• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart afgeven van raam en deurrubbers

Fluffy

Detailing rookie
30 aug 2008
293
0
Een flinke irritatie waar ik tegen aan loop tijdens het detaillen van een auto is de zwarte strepen die raam en deur rubbers achterlaten op m´n doeken en dergelijke.
Ik ben benieuwd waar dit nu door komt dat deze zo afgeven.
En hoe het komt dat het per auto/rubber verschilt?

De belangrijkste vraag natuurlijk: hoe los je het op?
Gewoon een keer extra goed schoonmaken met een ontvetter en dan een voedend produkt zoals Poorboys Trim Restorer erop?
 
Ik heb er zelf niet zo'n last van, maar ik zou inderdaad die werkwijze toepassen. Het makkelijkste is natuurlijk gewoon afplakken met de bekende blauwe 3M tape. ;)
 
ThaBird zei:
Je hebt je eigen vraag al beantwoord :D

Wat goed van mij :idee
Maar hoe komt het nou?
Gewoon ouderdom/achterstallig onderhoud?

Ik zal het nog eens testen want ik heb het ook al gehad dat ondanks een keer goed schoonmaken de rubbers toch nog afgaven.
Volgende keer ga ik het met de Surfex HD proberen, ik had nu Poorboys World APC 1:20 gebruikt.
 
Heb helaas niet de technische achtergrond om je de werking van rubber ect te geven

Je apc voor zware vervuiling mag best 1:4 zijn hoor, misschien dat de 1:20 te licht was :weetniet
 
Als test ga die van mijn witte Alto uitgebreid aanpakken.
Deze is al snel wit met zwarte strepen waar ik de rubbers van verdenk.
Ik zal ze wat minder voorzichtig aanpakken met APC of Surfex HD 1:10.
 
Ik ga mee met thabird: dit is gewoon vuil, oude dressings en wat al niet meer dat in het rubber is getrokken en er (heel vervelend) elke keer uitkomt als je er met je doek langsgaat. Met nieuwe auto's heb je daar niet veel last van, maar met oude is het altijd prijs.

Goed met APC schoonschrobben (offer er desnoods wat oude doeken voor op), dressing erop en daarna bijhouden werkt voor mij! :ja