• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Woytek - Mazda mx-3 *update*

woytek

Detailing rookie
10 sep 2008
44
0
Hey jongens!

Ik ben dus Woytek, oorspronkelijk poolse naam maar ben 100% kaaskop! ...al eet ik geen kaas :-"

Pas 19 jaartjes jong en rijd in een rode mazda mx-3. De lak op de auto is niet geweldig en op die manier bij meguiars terecht gekomen. Eerste stappenplan uiteraard bij carclean vandaan gehaald. Was echter nog niet helemaal tevreden omdat ik de krasjes er niet uitkreeg. Nu ga ik de DAP500 bestellen samen met wat SSR producten en ik hoop dan ook een felrode mazda te hebben in 2 maandjes!

Foto's:

mx3meguiarsvoorna3gx0.jpg

mx3meguiarsvoorna2ih9.jpg

mx3meguiarsvoorna4tz3.jpg
 
Welkom, mooi bolide. Met die DAP500 moet het helemaal goedkomen! Wel plaatsen natuurlijk he, met veel foto's voor en na natuurlijk!
 
Dankjewel jongens! Ben ook zeer benieuwd naar de DAP500, kan niet wachten! :schaam

Binnenkort hoop ik een nieuwe bumper en sideskirts te hebben. Als ik weer een beetje bijgekomen ben van de schrik die ik kreeg van de eerste spuit-offerte in ieder geval. 8-())

De oude lak moet de nieuwe natuurlijk weer matchen dus flink poetsen. (overspuiten kost veel te veel :no ) Ik hoop dat de rode lak met de excenter een stuk langer mooi rood blijft. Meguiars stappenplan helpt wel even maar daarna komt het vale gewoon terug. Ik verwacht dat dit met de DAP500 een stuk minder is omdat je echt een laagje weghaald.
 
Welkom op het forum


woytek zei:
Binnenkort hoop ik een nieuwe bumper en sideskirts te hebben. Als ik weer een beetje bijgekomen ben van de schrik die ik kreeg van de eerste spuit-offerte in ieder geval. 8-())

Waar kom je vandaan Woytek? Ik weet nog wel een bedrijf hier in de buurt die heel aardig spuitwerk leverd voor niet al te veel.
PB me anders even de bedragen je je geoffreerd hebt gekregen. Misschien is het wat voor je
 
Poetsen hoef ik de oude kleur niet meer, ik ga nu proberen de huidige rode kleur mooi te houden!

Auto is dus opnieuw gespoten en ziet er weer echt rood uit. Ook nieuwe bumper en sideskirts. Er komen ook nog kapjes op de achterbumper maar deze heb ik nog niet!

mx3gespoten2so3.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
mx3gespoten3zh5.jpg

mx3beadingik3.jpg
 
Ziet er top uit :)^
Heeft deze een V6 motor?
De MX-3 met V6 of een MX-5 zijn 2 auto's die hier op het verlanglijst staan :heart_eyes:
 
Bedankt voor de reacties!

De mx-3 heeft inderdaad een V6, heerlijke auto, heerlijke motor.

Ik heb hem laten spuiten bij een adresje dat ik van mijn oom heb gekregen. Het zat dichtbij jouw prijs dus ik ben enorm tevreden. Spuitwerk ziet er in het algemeen perfect uit maar er zijn een paar dingen waar ik nog niet helemaal tevreden mee ben.

Sommige delen zijn perfect glanzend en anderen hebben heel licht sinasappel-effect, misschien is dit weg te polijsten. Ook zitten er hier en daar wat stofjes in, ik hoop dat dit ook nog op te lossen is. Ik ga Tim hierover vragen als ik de DAP500 op kom halen, ik wil rgaag dat het perfect word!

Moet ik wel zeggen dat ik voor de prijs een perfect paint job heb gekregen. Ik hoop dat je me wel kan helpen, Tim:-"
 
auto ziet er zeer netjes uit en vooral met de nieuwe bumper en side skirts! juist style en niet overdone.

Helaas alleen dat de v6 een inhoud heeft van 1845cm³. Dit is toch echt te weinig voor een 6 cilinder naar mijn ervaring. 6 cilinder wordt pas wat bij 2500cm³ vind ikzelf.
Daarom vind ik de motorswap van een mx-6 naar een mx-3 wel weer leuk en heb daar een aantal jaar geleden ook voor gekeken, totdat ik een turbo had gereden. Eenmaal turbo rijden is nooit meer wat anders :party:
 
Als je wilt de sinaasappeleffect weg wilt hebben zal je dat moeten schuren (machinaal) je moet echter wel zeker weten dat er genoeg blanke lak op zit anders zit je dalijk met tranen...
Maar een hele mooie bolide zeg! Ook een andere voorbumper volgens mij?
 
Super, ben blij voor je dat je voor een fatsoenlijk bedrag je auto hebt kunnen laten spuiten :)^