Gisteren de eerste (en voorlopig laatste) lentedag van 2020 gebruikt om "Max" nog eens over zijn bolleke te wrijven.
Max heeft ondertussen bijna 36.000 km op de teller en is vorige maand
met glans geslaagd op zijn eerste technische keuring.
Er zijn inmiddels een paar aanpassingen gebeurd.
De Mazda heeft een nieuw dak. Het vorige had een minuscuul gaatje op rand tussen het dak en het raamframe. Het gaatje was klein, maar zat op een plaats waar het zeker zou doorscheuren. Mijn dealer heeft het dak vervangen onder garantie.
Sindsdien zit er natuurlijk geen coating meer op, dus dat staat op mijn "to do"-lijstje.
De voorruit heb ik moeten vervangen omdat er een flinke barst in zat. Gelukkig zit glasbreuk in mijn omniumverzekering, want de vervanging kostte meer dan € 1.800,00
. Bij het vervangen van de voorruit, moet ook het raamkader vervangen worden... Bij Carglass hadden ze de kader van een MX5
RF besteld i.p.v. een
Roadster en sindsdien heeft Max een raamkader in Soul Red i.p.v. zwart. Persoonlijk vind ik het wel geslaagd. Wat vinden jullie ervan?
En de neus is natuurlijk ook al een poosje vervangen. Het voorste stuk is niet behandeld met
Gyeon Mohs en het effect is merkbaar. Er zitten duidelijk meer swirls op de onbehandelde neus dan op de rest van de auto. Zo'n coating heeft dus effect. (Ik zal eens proberen om er foto's van te maken.)
Nadat ik gisteren de wagen gewassen heb, heb ik banden behandeld met
Waxaddict Tyre Dressing.
Ik heb immers gemerkt dat als ik dat niet doe, ik toch altijd een hoop commentaar krijg...
Het effect is m.i. zichtbaar, maar niet spectaculair.
Op bovenstaande foto zou duidelijk moeten zijn welke band reeds behandeld is...
De lak heb ik na het wassen behandeld met
Gyeon Cure.
En dit was dan het resultaat.
En eentje zonder dak.
De roadster ziet er volgens mij nog goed uit voor zijn leeftijd. Hoewel hij natuurlijk ook al wat gebruiksschade vertoont.
Op de motorkap is wat steenslag.
De uitlaat blijft er echter patent uitzien.
En het blijft fijn vertoeven in deze werkruimte.
En als je nog twijfelt over het type.
Bedankt voor jullie interesse!