• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

325i E92

Vandaag dus de Nanolex Hybrid Sio2 wax gebruikt icm de bijgeleverde mf wax pad. Normaal gebruik ik foampads maar die mf pad zat bij de set dus maar ff proberen. Op zich werkt het wel maar foampads hebben mijn voorkeur.
Terug naar de wax...
Dit is een echte no nonsense wax ,goeie chemische geur (eindelijk!) en prima dun aan te brengen. De wax heeft een fijne structuur en 1 swipe = genoeg om minimaal een motorkap mee in te smeren. Zoals gewoonlijk probeer ik dat zo dun mogelijk te doen maar omdat afnemen zo gemakkelijk ging heb ik ook een paneel iets dikker in de wax gezet en zelfs dan is ie nog goed af te nemen.
Ook bij wijze van test 1 paneel extra lang laten curen en ook daar nog geen issue met afnemen.
Niet nazweten en geen vlekkerigheid of iets dergelijks. Ik vind het geen showwax maar qua glans zit het wel goed.
Wat mij betreft een erg prettige wax.
En wat was het lekker detailweer vandaag zeg!
 
@Quantoxx , wat is dan het "typisch Sio2 wax gedrag"? "Klachten"?
Bij mij geen klachten hoor, de bedoeling is dat je wax dun aanbrengt en dan valt het afnemen wel mee.
Wanneer je te dik wax opzet wordt elke wax lastiger af te nemen in meer of mindere mate.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Vandaag dus de Nanolex Hybrid Sio2 wax gebruikt icm de bijgeleverde mf wax pad. Normaal gebruik ik foampads maar die mf pad zat bij de set dus maar ff proberen. Op zich werkt het wel maar foampads hebben mijn voorkeur.
Terug naar de wax...
Dit is een echte no nonsense wax ,goeie chemische geur (eindelijk!) en prima dun aan te brengen. De wax heeft een fijne structuur en 1 swipe = genoeg om minimaal een motorkap mee in te smeren. Zoals gewoonlijk probeer ik dat zo dun mogelijk te doen maar omdat afnemen zo gemakkelijk ging heb ik ook een paneel iets dikker in de wax gezet en zelfs dan is ie nog goed af te nemen.
Ook bij wijze van test 1 paneel extra lang laten curen en ook daar nog geen issue met afnemen.
Niet nazweten en geen vlekkerigheid of iets dergelijks. Ik vind het geen showwax maar qua glans zit het wel goed.
Wat mij betreft een erg prettige wax.
En wat was het lekker detailweer vandaag zeg!

Goed bezig en prettig te lezen. Laat je hem zitten om ook iets van standtijd te kunnen zeggen?
Ik overweeg hem voor de winterprep te doen.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
@Quantoxx , wat is dan het "typisch Sio2 wax gedrag"? "Klachten"?
Bij mij geen klachten hoor, de bedoeling is dat je wax dun aanbrengt en dan valt het afnemen wel mee.
Wanneer je te dik wax opzet wordt elke wax lastiger af te nemen in meer of mindere mate.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Typisch SiO2-gedrag, wa's dat??
 
Goed bezig en prettig te lezen. Laat je hem zitten om ook iets van standtijd te kunnen zeggen?
Ik overweeg hem voor de winterprep te doen.
CC shop stelt 4 maanden standtijd. Eind oktober/begin november krijgt de auto weer een laagje Waxaddict Quartz om de winter door te komen.
 
Naja... Gedrag c.q. "klachten" omdat veel mensen bijv. de Quartz te vadsig smeren, vlekken krijgen en dergelijk. Uiteraard is dat dan logisch, maar een swipetest op de silica is natuurlijk ook wat lastiger, bijvoorbeeld. :)

Je leest dus veel klachten over de verwerking. Klachten die waarschijnlijk liggen aan de gebruiker, maar toch.
 
B560D9D9-076F-4B99-8608-5F3414CDE4EC.jpeg
FC88944C-BEFE-4A01-B40E-92A7BFBB92C3.jpeg
 
Ik had een te zachte applicator en voor deze wax zou ik onderstaande applicator pakken:
https://www.carclean.com/nl/disco-rosso-foam-applicator.html
De wax verwerkt prima voelt een beetje boterachtig aan met opzetten en het curen van de wax ging heel geleidelijk dus ik heb 3 panelen gesmeerd en kon zelfs nog wachten met afnemen. Heel fijn wanneer het curen niet kritisch is en zelfs na geruime tijd kon ik em nog echt makkelijk afnemen.
Ik had em al eens getest op mijn andere auto dus weet datvhetveen wax is met flinke standtijd, afijn we gaan het zien met de glans zit het wel goed!
 
Hier was ik nog niet klaar maar je zag heel goed het verschil tussen tussen de 2 delen van de wisser arm. Uiteindelijk heb ik de rest ook afgemaakt met de Proxxon icm goedkope Ali express padjes welke ik eenmalig gebruik.
Als polijstmiddel heb ik eerst maar eens Rupes geel gebruikt (finishing) daar er geen krasjes aanwezig waren wel was er veel oxidatie te zien wat eigenlijk verdween als sneeuw voor de zon.
Vandaag ook alsnog de voorruit gepolijst met Autofinesse Vision icm een mf pad.
-Voorruit schoongemaakt met glascleaner.
-Complete auto gewassen.
-Voorruit ontvet
-Nanolex glas coating/sealent aangebracht op het glas.

Omdat de Proxxon er toch lag ook nog enkele delen van het motorruim gepolijst.