• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte strepen op deurpanelen.

DAF-44

Banned
Disaster of Bling
1 nov 2008
619
0
Door het iets minder voorzichtig in en uit stappen zitten er zwarte strepen van de schoenzolen op de lichtgrijze deurpanelen van de auto van mijn vriendin.
Ik krijg ze met geen mogelijkheid helemaal verwijderd.

Heeft iemand een tip?
meuh
 
Ik heb het ook eerder gezien bij auto's, het geprobeerd weg te krijgen maar tot nu toe helaas niet gelukt. Vervelend zijn die strepen! Heel voorzichtig met een zacht nagelborsteltje o.i.d. kun je het inderdaad eens proberen maar ik ben bang dat je het niet meer helemaal wel zal krijgen.
 
Heb inmiddels al met **fluister modus aan** Jif **fluister modus uit** geprobeerd.

Geloof dat je gelijk hebt Benny. Deze strepen zijn hardnekkiger als de die in mijn boxershort ....
 
DAF-44 zei:
Heb inmiddels al met **fluister modus aan** Jif **fluister modus uit** geprobeerd.

Geloof dat je gelijk hebt Benny. Deze strepen zijn hardnekkiger als de die in mijn boxershort ....

Hmm bespaar me de details over je boxers Ben! Maaruh.. ik herken die strepen wel en krijg ze altijd goed weg! Probeer het eens met APC en heet water!!
 
Vroeguh haalde ik van die strepen (van schoenzolen niet in boxers :-" ) van vinyl vloeren weg met een gummetje. Misschien iets om eens te proberen aangezien je ook al met jif bezig bent geweest :-b
 
Ik meen ze wel eens van het merk Sorbo te hebben gezien. Van die grijze blokken (spons kan je het bijna niet noemen, lijkt meer op soort van ' oase spul', maar brokkelt niet o.i.d. ). Helaas op hun website kon ik het niet vinden.

Van detailbedrijf uit Alkmaar waar ik wel eens wat Meguiars artikelen kocht, gaf mij een keer zo'n blokje mee. Voor onder andere dat soort strepen aan de onderkant van de binnendeur.

Mijn advies is om eens in de in de supermarkt te kijken. Zal binnenkort foto plaatsen (heb nu helaas geen tijd meer).
 
Kermit zei:
Ik meen ze wel eens van het merk Sorbo te hebben gezien. Van die grijze blokken (spons kan je het bijna niet noemen, lijkt meer op soort van ' oase spul', maar brokkelt niet o.i.d. ). Helaas op hun website kon ik het niet vinden.

Van detailbedrijf uit Alkmaar waar ik wel eens wat Meguiars artikelen kocht, gaf mij een keer zo'n blokje mee. Voor onder andere dat soort strepen aan de onderkant van de binnendeur.

Mijn advies is om eens in de in de supermarkt te kijken. Zal binnenkort foto plaatsen (heb nu helaas geen tijd meer).

Ik weet wat je bedoelt. De Powerspons van de Action. Kost zo goed als niks.

Ik ga morgen meteen een verpakking halen. Schijnt ook goed te werken op verwaarloosde velgen.
 
DAF-44 zei:
Ik weet wat je bedoelt. De Powerspons van de Action. Kost zo goed als niks.

Klopt.. wordt op de buitenlandse fora wel aan gerefereerd als de "Magic Eraser", en het kan inderdaad goed werken tegen dit soort vlekken.

Als het echt krassen in het plastic zijn schijn je ook met verwarmen met bijv een fohn een eind te komen, maar dit nog nooit zelf geprobeerd.

Ik heb er laatst wat aardig weg weten te krijgen met de Meg's interior brush (qua hardheid vergelijkbaar met een harde schoenenborstel) en Meg's APC.

Ik ga morgen meteen een verpakking halen. Schijnt ook goed te werken op verwaarloosde velgen.

Kijk hiermee wel uit, op gepoedercoate velgen kunnen ze wel degelijk krassen! Ask me how I know... :schaam

Succes!
 
Ik heb weleens gehoord dat een gum hier uitkomst voor kan bieden. Ik zou zeggen, proberen en we horen het resultaat. :)

Groeten,
Vincent
 
Vroeguh haalde ik van die strepen (van schoenzolen niet in boxers ) van vinyl vloeren weg met een gummetje. Misschien iets om eens te proberen aangezien je ook al met jif bezig bent geweest
:-" :-" :-" :grinning:
 
Ik zal eens kijken of ik mijn oude school etuitje nog ergens kan vinden.

De vakantie komt er aan dus volgende week even proberen. Bedankt voor de tips.
 
Nog 3 oude gummetje uit mijn schoolverleden kunnen opduiken.
Rotring. Gladde hagelwitte gum.
Edding. Gladde hagelwitte gum.
Läufer. Vrij ruwe grijze gum.

Dit werkt dus prima. De Läufer deed z'n werk het beste. Dit was dan ook een grover soort gum van het goedkope type.

Wel even de gum sporen wegwassen.

Bedankt voor jullie tips!!!