Aanstormend talent;n433986 zei:
-is een monello pad een MF cutting pad? Of is dit een speciaal type foam? Want elke keer als ik op MF pad zoek bij carclean kom ik op de Monello pads uit. deze gebruik ik reeds.
MF-pad = Microvezel pad. Dit is dus geen Foam Pad. De Monello Raffini pads zijn Foam pads.
Aanstormend talent;n433986 zei:
-de spiderpad is een andere optie als de wol niet bevalt. Deze gebruiken jullie vaak met een Scholl compound, werkt deze niet fijn met de Monello lijn?
Zoals eerder door anderen is aangegeven werkt een wol-pad beter op een Rotary. Ikzelf gebruik, door de harde lakken waar ik tegenaan liep, een Spiderpad met S3. Deze combi werd mij aangeraden op mijn DAP en inmiddels vind ik zowel de pad als de compound lekker werken.
De Spiderpad + S3 geeft inderdaad wat meer correctie als de Foam Geel + Veloce die ik gewend was. Ook op een Rotary vind ik tussen deze 2 combi's een duidelijk verschil zitten.
Aanstormend talent;n433986 zei:
Deed onlangs een Arosatje voor een vriend, maar bleef toch strijden met de lak. De auto knapte er enorm van op, dat zonder meer. Maar ik ben echt mega kritisch en perfectionistisch, en ik behaalde niet het gewenste resultaat.
Toevallig heb ik recent ook 2 (zwarte) Seat Arosa gedaan en bij beide kwam ik er al snel achter dat deze auto's een harde lak hadden. Ik had toenmalig alleen nog maar de foam pads en compounds uit de DAP Powerpack. Met 1 hit met Foam Geel + Veloce, die ik met langzame runs deed, kwam er al behoorlijk wat glans terug, maar nog veeeeel defecten. Een 2de hit zorgde voor wat meer diepte en kleur omdat deze defecten nu ook wat minder waren.
De 2de Arosa deed ik met Spiderpad + S3 en behaalde in dezelfde 2 langzame (lees: goed doorgewerkte) hits méér resultaat en een betere finish. De pad zorgde voor wat meer correctie en de compound kan zorgde voor een nét wat strakkere finish.
Beide Arosa's heb ik volgens mij ook nog een mooie hit gegeven met Finale, al is het puur voor het idee dat je nog met een finishing polish de boel nog naloopt of misschien zelfs nog wat meer resultaat krijgt.
Recent heb ik samen met
SanderBakker zijn Seat Leon kunnen doen en mogen oefenen met zijn Rotary. Sander kende de Spiderpad + S3 nog niet op FirstHand, maar zag uiteindelijk ook dat deze combi verder kwam dan de gebruikelijke Foam Geel + Veloce. Zowel qua correctie als finish.
Als ik vanuit hobby-standpunt ga kijken naar de snelheid en/of mate van correctie, dan zou ik genoeg hebben aan mijn DAP. Zelfs op die hardere lakken red ik het wel, duurt alleen wat langer.
Als ik vanuit een bedrijfsmatig-standpunt ga kijken naar de tijd die ik nodig heb om tot een degelijk resultaat te komen, (lees; Meer glans en kleur, de klant verwacht geen 100% strakke lak) dan zou ik persoonlijk een duurdere/kwalitatief betere Rotary overwegen. Voor snelheid en het feit dat je de machine veel gebruikt.
Het tweede is voor mij een puntje omdat ik mijn hobby ook graag op andere auto's wil botvieren. Echter durf ik die optie alleen maar te benoemen en over na te denken omdat ik inmiddels wel een aantal auto's gedaan heb en genoeg ben tegengekomen en op m'n bek ben gegaan. Al doende leert men...
Greetz