Van binnen naar buiten: de volgende dag stond de buitenkant van de roadster op het programma.
Gezien ik mezelf niet graag was met koud water, doe ik dat ook niet met Max. Eerst wat emmers met warm water vullen dus.
Als shampoo heb ik de Meguiars Gold Class Car Wash gebruikt. Ik heb dit flesje bij de lokale winkel gekocht en ik vind het een goede shampoo. Schuimt lekker, ruikt lekker en maakt nog lekker schoon ook.
Ook voor de Monello Artico Magico Snow Foam gebruik ik warm water.
Ik gebruik steeds 200ml product voor één fles. En toch was het effect vandaag niet geweldig.
Alles klaargezet voor de klus!
Dit is trouwens de laatste keer dat je magische tuinslang van Hozelock zult zien. De slang is op het einde van de dag gesprongen en alleen nog geschikt voor de vuilbak. De kwaliteit van die tuinslangen is beneden alle peil. Dit is al de derde die springt.
Je zou bijna denken dat deze MX5 voorwielaandrijving heeft.
Misschien moet ik mijn snelheid op de ronde punten toch een beetje temperen.
Naar goede gewoonte ben ik begonnen met de wielen.
Die Wheel Woollies zijn ideale tandenstokers om tussen zijn tandjes proper te maken.
De Monello Non-Ferro liet alleen op de schijven van de remmen nog wat sporen achter.
Terwijl de waterige Artico foam zijn werk deed, heb ik de kiertjes schoongemaakt met een Valet Pro Detailing Brush en de klassieke APC van Poorboy's World.
Ook de tankdop wordt daarbij natuurlijk niet vergeten.
Gezien er nog wat hardnekkige Franse insectenlijkjes op de neus hingen, heb ik die voor het wassen gezegend met Auto Finesse Citrus Power.
Het dak maak ik proper met autoshampoo, de Microfiber Madness Incredimit Wash Mitt en een interieurborstel.
Zowel die washandschoen als die borstel blijven meegaan. Goede investering dus.
Gezien ik het stoffen dak niet graag doorweekt laat, heb ik het na het spoelen meteen drooggedept met de Microfiber Madness Dry Me Crazy Drying Towel.
Na het droogdeppen is het dak bijna terug droog.
En daarna de rest van de wagen gewassen.
Voor de kleinere oppervlakten is de Micorfiber Madness een beetje te mad en gebruik ik een meer bescheiden Monello Wash Mitt.
Gezien de handdoek van Microfiber Madness na het drogen van het dak nog niet verzadigd was, heb ik hem ook nog kunnen gebruiken voor het drogen van de carrosserie.
Vooraleer ik aan het echte droogwrijven begon, heb ik alle openingen en kiertjes nog even droog geblazen met mijn trouwe Vac 'n Blo.
Da's niet alleen een erg goede stofzuiger, maar ook een prima droogblazer. Ik mag alleen niet vergeten om vooraf de stofzak even te verwijderen, want anders kan ik opnieuw beginnen wassen..
Ondertussen stond de nummerplaat te weken in de APC om de beestjes eraf te krijgen.
Het echte drogen heb ik gedaan met de Poorboy's World Waffle Weave Drying Towel.
Max was net droog toen het begon te regenen!
Ik heb hem toen maar binnen gezet voor de laatste klus van de dag: het kleien.
Het is wel duidelijk wat ik daarvoor gebruikt heb. En zoals je ziet, was het niet overbodig. De klei toont het resultaat van het schoonmaken van de voorste deuren. (Die waren trouwens precies even vuil als de achterste ... )
En toen was de dag weer (bijna) voorbij en was het tijd om te gaan aperitieven!
Wordt vervolgd! (En zoals steeds: bedankt voor de interesse.)
Gezien ik mezelf niet graag was met koud water, doe ik dat ook niet met Max. Eerst wat emmers met warm water vullen dus.
Als shampoo heb ik de Meguiars Gold Class Car Wash gebruikt. Ik heb dit flesje bij de lokale winkel gekocht en ik vind het een goede shampoo. Schuimt lekker, ruikt lekker en maakt nog lekker schoon ook.
Ook voor de Monello Artico Magico Snow Foam gebruik ik warm water.
Ik gebruik steeds 200ml product voor één fles. En toch was het effect vandaag niet geweldig.
Alles klaargezet voor de klus!
Dit is trouwens de laatste keer dat je magische tuinslang van Hozelock zult zien. De slang is op het einde van de dag gesprongen en alleen nog geschikt voor de vuilbak. De kwaliteit van die tuinslangen is beneden alle peil. Dit is al de derde die springt.
Je zou bijna denken dat deze MX5 voorwielaandrijving heeft.
Misschien moet ik mijn snelheid op de ronde punten toch een beetje temperen.
Naar goede gewoonte ben ik begonnen met de wielen.
Die Wheel Woollies zijn ideale tandenstokers om tussen zijn tandjes proper te maken.
De Monello Non-Ferro liet alleen op de schijven van de remmen nog wat sporen achter.
Terwijl de waterige Artico foam zijn werk deed, heb ik de kiertjes schoongemaakt met een Valet Pro Detailing Brush en de klassieke APC van Poorboy's World.
Ook de tankdop wordt daarbij natuurlijk niet vergeten.
Gezien er nog wat hardnekkige Franse insectenlijkjes op de neus hingen, heb ik die voor het wassen gezegend met Auto Finesse Citrus Power.
Het dak maak ik proper met autoshampoo, de Microfiber Madness Incredimit Wash Mitt en een interieurborstel.
Zowel die washandschoen als die borstel blijven meegaan. Goede investering dus.
Gezien ik het stoffen dak niet graag doorweekt laat, heb ik het na het spoelen meteen drooggedept met de Microfiber Madness Dry Me Crazy Drying Towel.
Na het droogdeppen is het dak bijna terug droog.
En daarna de rest van de wagen gewassen.
Voor de kleinere oppervlakten is de Micorfiber Madness een beetje te mad en gebruik ik een meer bescheiden Monello Wash Mitt.
Gezien de handdoek van Microfiber Madness na het drogen van het dak nog niet verzadigd was, heb ik hem ook nog kunnen gebruiken voor het drogen van de carrosserie.
Vooraleer ik aan het echte droogwrijven begon, heb ik alle openingen en kiertjes nog even droog geblazen met mijn trouwe Vac 'n Blo.
Da's niet alleen een erg goede stofzuiger, maar ook een prima droogblazer. Ik mag alleen niet vergeten om vooraf de stofzak even te verwijderen, want anders kan ik opnieuw beginnen wassen..
Ondertussen stond de nummerplaat te weken in de APC om de beestjes eraf te krijgen.
Het echte drogen heb ik gedaan met de Poorboy's World Waffle Weave Drying Towel.
Max was net droog toen het begon te regenen!
Ik heb hem toen maar binnen gezet voor de laatste klus van de dag: het kleien.
Het is wel duidelijk wat ik daarvoor gebruikt heb. En zoals je ziet, was het niet overbodig. De klei toont het resultaat van het schoonmaken van de voorste deuren. (Die waren trouwens precies even vuil als de achterste ... )
En toen was de dag weer (bijna) voorbij en was het tijd om te gaan aperitieven!
Wordt vervolgd! (En zoals steeds: bedankt voor de interesse.)