
Groet,
Jan
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik heb op YouTube een filmpje bekeken van een Tornador, maar daar komt toch ook behoorlijk wat vocht bij kijken?
Het voordeel van een extractor is dat je ook nog een paar keer over de bekleding kan gaan met alleen de "opzuig" functie, waardoor je meer vocht eruit haalt.
 
Quantoxx;n430834 zei:
Ik heb zojuist een testje gedaan op mijn stoffen stoelen, ik maak hiervoor een nieuw topic omdat de laatste tijd er wel meerdere vragen waren omtrent bekleding reinigen.

Ik heb deze nu geopend. ---> Link naar test
 
Tomas Jan beschrijft wat ik eigenlijk bedoelde. Als je bang bent om te veel vocht in de bekleding te krijgen gewoon handmatig opsproeien en daarna met de extractor eroverheen om het weg te zuigen. Bedankt kanjer100!
 
In mijn Octavia heb ik de hemel met de extractor gedaan.
Er zaten schimmel plekken in, en die zijn weg maar door het vocht, plus dat dat ding natuurlijk een flink vacuüm maakt trok het de hemel gewoon los.
Laatst in een Volvo 850 een stukje getest met de stoommachine, dat ging ook meteen hangen. De rest moet ik nog doen, en dan gewoon met de hand.
 
Is een sponsje misschien een oplossing?? gewoon met een klamme spons en een beetje verdunde APC+D en dan lekker boenen. Dan heb je de volledige controle over de hoeveelheid vocht wat je gebruikt.