Belofte maakt schuld, dus hierbij ter lering en vermaak mijn indruk en oordeel van
Sam's detailing glass cleaner:
Gisteren een avondrit naar huis van Noord-Holland naar Brabant. Los van een klein beetje regen rond Amsterdam en Utrecht (???) was het vooral een vliegenfestijn. Dus na het onder gaan van de zon heb ik de ruiten een ronde gegeven zodat vrouwlief morgenochtend met goed zicht naar het werk kan:
De Glass cleaner is er één op gel formule en de instructievideo geeft aan dat je daarmee beter en gerichter kunt doseren, waardoor het ook zuiniger in gebruik is. Voor de zijruit werd er in de video één streep getrokken en dat zou voldoende moeten zijn. Omdat ik begon met de vooruit heb ik drie "streepjes" getrokken in de hoop daarmee de helft te kunnen doen:
Dit heb ik uitgesmeerd en uitgewreven met de wafeldoek van Sam's detailing en de ruit werd er inderdaad schoon van. De doek niet:
Nu staat de voorruit net een weekje in de clearvue dus dit zal schelen in de hechting van het vuil, maar ik vond het prettig werken.
De gel smeert goed uit en wordt daarna snel "vluchtig". Ik was daardoor sceptisch of het na een klein beetje uitsmeren niet de werking zou verliezen, maar dit bleek niet zo te zijn. De ruit werd streeploos schoon:
OK, OK, so far, so good...maar de voorruit staat net in de clearvue, dus kun je dan stellen dat het goed reinigt?
Ik had al aangegeven dat het interieur nog niet af was, dus het "geluk" wil dat ik nog een zijraam heb bij de positie van dochter #2 met een week oude yoghurt spetters aan de binnenkant. Dus hup, streep trekken, uitsmeren, uitwrijven.....schoon!
OK, dit werkt echt fijn en het doseren werkt inderdaad goed. Klein raampje? Klein dotje. Zijraam? Volle streep. Achterruit? Twee strepen. Zijspiegel? Kleine streepje:
Smeren, wrijven, schoon.
Is het altijd streeploos na die ene handeling? Nee, ik heb her en der wat lichte streepjes gezien, maar na het "buffen" met de tweede doek (zoals in de video ook uitgelegd) verdwenen deze ook:
Al met al ben ik er heel content mee:
De sprayer werkt fijn en je kunt goed doseren waardoor je niet tot nauwelijks last hebt van "overspray" op deurpanelen, lijsten of je lak. Het verwerken gaat eenvoudig en vooralsnog lijkt het ook effectief te reinigen. Er zit geen scherpe geur aan, van residu is geen sprake en van strepen niet tot nauwelijks. Mocht je die wel hebben dan veeg je ze met een schone doek ook zo weer weg.
Voor nog geen 10 euro vind ik het een goed product en zal deze geen stof gaan vangen op de detailplank. Sterker nog, deze gaat mooi mee in de auto, samen met twee doeken zodat ik hem altijd voor handen heb.