Belofte maakt schuld..
Vandaag de beide auto's gewassen en zoals het hoort, moeten dan ook de bandjes mooi gedressed worden voor de finishing touch. Ik gebruikte eigenlijk altijd de Endurance tire gel van Meguiars en die vond ik prima.
Nu moet ik zeggen dat de huidige fles een keer is gevallen en sindsdien een scheurtje / barstje heeft, waardoor er allemaal product verloren gaat. Ik heb de fles nu op de kop in een maatbeker staan zodat er niets verloren gaat, ik heb nu eenmaal geen andere fles waar het in kan.
Met de vorige bestelling van CC de Tyre shine van Sam's detailing mee besteld, het product maakte me nieuwsgierig en de prijs was mede bepalend moet ik er eerlijk bij vermelden.
Ik heb er ook een Meguiars Tyre dressing applicator bij besteld, normaal werk ik altijd met handschoenen en een oude ronde microfiber applicatorpad van Meguiars.
Vanmiddag, toen de banden helemaal droog waren, heb ik de verpakking maar eens geopend en de Meguiars applicator erbij gepakt. De fles met Tyre shine was goed afgesloten, onder de dispenser dop, zat een afdichting in de vorm van een dopje, deze kwam er met wat gepriegel uit en daarna kon de normale dop er weer op gedraaid worden. Het tuitje trek je omhoog en blijft ook mooi open staan, ik had het product wel even geschud van tevoren, geen idee of het nodig was..
Het eerste lijntje Tyre shine werd goed opgenomen door de Tyre applicator, de band ingesmeerd en halverwege toch maar een nieuwe dot product. Ik merkte wel dat het sponsje al wat verzadigd raakte. Ik kon langer doorwerken voor ik weer nieuw product moest aanbrengen.
Ik heb van beide auto's de banden ermee behandeld en die geur
het viel zelfs de kids en de buurtkinderen op, ze zeiden op een gegeven moment; het ruikt hier naar banaan
Zelf vind ik het niet echt naar banaan ruiken, maar het is moeilijk te definiëren waar het dan wel naar ruikt.. ik vond het zeker geen vervelende geur en al helemaal niet overheersend.
Het product liet een mooie glans op de banden achter, minder glimmende dan de Meguairs, maar dat is niet erg. Vanuit bepaalde hoeken lijkt het wel te glimmen, maar ik vind het een prettige glans, ik ben er tevreden van.. over de duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen natuurlijk, maar als het een week blijft zitten, vind ik het prima, daarna wordt hij toch weer gewassen en komt er weer een nieuw laagje op.
Ik heb de banden nadien niet afgenomen, dat heb ik nog nooit gedaan eerlijk gezegd.. tot nu toe dik tevreden !