• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zie jij Carclean.com als een begrip?

Beschouw jij Carclean.com als een begrip in onze branche?

  • Ja

  • Nee

  • Anders en dat licht ik hieronder toe...


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik ga ff offtopic: Ben het nl niet helemaal met je eens @emilio. :)
Carclean moet het juist hebben van de liefhebber en niet van de doorsnee autowasser. De zgn. 80-20 regel lijkt me van toepassing. Juist die kleine groep is bereid te investeren, dat is de niche waar ze in opereren en waarom je weinig vrees van anderen hoeft te hebben (zie ook: blue ocean strategy).

Ontopic:
Bovenstaande is m.i. juist de kracht van carclean. Aanbieder van alle mogelijk denkbare producten voor de nichemarkt die ze hebben en waar ze zich in bewegen.
Concurrentie, nagenoeg niet.
Een begrip? Ja, daardoor wel, zo lijkt me.
Naam wijzigen? Voegt niet veel toe en doet afbreuk aan vorenstaand opgebouwde bekendheid nichemarkt.

*het is maar een mening, ik ben geen marketeer o.i.d.*
 
Maar vind je onze naam Carclean ook een begrip, dat is voor ons belangrijk om te weten.

Voor de mensen die hier op het forum zitten denk ik wel, voor de buitenstaander zal het eerder als een werkwoord, dan een merk gezien worden.
 
@Tim, ik denk dat jullie in de niche goed zitten. Gaat het er voor jullie om dat je bekend bent bij liefhebbers die tijd en geld investeren in hoe hun trots er bij staat, of wil je als bedrijf de action en de halfords beconcurreren met Wash en Shine van 3 euro per flesje? Die afweging zal meegenomen zijn in jullie businessplan denk ik, waar plaats je je bedrijf op de markt.

Wat ik merk, als een recente klant, is jullie betrokkenheid. Via een collega ben ik op het forum gewezen toen ik mij ben gaan verdiepen in het detailen. Als je op google iets meer intypt dan 'autoshampoo,' komt er vaak een topic van het forum naar boven, waar naar mijn mening duidelijke informatie in staat. De een vindt iets een top product, de ander gooit het liever door de gootsteen. Informatie waarna je zelf kan bepalen of je zo'n product vindt aansluiten bij je wens. Indien je er op het forum niet uitkomt dan biedt, ook op logistiek gebied, altijd de chat functie op de site uitkomst. De uitstraling die zowel de site als het forum hebben, is die van dienstverlening in de cardetailing producten, voor iedere portemonnee, op ieder niveau van bezig zijn met deze hobby of werk. Jullie zijn toegankelijk, zeker als webshop, met een showroom. (Wat voor mij persoonlijk vanuit Friesland een eindje weg is, maar mocht het om een speciale clinic of specifiek advies gaan, dan zou ik het geen belemmering vinden om langs te komen.)
De naam Carclean dekt zeker de lading, ook bij mensen die ik inmiddels aanbevolen heb om bij jullie op de site te kijken voor spullen.
 
  • Leuk
Reactions: jimmy104
Ach ja, de één woont in de buurt van CC en de ander dicht bij de Duitse grens (brandstof, drank, vuurwerk) :D
En als ze bij CC opsturen heb ik het meestal de volgende dag al in huis, dus de snelheid van opsturen is top!

groeten Quint
 
Ik vind het een begrip, maar wel in een kleine wereld. Jullie lat ligt hoog, dus daar pas ik mijn reactie ook op aan. En ik denk dat ik als vaste klant, die toch niet weg gaat ;), er ook wel wat van mag vinden. Ik heb wel tips. Ik weet dat jullie het druk hebben, maar: laatste youtube video: jaartje geleden. Mijn tip om meer te gaan doen op instagram (daar is NU de autowereld te vinden) werd op het forum niet echt opgepakt. Ook veel merken doen het daar slecht maar sommige ook heel goed. Voorbeelden: Autofinesse 79K volgers, Gyeon 9K, Waxxaddict 12K, Hubikote etc. Hun accounts zijn ook leuk om te volgen. Ik zou blijven aanhaken @Tim , ik snap dat het heel veel tijd kost maar dat is wel de manier hoe nieuwe kopers je gaan vinden..
 
