• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zwarte waas op of in lak

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Misschien het verkeerde to[ic??

Heb zins enige weken een alfa 147 gta. Deze is in een paars blauwe metallic kleur.Heb op de lak van de auto de gehele meguiar's 5 stappenplan losgelaten:
Meguiar Wash en conditior Gold Glass
Meguiar Quik Clay
Meguiar Crystal paint clean ( opgebracht en vervolgens meteen uitgepoetst ( dus niet laten drogen) Met pad en MF
meguiar deep Crystal Polish ( Meteen na opbrengen uitgepoetst) Met pad en MF
Meguiar NXT tech wax 2.0 ( pasta). Deze opgebracht en vervolgens 2 uur laten drogenMet pad en MF

Maar......... Nu is het resultaat niet wat ik had verwacht ( helemaal niet na het lezen van de fora en wat je ziet wat het geheel kost)
Er zit namelijk geen tot zeer weinig glans op het geheel en er zit een (onderliggende) zwarte waas op of in de lak:sob:
What To Do ??
 
Ik weet een ding en dat is de echte glans pas terugkomt na het machinaal polijsten:ja

Maar het zou toch wel moeten zijn dat je na zo een behandeling een mooie glans zou moeten kunnen krijgen.

Die zwarte waas:weetniet
 
Ja.. Had ik ook verwacht na ruim 6 uur poetsen (zonder de 2 uur droogtijd van de wax)

Of moet je de cleaner en polish laten drogen( lees inwerken)
 
Nope, gebruiken en afnemen.
Hetgeen wat even met ruste gelaten dient te worden zijn de stappen er na:
glaze
sealant
wax

Los hiervan: NXT wax 2 uur laten curen voor je gaat afnemen is wel een mega lange tijd.

Even nog een keer gekeken: Meg's noemt het een polish, maar is in de volksmond / andere merken juist een glaze, deze had je even mogen laten zitten en dan afnemen ( hazen )

Zwarte waas ?

Maar die blingbling die je ziet komt van het voorwerk a la polijsten en het kersje op de taart a la wax geen maar een klein beetje extra.
Denk dat je iets teveel hebt verwacht van de producten en minder van het voorwerk ( no worries, dacht ik in beginsel ook ( wax goed hard boenen geeft nog meer glans ... niet dus ))
 
tamer zei:
Ik weet een ding en dat is de echte glans pas terugkomt na het machinaal polijsten:ja

Maar het zou toch wel moeten zijn dat je na zo een behandeling een mooie glans zou moeten kunnen krijgen.

Die zwarte waas:weetniet


5 stappen plan geeft wel glans, gisteren zelf gezien tijdens demo, je moet step 1 krachtig inwrijven, niet ;)

overigens: nxt tech wax hoeft echt geen 2 uur te curen.
met beetje overtuiging stevig inwrijven maar wel dun, even wachten (minuutje of twee) en dan na swipe-test uitpoetsen
eventueel dun tweede laagje nxt tech wax.

wat je eventueel kunt doen om te kijken of je die 'waas' weg kunt krijgen is de ultimate compound.
 
Dat bedoel ik ook, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat je met een machine toch meer kan creeren, althans dat denk ik
 
Ik ben er achter:-b
Heb het vandaag ff uitgeprobeerd op de motorkap. wat blijkt... Alles gaat goed tot en met de cleaner. Vervolgens de polish er op gedaan en wat geeft dit... Juist een zwarte veeg die er erg moeilijk weg te krijgen is . Heb het gebrobeerd met veel polish en op het andere gedeelte met weinig polish... Beide het zelfde resultaat. De oorrzaak heb ik dus ... Nu nog de oplossing. Ik geef al aan dat het erg slecht weg te poetsen is ( met MF van meguiar) }:)w en dus.... ideeen om het wel goed te krijgen:weetniet
 
Die van mequiars wegdoen en voor de goedkopere monello of SSR kiezen ?

Wellicht is afnemen met IPA een oplossing ?
 
Isopropyl alcohol
Wordt wel gebruikt om na het polijsten alle restanten van producten te verwijderen, opdat er een totaal schone oppervlakte achterblijft, waarop sealants en waxen bijzonder goed zullen hechten. Tevens kun je zo zeer goed controleren of je de voorgaande stappen perfect hebt uitgevoerd, omdat mogelijke opgevulde krasjes weer schoon en dus zichtbaar zullen zijn.

Er zijn ook andere producten die als wipedown kunnen functioneren. IPA is rete ontvalmbaar en je loopt dus het risico van brand bij verkeerd gebruik.

CC verkoopt in de Monello lijn ook een product wat speciaal ontwikkeld is om een de lak te reinigen voor een grondige inspectie (KLIK)
 
als de polish een probleem geeft breng je het te dik aan en/of laat je het te lang zitten.
werk per deel en direct uitpoetsen, niet laten drogen.
als je denkt dat het nog wel even kan, dan wacht je al te lang ;)
 
Dus... Niet te lang laten zitten. Is het dan niet zo dat het in de lak moet trekken. Meguiar heeft het zelfs over "voeden"van de lak.
Overigens heb ik het nog geen 15 sec laten zitten dus..... Dat is het denk ik ook niet:sob: . Had natuurlijk wel gekunt!!
 
15 seconden is niet lang idd

zoals karatekid.....wax on, wax off.

dun inpoetsen op paneel, direct afnemen
 
Ik zou gewoon even kijken of er een forumlid met wat meer ervaring in de buurt zit. Afspreken en langsgaan. 90% van de forumleden zijn extreem behulpzaam en enthousiast.