• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wollen pad voor op mijn DAP

Boelewapper

Detailing rookie
10 sep 2009
152
17
Hallo mensen,

Enige tijd geleden had ik geprobeerd om met mijn DAP swirls uit mijn Golf te krijgen. Dit echter zonder resultaat. Nu kwam ik in de webshop de volgende pads tegen:

https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Foamed_Wool_425_inch_Cutting_Pad_58-32425_101179

&

https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/White_Sheepskin_5_inch_Cutting_Pad_75-325_101676\


Zijn deze ook te gebruiken op de DAP (met SSR of Monello (SSR heb ik))? En wat is het verschil tussen deze twee pads?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,:)^

Raoul
 
Zowiezo het formaat 4.25 of 5 inch

Volgens mij is de paarse ook iets slijt vaster als ik de productinformatie zo lees.
 
Mmm....ik kreeg de lak van mn Volvo ook niet mooi. Zelfs
niet met SSR3.
Zou dit een oplossing kunnen zijn?
 
Geen idee, wat bedoel je met niet mooi ?
Voor zelfde geld te snel heen en weer gegaan, te veel middel, te weinig middel.
Hoe nauwkeuriger je kan weergeven ( wellicht een foto als extra ), des te meer de meesters alhier je bij kunnen staan.
 
Nou, tijdens de meeting in Lelystad hebben er meerdere Meesters bij gekeken.
De Volvo lak is zooooo hard, die kleine krasjes krijg je niet weg... dus vandaar mn vraag.
 
Soms kan een te grove combinatie ook microkrasjes veroorzaken ... ik meen me te herinneren dat Stimpy68 dat een keer had gezegd.

Deze zul je dus weer moeten afbreken door een fijnere combinatie.

Vergeet niet dat een woolpad + ssr3 een onwijs grove combi is 8o

Oranje pad + Monello is 'grof' zat om de swirls uit een 15 jaar oude (Volkswagen Golf III) VAG lak te krijgen (roterend dan).

En nogmaals, grijp niet meteen naar een (te) zware combinatie en verwacht vooral niet dat alles na 1 hit weg is, vooral niet met een DAP.


Ik heb al maanden een Meguiars So1o Wool Light Cutting Pad liggen, tot op heden niet eerder gebruikt dan op de Mazda 6 wetsand special.
Dan heb je em nodig. Sterker nog, Dibbuz gebruiktte zelfs een Meguiars So1o Heavy Wool Cutting Pad, die gaat pas tekeer als een jekko 8o

Mazda6056.jpg


Mazda6066.jpg



Enne, stel jezelf een grens, op een gegeven moment moet je er vrede mee hebben dat je een lak niet strakker krijgt.

Die fase ben ik nu inmiddels ook wel voorbij :eyes:
 
En toch, mijn inziens maakt het schaapje een hele andere cut dan foam. Ik vind het in sommige gevallen een combi schaap + M105/Intensiv Polish/Mezzo prettiger werken dan bijvoorbeeld oranje + genoemde polijstmiddelen. Misschien dat de temperatuur die ontstaat hiervan op invloed is? Foam draait warmer dan het schaap, het zal geen tientallen graden schelen, maar heus wel een paar. We weten allemaal dat sommige middelen een vreselijke bitch zijn bij hogere temperaturen.

Voor zover mijn theorie kloppend is:
Ik denk soms dat de foampad een te hoge temperatuur ontwikkelt en vervolgens de werking van een polijstmiddel verminderd, de "smerende" en "glijdende" werking (olie?) neemt misschien sneller af dan gewenst. De korrel in het polijstmiddel is dan nog niet helemaal afgebroken, en kan een tegenwerkend effect hebben/de eigenlijke swirls niet meer strak maken.

Shoot me :klap ;)
 
Pief.

Havanna, ik meen dat jij ervaren genoeg bent om te bepalen of je wol of foam kunt gebruiken. Zoals je zegt zijn het twee verschillende manieren van werken.
Hopelijk houden mensen die nog niet zoveel ervaring hebben met zwaardere pads dit ook in de gaten.

Zie je trouwens ook veel verschil tussen het gebruik van een zware foampad en wol op een rotary cq. een DAP?
Voor mijn gevoel zou dit laatste minder verschil op moeten leveren.

Schiet maar terug.
 
Paf.

Het verschil in wol ben ik nog niet over uit, ik heb ze nu van Lake Country en van Meguiar's So1o, de gele (light cutting). Merk daar weinig verschil in, afgezien van de diameter. Misschien dat Dennis uitsluitsel kan geven m.b.t. de paarse heavy cutting?

Het verschil tussen de DAP en de rotary is gelijkend aan dat met een foampad. De rotary 'vreet' om zich heen, de DAP doet dat wat genuanceerder gelukkig.
 
Havanna,

Ik ben heel benieuwd of het met een wollen padje beter zal gaan. Met de gewone pads heb ik het idee dat er werkelijk niets gebeurt. Met oranje pad en ssr 2,5, veel langzame runs maar ik zou ook zo geloven dat ik blackhole aan aan het brengen ben. Akkoord, de lak is wat dieper van glans (na 15 minuten op een kwart motorkap) maar zelfs swirls kreeg ik er niet uit. Rechtere krassen zul je me niet zo hard over horen, daarvoor zal ik een rotary aan moeten schaffen. Maar ik had er toch meer van verwacht. Graag zou ik het proberen met een wollen pad en monello, maar ik zie er tegenop om meer spul te kopen, en er dan achter te komen dat dat ook niet het gewenste resultaat geeft. Maar het moet toch kunnen als ik al die prachtige show-offs zie!
Enige tijd geleden heb ik een sample gekregen van monello, dus een wollen padje zit in het mandje, en dan zal ik het nog eens proberen.
 
Havanna zei:
Voor zover mijn theorie kloppend is:
Ik denk soms dat de foampad een te hoge temperatuur ontwikkelt en vervolgens de werking van een polijstmiddel verminderd, de "smerende" en "glijdende" werking (olie?) neemt misschien sneller af dan gewenst. De korrel in het polijstmiddel is dan nog niet helemaal afgebroken, en kan een tegenwerkend effect hebben/de eigenlijke swirls niet meer strak maken.

Shoot me :klap ;)

Is een oplossing voor hoor, paar druppels glaze bij doen en je bent v an je "sticky"paint af.
Of gewoon drupje olijfolie ;)
 
Ik lees wel vaker dat men vooraf de pad eventjes inspuit om niet met een te droge pad aan de gang te gaan, is tussentijds even stoppen, cleanen ( dan is ie ook weer wat vochtiger ) en dan doorgaan een optie ?
Geen idee of het kant dan wel een wal slaat, komt als poepen op
 
komt als poepen op

:D :D

Drupje Finale doet het ook prima, maakt het voor mij smeerbaar genoeg, en stoft iets minder.
Dit doe ik vnl. bij roterend, niet met de Dap.

Water toevoegen doe ik niet, wel op een nieuwe/schone/droog gedraaide pad 1 of 2 sprays Quick Detailer of Last Touch.
 
druppeltje limeprime lite..
heb flesje menzerna intensive polish (ala monello mezzo) waar ik een paar drupkes limeprime lite in heb gestopt.
stoft nu veel minder (al viel dat met mezzo wel mee) en kan je lekker lang door werken, vooral roterend kan je er nu gewoon langer mee door werken!

volgende keer in inizio ook doen! die stoft altijd als een gek!