• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

* TEST * Sonax - Profiline CC36 Ceramic Coating (BMW E36)

Goeie review weer!

Pas je wel op met je sproeikop dat je je motorkap niet raakt? (filmpje over sheeting) Ik weet het, het was niet raak, maar dan ook net niet raak ;)

Je had je auto toch gepolijst meen ik te lezen? Bij dat zelfde filmpje zie ik nog behoorlijk wat krasjes en dergelijke...
Is de lak te dun om te corrigeren of zijn de krassen te diep?

Al met al weer een waardevolle toevoeging op je topic en test...chapeau!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en tembaco
Dat was volgens mij die kap van de sloop die wel wat poepjes en kakkjes had die waren ingebrand en andere diepere defecten.

Maar aan je vinger te horen is de lak dus niet glad maar stroef. Dus een beetje het idee als PNS klopt?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Altos - Thanx! :)

Stiekem raak ik de lak wel eens met de sproeikop, haha! De motorkap zit vol met bende die je gelukkig niet 1-2-3 ziet door de glans. Dit is inderdaad de sloopkap waar ik liever niet meer teveel lak afneem.

De auto raak ik sowieso niet teveel meer aan. De 1-2 jaarlijkse polijstbeurten en That's it. :)


@tembaco - De lak voelt juist heel glad normaliter. Tijdens de wasbeurt ook, maar na het sheeten is hij inderdaad stroef wanneer ik met een droge vinger een streep strek.
Mijn moeder wrijft maar al te graag over de auto als ik hem gedaan heb. "Oooh, wat glad!"" ... Maar zal vandaag eens kijken hoe stroef of glad de lak is na de volle uithardperiode.

Ik ken de Netshield niet uit eigen ervaring. Ik kan daar niets over zeggen, sorry! :)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Altos
Wit spul op mijn bolletje -->


Hmmm... Geen idee wat dit moet zijn. Residu van de Gloss Coat? Kalk van het water?

Afgelopen week heb ik het dak van mijn golf opnieuw in de Si3D gezet. Dag daarna regende het en nam ik deze foto:
Ook hier is wit spul te zien. Dus ik verbaasde mij ook enigszins.

7953a027-b370-4522-8619-3980e958195d.jpg
 
Zou lucht kunnen zijn. In water zit namelijk ook lucht/zuurstof. Zeker net na het afspuiten komt dit voor. Als de druppels een tijdje erop liggen, knappen de zuurstof belletjes en zijn het gewoon druppels water.
 
@Quantoxx Nog steeds tevreden over de CC36?

Hey SvA,

Tot op heden ben ik zeker nog tevreden over de CC36. :D

Grappig dat je nu je vraag stelt, want ik had wel wat nieuws over de coating;

Recent heb ik de AutoGlym - Traffic Film Remover (TFR) geprobeerd. Ik was hiervan niet zéér onder de indruk, terwijl ik juist van vele de indruk krijg dat het wonderspul is. ;) (Getest op 3 vieze auto's) Vorige week heb ik de TFR ook op een milde verhouding op mijn auto geprobeerd. (1:25 ongeveer) en doordat er plotseling 2 buren waren met krassen op de auto, heb ik mijn auto met de HD afgespoten, maar niet nadien gewassen.

De beading en sheeting leek bij de eerstvolgende wasbeurt een stuk minder te zijn, met name op de motorkap. Niet veel later hoorde ik van een forumlid dat de pH-waarde van TFR richting de 14 ging en ik vreesde meteen dat de CC36 simpelweg is aangetast. :scream:

Later... bedacht ik mij dat ik recent mijn auto gefoamed heb met Bathe+ toen ik op de automatische piloot aan het wassen was. Ik wil de CC36 testen zónder boosters, dus dit was zeker niet de bedoeling. Maar ergens denk ik, en hoop ik, dat de TFR misschien de Bathe+ heeft aangetast en dat na enkele wasbeurten deze Bathe+ weg zal zijn en de CC36 eronder nog prima zijn ding doet. :D


Na contact met Sonax, voordat ik de CC36 ging gebruiken, werd er op mijn vraag; ''Wat is de pH-tolerantie van de CC36?'' ... geantwoord met; ''11''. Dit vond ik een nogal vage uitspraak aangezien dit feitelijk niets zegt over de tolerantie.

Ik zal dit dus in de peiling moeten gaan houden. :p
 
  • Leuk
Reactions: SvA
* Update *

Zoals er in mijn vorige bericht al gelezen kon worden is de CC36 ogenschijnlijk aangetast. Met name de motorkap heeft een verminderde sheeting/beading, maar eigenlijk elk paneel behalve dak/onder stootstrippen is flink aangetast.



De CC36 is zeker nog wel aanwezig, maar als je verwend bent door zijn goede sheeting en beading, dan valt het allemaal wel tegen.

Ik probeerde de TFR omdat iedereen hier op het forum er lyrisch over was. Reinigt goed en wanneer verdunt ook nog niet al te hatelijk voor wax. Ik verdunde het tot zo'n 1:30, maar zelfs hiervan was de pH-waarde nog veel te hoog, vermoed ik.


Ik denk dus dat ik de boel zelf gewoon gesloopt heb met een té sterke prewash. :p


Van beading met een vrij bizarre contacthoek, naar iets minder -->

20170807_172214.jpg


20171216_150915.jpg


20171216_150955.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Tja het is maar wat je minder noemt :innocent: Mijn WA Quartz van enkele dagen geleden, geeft nu (ongewassen) ogenschijnlijk een mindere beading dan jouw foto’s... En dat terwijl er vrijwel niet mee gereden is.
Ik zal de quartz toch niet verneukt hebben??o_O

Stuur je ook nog steeds updates naar Dld/Sonax @Quantoxx??
Ben wel benieuwd of je daar feedback op krijgt nl.
 
@Marcel1973 - Het eerste filmpje is kort na applicatie en na enkele maanden was dit op het oog niet veel minder geworden.

Ik heb Sonax sinds de applicatie niet meer gesproken. Het laatste mailtje was na de tweede en tevens geslaagde applicatie, maar daar kreeg ik al geen reactie meer op. Sonax laat ik dus maar voor wat het is. :p

En trouwens... Wat zou Sonax moeten reageren op deze situatie? De TFR heeft een te hoge pH-waarde en dat zal geen enkele coating leuk vinden. ;)
 
@tembaco - Tja, ik weet 100% zeker dat de TFR flink verdund was. (5L drukpomp met 120ml TFR) Ik weet nog dat ik 5x een 30ml maatbeker gebruikte)

Ik denk dat het wel safe is om te zeggen dat de pH-tolerantie niet zo best is van de CC36.
 
Laatst bewerkt: