• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sam's Detailing

Ik wou eerst niet ingaan op deze discussie, maar...
Ik begrijp de reactie van Altos wel, al is deze misschien ongelukkig ge-uit en naar alle waarschijnlijkheid zelfs niet kwaad bedoeld.
Verder is er het recht van vrije meningsuiting op een forum als dit.
Als je telkens enkel positieve opmerkingen mag posten of elkaar ophemelen, wat is dan het nut van een forum?

Anderzijds begrijp ik ook de reactie van Quincy.
Het is een beetje geven en nemen. Kritiek kan je positief opnemen of niet.

Mijn motto: Laat ons het allen een beetje tof houden.
Zeker Nick, dat snap ik heel goed. Soms interpreteer je zaken anders als je ze zoals hier leest terwijl ze anders bedoelt zijn en uiteraard ligt dat ook aan je eigen interpretatievermogen..
Maar het gaat mij erom dat de betreffende persoon wel vaker kritiek uit en die lees ik niet altijd positief, kan aan mij liggen natuurlijk maar wellicht zegt het ook wat over de ander.

Ik onderschrijf je mening dat het forum juist een mooi medium is om je ervaringen te delen en dat moet ook zeker zo blijven.
 
Wat Quantoxx zegt, gewoon een kwast gebruiken voor de lastige plekken, kosten bij de Action geen drol.
 
tja. Het blijft een band. Zo’n ding die altijd in contact is met de weg en smerige regenplassen.
Is mooi om na het wassen de kers op de taart toe te voegen door je banden met wat extras te geven maar we weten toch allemaal dat na 300 kilometer het beste er wel af is. Om dan te mieren over kiertjes gaat me net iets te ver.
in ieder geval bedankt voor de moeite!
 
  • Grappig
Reactions: Quincy
Ik kan reviews/andersmans ervaringen (bijna) altijd waarderen en probeer dan eruit te filteren of het een product is wat beter is dan of de eigenschappen kan evenaren met mijn huidige topper in de collectie.
Voorlopig heb ik nog 2 flessen tyre (topper wat mij betreft) staan dus ik kan nog even vooruit.
 
Wheelbrush van Sam ook scherp aan de prijs. Lijkt redelijk op de EZ detail brush die ik net een tijdje heb.
Afgelopen week toch nog de mini wheelbrush van Sam besteld. Lijkt me een degelijk product en mooi/goed verpakt.
Vandaag gebruikt. De haren zijn vrij stevig/stug en met een kleine velg (15 inch denk ik) kon ik net niet fijn achterin komen.
De grote EZ detail brush is (joh) groter dan de mini van Sam, maar deze ging ook prima in de kleine velg met veel spaken. Tja.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Ik heb die ervaring (nog) niet. In heb de pad schoongemaakt met Dreft maar volgens mij hoeft dat niet uit te maken.

Ik zal straks kijken of die van mij nog goed zijn of ook los zitten.
 
Is APC een geschikt middel voor schoonmaken van dergelijke pads? Geen idee hoor maar kan dat niet te sterk zijn geweest voor de lijm?
 
Ik gebruik op écht smerige pads (lees: Dressing/wax/etc) ook wel eens APC. Sterker nog, de APC+D.

Wat mij altijd opviel is dat je prima APC's kan gebruiken, maar spoel dit goed door en/of gebruik iets als Dreft of Pad Cleaner nadien.

Frommel pads met velcro ook niet op of kneed ze hard uit, dat vind de verlijming ook niet lekker.
 
Even een updeetje...

Vandaag de Leon weer gewassen, ik had de velgen ingepoten met DJ iron remover en dan neem ik ook altijd de banden even een paar keer mee met de borstels en kwasten...

Toen ik de wagen helemaal droog had, viel me al op dat de banden nog zwart leken. Net even een paar nieuwe foto’s gemaakt en het valt me op dat de tiregel er nog goed op zit, ondanks de iron remover en wasbeurt!