Ik beschouw Carclean zeker als een begrip.
Voordat ik in aanraking kwam met Carclean bestelde ik mijn artikelen bij diverse andere webshops ( Waxworld en Dutch Car Detailing ).
Bij deze webshops ging er regelmatig iets mis met de bestelling / was het aanbod (veel) kleiner en de service viel meestal ook tegen.
Het aanbod van Carclean is zeer divers en uitgebreid / staat de klant echt op de eerste plaats en is de service van een zeer hoog niveau ( wat tegenwoordig een zeldzaamheid lijkt te worden ).
Wat mij betreft mogen ze bij Carclean terecht trots zijn op het bedrijf dat ze hebben opgebouwd.
 
Wij hebben sinds kort @Laurette voor social media. Volgend jaar proberen we dat verder te intensiveren. Maar met onze groei en beperkte ruimte in ons pand is het een hele toer om alle bordjes hoog te houden.
 
Carclean vind ik zeker en oprecht een Begrip met hoofdletter B ! De kennis die er in huis is, het eerlijke advies, het uitgebreide assortiment en vooral het enthousiasme van Tim en het team is wat Carclean een begrip maakt. Ik vind Carclean ook een beleving, het deelt je hobby en maakt het persoonlijk door oa de SDD en bbq, Oliebollen happen, clinics, en het forum is een warm thuiskomen tussen andere poets gekkies die je afwijking wel snappen (in tegenstelling tot mijn omgeving). Je kunt er lekker ontspannen en meer kennis opdoen, de winkel is een grote snoepwinkel met een hoog hebben hebben hebben gehalte en er staat personeel dat liefde voor de hobby heeft. Geen ongeinteresseerde mensen maar liefhebbers. Dat maakt dat ik liever hier mijn bestellingen doe dan voor een paar eurootjes goedkoper het net af ga lopen struinen voor aanbiedingen bij anderen aanbieders. Ik vind het onwijs knap en gaaf dat Tim dit zo op heeft weten te bouwen met als kers op de taart de Monello lijn ! Dus ja met heeeel veel woorden Carclean is een begrip :)
 
  • Leuk
Reactions: Tim en Dibbuz
Carclean is een topwinkel. Naast het uitgebreide assortiment en de snelle verzending is ook de service uitstekend!!
 
Zelden een probleem met een product meegemaakt.
Laatst toch een kwaliteitsissue gehad en dit is zeer naar tevredenheid opgelost.
Volgens wordt dit ook meegenomen in de productontwikkeling.
Levering is altijd snel.
Kleine gift komt ook wel regelmatig voor.
 
Ik bevind me nog erg kort in deze branche. Wat me opvalt is de service en enthousiasme van CC.
Bij aankoop van spullen (waaronder mijn polijstsetje) kreeg ik een uitgebreide uitleg, meer dan nodig hehe.
Aan het begin in de aanloop naar BlackFriday had ik een bestelling geplaatst, ik kreeg toen een mail terug of ik het wilde cancellen om de bestelling alsnog op BF te doen. Zelf helemaal niet nagedacht over BF maar het advies was erg netjes.
Zo gezegd en gedaan. Ondanks de drukte met BF is de bestelling vanmorgen al verstuurd.
Hulde voor de goede en snelle service.
 
Carclean is zeker een begrip. (ik zit niet in de branch maar hobby matig bezig)
Het komt vooral door de goede service van jullie. Je zal altijd een eerlijk antwoord krijgen. Ik heb zelfs een keer een antwoord gekregen waardoor ik een product niet nodig had. Dat vind ik wel tof.
In mijn ogen is het een beetje te vergelijken met de Apple winkels. Daar kom je om info te winnen om iets te kopen, maar ze nemen alle tijd voor je. Om jou de info te geven over de producten die je nodig hebt. Daarnaast proberen ze je na een berg info niet te pushen om een bepaald product te kopen. De werknemers daar lijken mij ook altijd enthousiastelingen van het product vak. En daar wordt ik als koper zijnde ook enthousiast van!

Jullie organiseren daarnaast ook nog leuke dagen om eens wat demo’s te zien. Workshops zijn ook leuk om aan deel te nemen. Deze zijn ook niet heel duur.

*wat een langdradig verhaal*
Maar ga zo door is wat ik vooral wil zeggen.