• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sam's Detailing

Hij promoot in die zin vrij direct inderdaad. Zijn vergelijk van spray waxen vond ik ook grappig, maar later besefte ik pas dat hij ze vergeleek met zijn eigen product. Desalniettemin maakte hij een terecht punt: geen buffing is geen wax, punt.

Dit kun je doen als je of heel overtuigd bent van je eigen product, of als je gewoon brutaal bent. Dat laatste oogt niet zo want hij ziet er nogal aaibaar uit met zijn slissende stem o_O

Ik gebruik op dit moment zijn glass cleaner en dit werkt fijn. Ik heb geen vergelijkingservaring maar de insteek is wel fijn: iets stroperig, waardoor minder kans op overspray en smeert mooi en streeploos uit. Ik zal t.z.t een beoordeling hier plaatsen.
 
Belofte maakt schuld.. ;)

Vandaag de beide auto's gewassen en zoals het hoort, moeten dan ook de bandjes mooi gedressed worden voor de finishing touch. Ik gebruikte eigenlijk altijd de Endurance tire gel van Meguiars en die vond ik prima.
Nu moet ik zeggen dat de huidige fles een keer is gevallen en sindsdien een scheurtje / barstje heeft, waardoor er allemaal product verloren gaat. Ik heb de fles nu op de kop in een maatbeker staan zodat er niets verloren gaat, ik heb nu eenmaal geen andere fles waar het in kan.

Met de vorige bestelling van CC de Tyre shine van Sam's detailing mee besteld, het product maakte me nieuwsgierig en de prijs was mede bepalend moet ik er eerlijk bij vermelden.
Ik heb er ook een Meguiars Tyre dressing applicator bij besteld, normaal werk ik altijd met handschoenen en een oude ronde microfiber applicatorpad van Meguiars.

Vanmiddag, toen de banden helemaal droog waren, heb ik de verpakking maar eens geopend en de Meguiars applicator erbij gepakt. De fles met Tyre shine was goed afgesloten, onder de dispenser dop, zat een afdichting in de vorm van een dopje, deze kwam er met wat gepriegel uit en daarna kon de normale dop er weer op gedraaid worden. Het tuitje trek je omhoog en blijft ook mooi open staan, ik had het product wel even geschud van tevoren, geen idee of het nodig was..
Het eerste lijntje Tyre shine werd goed opgenomen door de Tyre applicator, de band ingesmeerd en halverwege toch maar een nieuwe dot product. Ik merkte wel dat het sponsje al wat verzadigd raakte. Ik kon langer doorwerken voor ik weer nieuw product moest aanbrengen.

Ik heb van beide auto's de banden ermee behandeld en die geur :heart_eyes: het viel zelfs de kids en de buurtkinderen op, ze zeiden op een gegeven moment; het ruikt hier naar banaan ;)
Zelf vind ik het niet echt naar banaan ruiken, maar het is moeilijk te definiëren waar het dan wel naar ruikt.. ik vond het zeker geen vervelende geur en al helemaal niet overheersend.
Het product liet een mooie glans op de banden achter, minder glimmende dan de Meguairs, maar dat is niet erg. Vanuit bepaalde hoeken lijkt het wel te glimmen, maar ik vind het een prettige glans, ik ben er tevreden van.. over de duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen natuurlijk, maar als het een week blijft zitten, vind ik het prima, daarna wordt hij toch weer gewassen en komt er weer een nieuw laagje op.

Ik heb de banden nadien niet afgenomen, dat heb ik nog nooit gedaan eerlijk gezegd.. tot nu toe dik tevreden !

FCDDD567-6927-443C-B25C-C9B1F79B7D9A.jpeg
21EC50B9-FE97-411E-87F2-518E5906914E.jpeg
281AB8C6-BB19-4115-A99E-283537642764.jpeg
94415B1F-D689-46E2-858E-E61E6BB79B70.jpeg
5D75CFF7-0EE3-49B8-B013-176598E9E2F4.jpeg
FE5C50E2-6C3D-4C98-AE2E-4EB4B00B2BA9.jpeg
FE5C50E2-6C3D-4C98-AE2E-4EB4B00B2BA9.jpeg
C0C998A0-2263-4D4C-9B6C-2D5B6258014C.jpeg
2BC48745-B32F-496A-9702-9DE798BD97F9.jpeg
173FD02D-4014-4C87-A138-6D8CEE4C7884.jpeg
0A57717A-0CE5-43C3-BF0C-A29CBAAC9DE5.jpeg
 
Ik vind vooral de laatste 4 foto's opvallend.
Er zitten nog veel strepen, ook bruine vegen, de diepe rand welke op tussen de band en de velg zit is nog droog, de lettertje van de band zijn niet mooi meegpakt maar licht overheen gesmeerd...niet echt detailerwaardig vind ik.
Het spul zal vast lekker werken (en ruiken) maar dit os een haastklus geweest.
 
Ik vind vooral de laatste 4 foto's opvallend.
Er zitten nog veel strepen, ook bruine vegen, de diepe rand welke op tussen de band en de velg zit is nog droog, de lettertje van de band zijn niet mooi meegpakt maar licht overheen gesmeerd...niet echt detailerwaardig vind ik.
Het spul zal vast lekker werken (en ruiken) maar dit os een haastklus geweest.