Voor de duidelijkheid, ik heb dus geen nieuwe tiregel aangebracht vandaag

3BA56537-E049-4FED-98E4-89A9957FE4DE.jpeg
B0322F44-13B6-44D9-92C9-7556C4AC15AB.jpeg
 

Bijlagen

  • D0537D96-6B1C-44FB-852D-2E1CE1312178.jpeg
    D0537D96-6B1C-44FB-852D-2E1CE1312178.jpeg
    178,9 KB · Weergaven: 0
Belofte maakt schuld, dus hierbij ter lering en vermaak mijn indruk en oordeel van Sam's detailing glass cleaner:
20200809_210656.jpg

Gisteren een avondrit naar huis van Noord-Holland naar Brabant. Los van een klein beetje regen rond Amsterdam en Utrecht (???) was het vooral een vliegenfestijn. Dus na het onder gaan van de zon heb ik de ruiten een ronde gegeven zodat vrouwlief morgenochtend met goed zicht naar het werk kan:
20200809_210551.jpg

De Glass cleaner is er één op gel formule en de instructievideo geeft aan dat je daarmee beter en gerichter kunt doseren, waardoor het ook zuiniger in gebruik is. Voor de zijruit werd er in de video één streep getrokken en dat zou voldoende moeten zijn. Omdat ik begon met de vooruit heb ik drie "streepjes" getrokken in de hoop daarmee de helft te kunnen doen:
20200809_210729.jpg

Dit heb ik uitgesmeerd en uitgewreven met de wafeldoek van Sam's detailing en de ruit werd er inderdaad schoon van. De doek niet:
20200809_210820.jpg

Nu staat de voorruit net een weekje in de clearvue dus dit zal schelen in de hechting van het vuil, maar ik vond het prettig werken.

De gel smeert goed uit en wordt daarna snel "vluchtig". Ik was daardoor sceptisch of het na een klein beetje uitsmeren niet de werking zou verliezen, maar dit bleek niet zo te zijn. De ruit werd streeploos schoon:
20200809_210840.jpg

OK, OK, so far, so good...maar de voorruit staat net in de clearvue, dus kun je dan stellen dat het goed reinigt?

Ik had al aangegeven dat het interieur nog niet af was, dus het "geluk" wil dat ik nog een zijraam heb bij de positie van dochter #2 met een week oude yoghurt spetters aan de binnenkant. Dus hup, streep trekken, uitsmeren, uitwrijven.....schoon!
20200809_222426.jpg

OK, dit werkt echt fijn en het doseren werkt inderdaad goed. Klein raampje? Klein dotje. Zijraam? Volle streep. Achterruit? Twee strepen. Zijspiegel? Kleine streepje:
20200809_223826.jpg

Smeren, wrijven, schoon.

Is het altijd streeploos na die ene handeling? Nee, ik heb her en der wat lichte streepjes gezien, maar na het "buffen" met de tweede doek (zoals in de video ook uitgelegd) verdwenen deze ook:
20200809_224220.jpg

Al met al ben ik er heel content mee:

De sprayer werkt fijn en je kunt goed doseren waardoor je niet tot nauwelijks last hebt van "overspray" op deurpanelen, lijsten of je lak. Het verwerken gaat eenvoudig en vooralsnog lijkt het ook effectief te reinigen. Er zit geen scherpe geur aan, van residu is geen sprake en van strepen niet tot nauwelijks. Mocht je die wel hebben dan veeg je ze met een schone doek ook zo weer weg.

Voor nog geen 10 euro vind ik het een goed product en zal deze geen stof gaan vangen op de detailplank. Sterker nog, deze gaat mooi mee in de auto, samen met twee doeken zodat ik hem altijd voor handen heb.
 
@RoCo - Nice! Thanx voor de moeite. :)

Wat ik mij afvraag: Wat maakt deze beter/anders dan andere glasreinigers?
Ik gebruik Clearly Menthol in concentraat en kost dus geen drol, bevat IPA, reinigt goed en streeploos.
De genoemde pluspunten komen overeen bij vrijwel alle glasreinigers die ik ken, behalve het puntje 'dosering'. Maar ik spray sowieso nooit op het glas, maar op de boenpad/doek en neem na het boenen af met een wafeldoek of papier. :p

(Moet je volgens Sam's boenen met een wafeldoek en nadien afnemen met een schone wafeldoek?)