Voor iedereen zonder FB, de laatste update van CC, copy paste van
de pagina:
Update over PostNL en de bestellingen die nog niet verwerkt zijn. We kiezen ervoor om dit met jullie te delen, omdat we steeds meer vragen krijgen, klanten zijn teleurgesteld, boos en gefrustreerd:
PostNL
komt de pakketten vanavond niet halen, ze laten ons nu écht in de steek.
Crisisoverleg door het management van PostNL is er vanochtend geweest. De sorteercentra van PostNL zijn vol, zo wordt gezegd. Daarom haalt PostNL bij 70% van haar klanten vanavond geen pakketten op, zo is ons medegedeeld.
Maar, beste
PostNL
, hoe kan het nu dat wij een contract hebben voor een bepaald aantal containers per dag en dat zelfs die containers niet opgehaald worden bij ons?
PostNL heeft bij ons nu minder containers opgehaald dan normaal. Dan gaat het in jullie organisatie niet helemaal lekker. Bij ons hebben jullie van vrijdag t/m vandaag dus minder pakketten opgehaald dan jullie normaal doen. Wie heeft ons volume ingepikt, vragen wij ons dan af?
Jullie hadden beloofd om de 8 containers die jullie vrijdag onterecht weigerden mee te nemen alsnog op te halen, meermaals is dat beloofd, maar er kwam niemand.
Voor vandaag hadden wij akkoord voor het ophalen van 10 rolcontainers, in plaats daarvan halen jullie er nul op.
Het regent, terecht, vragen bij ons van klanten die zich afvragen hoe het toch kan dat zijn of haar
Carclean.com bestelling nog steeds niet door PostNL ontvangen of verwerkt is, terwijl diezelfde klanten andere Black Friday bestellingen van andere winkels wel binnen hebben gekregen. Die ervaring hebben wij zelf ook, want
PostNL
ook onze
Carclean.com collega's bestellen online en merken op dat die last minute bestelling op of na Black Friday keurig en vrijwel zonder vertraging door PostNL geleverd wordt. Toeval? Geluk?
En daar zitten wij dan, midden tussen 38 rolcontainers die niet opgehaald worden. Wekenlange voorbereidingen, meervolume bij PostNL tijdig aangevraagd en beperkt goedgekeurd gekregen en ploegendiensten ingepland. Vrijdag tot laat gewerkt, zaterdag gewerkt, zondag gewerkt, maandag met dubbele bezetting gewerkt, vandaag zijn we nu nog aan het werk om de laatste orders te verwerken.
Vandaag komen jullie niet. Morgen halen jullie hopelijk 6 containers op, donderdag halen jullie 6 containers op, vrijdag halen jullie 6 containers op, enzovoort. Deze containers moeten wij ook vullen met de 'normale' bestellingen. Bestellingen voor Sinterklaas en voor kerst.
In dit tempo gaat het langer dan drie weken duren voordat jullie onze pakketten allemaal op hebben gehaald. Staan jullie onze balende klanten te woord? Schuift u aan bij onze klantenservice? Biedt u ons en onze klanten compensatie aan?
En dan hebben we het maar niet over de € 0,25 toeslag die jullie per pakket rekenen voor webshops tijdens de feestdagen (van eind november t/m eind december). Zou een korting van € 0,25 per pakket niet passender zijn?
Wij snappen dat het druk is, maar beste PostNL ergens bekruipt ons het gevoel dat wij aan een korter touwtje hebben getrokken dan andere (grotere) (web)winkels. Snapt u dat gevoel?
En dan nog een woord voor onze klanten:
Hebben jullie nog even geduld? Wij balen net zo hard als jullie!