Je zou ook kunnen denken: goh, wat leuk dat iemand de tijd en moeite neemt waar iemand anders misschien wat aan heeft.
Ik ga echt niet met een borsteltje alle tussenliggende streepjes voorzien van een likje tiregel hoor als je dat verwacht.

Ik detail op mijn manier en ik heb nog nooit klachten gehad daarover.

Jammer voor jou dat het dan niet detailerwaardig is in jou ogen... ik werk fulltime en heb een gezin en daarbij mag ik nog graag andere hobby’s uitvoeren als mountainbiken

Resume: laat elkaar lekker in de waarde, ik weet zeker wanneer ik kritisch naar jou werk ga kijken, ik ook wel iets tref dat niet detailerwaardig is.

Zoals gezegd, ik doe het op mijn manier en vind je het niks, scroll gewoon verder en bespaar je de moeite .
Je was er volgens mij niet bij gisteren, dus je kan niks zeggen over een haastklus, oordelen kun je doen als je erbij bent geweest en dat was je niet...
 
Laatst bewerkt:
Het is idd jammer als je energie en tijd hebt genomen om eea uit te proberen en opschrijft in een topic, iemand (met goede intenties) wat kritiek levert op het gedane werk. Altijd lastig, zeker gezien het feit je deze feedback uit platte tekst moet halen die om die reden weleens verkeerd geïnterpreteerd of ingeschat wordt.

Mijn eerste reactie na het lezen van de aanmerking had ik ook zoiets van, okee....goedemorgen allemaal. Na twee keer lezen denk ik dat Altos dit opbouwend bedoeld.

Mijn tweede reactie is dan gelijk: hoe doe je dit beter dan? Geef ons dan de wijze les hoe we dit beter kunnen doen?

@Quincy, ik hoop dat je dit niet weerhoud om nogmaals een review te maken aangezien we allemaal gebaad zijn aan gebruikers ervaringen en foto’s. En mocht het niet perfect zijn, dat er opbouwende kritiek wordt geplaatst door de professionals die hier meer ervaring mee hebben.

Voor mijzelf is het belangrijk dat als ik omkijk naar mijn auto dat ik een glimlach krijg omdat hij er strak bij staat. Het gebruiken van diverse materialen producten om steeds meer ervaring te krijgen. Daarnaast het praten over car cleaning en ervaringen delen om de volgende sessie nog beter resultaat te krijgen. Het elkaars auto’s bekijken en ervaringen delen is het mooie van dit forum. Laten we het zo houden.....
 
Laatst bewerkt:
@marcovanderniet of het opbouwend is bedoelt of niet, maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Normaal kan ik best veel hebben wat dat aangaat, maar lees de reacties van de desbetreffende maar eens na.. er zitten weinig positiefs in naar mijn mening.

Gelukkig zijn er ook positieve geluiden en die maken naar mijn idee het forum ook tot het forum zoals het is.

Zoals je zegt: we zijn allemaal gebaat bij foto’s en ervaringen van andere enthousiastelingen. Of het nou professioneel is of hobbymatig, laat elkaar lekker in de waarde. Er is al narigheid genoeg op deze wereld, laten we onze mooie hobby vooral met plezier en trots uitvoeren en juist dit is een mooie plek om het met elkaar te delen:kissing_heart:
 
Ik wou eerst niet ingaan op deze discussie, maar...
Ik begrijp de reactie van Altos wel, al is deze misschien ongelukkig ge-uit en naar alle waarschijnlijkheid zelfs niet kwaad bedoeld.
Verder is er het recht van vrije meningsuiting op een forum als dit.
Als je telkens enkel positieve opmerkingen mag posten of elkaar ophemelen, wat is dan het nut van een forum?

Anderzijds begrijp ik ook de reactie van Quincy.
Het is een beetje geven en nemen. Kritiek kan je positief opnemen of niet.

Mijn motto: Laat ons het allen een beetje tof houden.
 
Goede review @Quincy! hier hebben we wat aan. Als de standtijd meevalt, gaat de Tyre Shine bij mij het winkelmandje in ;)
De finish is precies waar ik naar opzoek ben ook de prijs valt heel erg mee! :)

N.b.: Ik gebruik nu de Waxxaddict Slicks Tyre Dressing en hoewel die eigenlijk best goed bevalt, begin ik me de laatste tijd wat te storen aan het irritant kleine sprayertje en het feit dat er altijd vlekken op de oprit komen waar het product is neergevallen na het opspuiten, dat valt vooral op na een regenbui.
 
Goed bezig, Quin! :)

Veelal worden testen niet echt gewaardeerd. Men wil graag binnen 3 zinnen en 2 foto's weten of ze het moeten bestellen of niet. Hoe-wat-waarom is dan niet belangrijk, geen goede onderbouwing.

Ik wilde ooit eens wat anders dan foampads/blocks om dressing op de banden aan te brengen, maar weinig kon mij bekoren. Ik breng Tire nu al een lange tijd aan met een kwast en dat bevalt prima.
Mijn banden en van familie/vrienden die ik regelmatig doe hebben van die vlakken met fijne lijntjes enzo, daar wreef ik met een pad overheen en niet in. Met de kwast wél. :)

Al eens een kwast geprobeerd?