• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sam's Detailing

marcovanderniet

Detailing guru
10 okt 2018
493
153
49
Den Hoorn zh
Nieuw bij Carclean. Sam's detailing.

1B7DD715-3E92-43D2-85BE-1B934DC9F944.png


https://www.carclean.com/nl/merken/sam-s-detailing

Eenvoud is de drijvende kracht achter alles wat Sam's creëert. Begonnen in 2013 met het mengen van snowfoam in zijn eigen garage en uitgegroeid tot een hele lijn van simpele producten zonder poespas. De producten doen wat ze zeggen, vandaar ook dat ze geen fancy namen hebben of jargon. Sam is constant op zoek naar innovatieve producten en simpele oplossingen voor problemen die je nog niet wist dat je ze had. Elk product van Sam's heeft de goedkeuring van de man zelf. Weg met de tijd dat detailing producten onduidelijk waren.

Ik heb al wat producten besteld waaronder de puck waar ik naar op zoek was. Heel benieuwd
woodenpuck3.png
woodenpuck2.png
iron reactor.jpg






129984_SAM-head.jpg
 

Bijlagen

  • SAM-head.jpg
    SAM-head.jpg
    146,7 KB · Weergaven: 0
  • sams puck.jpg
    sams puck.jpg
    25,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Het merk heb ik nooit van gehoord. De prijzen zijn wel erg aantrekkelijk, dit wil trouwens niet zeggen dat ik het dan aanschaf :p ben benieuwd naar de eerste ervaringen ;)
 
Wheelbrush van Sam ook scherp aan de prijs. Lijkt redelijk op de EZ detail brush die ik net een tijdje heb.
 
@marcovanderniet Dat zijn mooie aanwinsten. Ik ben benieuwd of the 85/90 mm pads ook op de handpuck van Sam passen. Dat zou de puck een stuk veelzijdiger maken voor mij.
 
De 80mm past goed. Klein randje klittenband zie je nog. De puck ligt goed in de hand en je hebt controle over de pad en bewegingen. Goed te corrigeren wat je met een foam exemplaar niet hebt. Die “glipt” weleens uit je hand. Bij mij tenminste. Ik verwacht dat bij de het insmeren van de banden meer voordelen naar voren komt Ten opzichten van die sponsjes. Wat een gedoe is dat. Mijn handen zitten gelijk helemaal onder
F474FDEB-6DF7-4E3A-BB6C-43235A901703.jpeg
6A364449-7D06-4B8B-A592-6CEBBBBFF11B.jpeg
 
Wheelbrush van Sam ook scherp aan de prijs. Lijkt redelijk op de EZ detail brush die ik net een tijdje heb.
Ik weet dat de EZ borstels zogenaamde memory haren heeft die terug in vorm komen als je ze warm maakt onder de kraan. Dat maakt die borstel zo duur. Ik verwacht niet dat die van Sam's die haren ook heeft.
 
De 80mm past goed. Klein randje klittenband zie je nog. De puck ligt goed in de hand en je hebt controle over de pad en bewegingen. Goed te corrigeren wat je met een foam exemplaar niet hebt. Die “glipt” weleens uit je hand. Bij mij tenminste. Ik verwacht dat bij de het insmeren van de banden meer voordelen naar voren komt Ten opzichten van die sponsjes. Wat een gedoe is dat. Mijn handen zitten gelijk helemaal onderBekijk bijlage 130024Bekijk bijlage 130025
ik doe de banden altijd met een kwast
 
Vandaag de puck gebruikt voor het opbrengen van wax en banden dressing. Ik ben blij dat ik deze puck heb gekocht. Veel meer controle over de bewegingen en druk.

Enige wat zich moet bewijzen is het klittenband gedeelte. Als deze tussentijds minder wordt is er kans dat de pad los schiet. Tot nu toe heb geen aanleiding of gevoel dat dit snel gaat gebeuren. Het voelt erg degelijk aan. Let wel op dat je de pad op de juiste wijze eraf haalt. Dus aan de klittenband van de pad en niet aan het foam gedeelte. Dan trek je de foam stuk.
IMG_3100.jpg


D1092E7D-D7E8-4746-AAC5-998CF4EF2695.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, bovenstaande wiel heb ik gedaan met de Iron reactor. Goed spul zeker gezien de prijs. Ik zal volgende keer een voor en na foto plaatsen. Volledig vergeten een “voor” foto te maken (duh). Pas dan is er een echte beoordeling van de werking te maken.

Ik wil de volgende keer een vergelijk maken met de Nanolex wheelcleaner.
 
Ook de leather cleaner en de protect gebruikt.

Makkelijk op te brengen met een borstel en af te nemen met een doek.

Het product heeft wel een vreemd luchtje. Als je een leather product gebruikt verwacht je geen zoet luchtje. Niet heel aanwezig maar het is even wennen.

Resultaat is een mat leer interieur.

Dr leather is nog steeds mijn favoriet qua verwerking en resultaat maar dat mag ook wel qua prijs verschil. Dr. Leather maakt het net even wat dieper schoon en geeft net even wat meer een nieuw leer look (en geur). Sams komt in de buurt van de Waxaddict leather cleaner. Wat het voordeel van de Waxaddict is dat deze een leather geur af geeft en net even wat matter leer afleverde.
Tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe met leather cleaners.

Sams is zeker niet slecht. Zeker niet als je het bedrag van 9,49 (sam’s) tegen 24,99 (dr leather) zet en de Waxaddict leather cleaner 16,99. Het ziet er weer fris en beschermd uit

IMG_3123.jpg

IMG_3125.jpg

IMG_3124.jpg

Bekijk bijlage 130854
77BC30D0-5881-4F34-B0A6-DEEF69A2B0E4.jpeg

IMG_3116.jpg

IMG_3120.jpg

image-2020-07-25-15:55:39-042.jpg

image-2020-07-25-15:56:20-765.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee of dit "home made" zou zijn of eerder brand labeling ... ?
Er schieten in de UK meer detailing bedrijfjes uit de grond dan paddenstoelen heb ik de indruk.

Ook op het you tube kanaal heeft hij recent Auto Finesse producten hevig onder vuur genomen, benieuwd of daar reactie op komt.
 
  • Leuk
Reactions: Timm