• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Actietijd! Schitterende actiedagen komen eraan!

Porter;n409921 zei:
voorspelling 33mm natte sneeuw......in berkel...... ? komt dit ook in de letitrain actie..... ?
We houden de milimeters van de regenmeters aan, vandaag t/m morgenmiddag dus 16% korting. (En bijna 24% oei!)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Das.... Jammer....aan de andere kant weer goed voor de bankrekening.....was al een dikke bestelling aan het invoeren voor mij en een paar collega's.....16% voor de meesten toch ook erg leuk ....als het echt 30% geworden was hadden jullie maandag een drukke dag gehad vrees ik...
 
Ondertussen al 24,2mm, morgen toch maar eens zien om wat pads voor de paw900 te bestellen. Daar gaat het plan om dit jaar niks meer te bestellen :)
 
Weeronline berkel&rodenrijs stelt 34 mm neerslag op dit moment...
Waarschijnlijk wel afhankelijk op wat voor site men kijkt.
 
Ric325i;n410019 zei:
Weeronline berkel&rodenrijs stelt 34 mm neerslag op dit moment...
Waarschijnlijk wel afhankelijk op wat voor site men kijkt.
Wij pakken onze regenmeter en de officiele KNMI regenmeter die in Berkel staat en die wordt getoond op neerslagkaart.nl

De rest is allemaal natte-vinger-werk en meer aanmames, extrapolatie of computermodellen.
 
Frans;n409978 zei:
Zo'n regenmeter, meet dan de gesmolten sneeuw.
Correct en formeel is sneeuw geen regen, dus valt het zelfs buiten onze actie. Wij tellen dus alleen wat de regenmeter meet aan smeltwater en die teller staat voor vandaag bij ons op 10,6mm
 
Ik weet niet of dat dezelfde meter is Frans, maar wij gebruiken neerslagkaart.nl en die is gekoppeld aan de meters van het KNMI.

Morgen vanaf 11.00u worden de kaarten geupdated, die kaarten gebruiken we altijd, dus morgen ook. Als hij op die kaart 24mm zegt, dan is er morgen dus 24% korting vanaf 13.00u.

Soms wordt de kaart niet of niet tijdig bijgewerkt en dan gebruiken we onze eigen meter (Netatmo) en die geeft momenteel 10.6mm aan.
 
M135;n410034 zei:
Als er 24% morgen is dat beloof ik een grootse bestelling
Je zal niet de enige zijn. In 2012 hadden we ook zoiets geloof ik, ook een dikke korting toen!

Maar wacht de gegevens af van de KNMI kaart ajb, ik wil geen valse hoop geven, maar het blijft sneeuw en dat kan nogal verschillen per meting (zie onze meter met 11% momenteel en die is vrij nauwkeurig.)
 
Zal dan morgen aardig omhoog gaan lijkt mij, want het dichtstbijzijnde weerstation van de KNMI voor Berkel, is Rotterdam en die staat momenteel op 23.2mm
http://www.stadindex.nl/weer/berkel-en-rodenrijs (op alle kmni weerstations klikken)
Het eerder aangeven weerstation in Berkel zelf geeft bijna dezelfde data als die in Rotterdam (op dit moment 24.4mm).

Beiden meten het smeltwater;
De hoeveelheid neerslag wordt gemeten met een regenmeter, een trechtervormig instrument, waarmee de neerslag in een verzamelbak wordt opgevangen. De hoeveelheid regenwater wordt uitgedrukt in millimeters. Eén millimeter regen komt overeen met één liter water op een oppervlakte van één vierkante meter. Valt de neerslag in vaste vorm, bijvoorbeeld als sneeuw of ijzel, dan wordt de neerslag door een verwarmingselement in de regenmeter gesmolten.
http://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/neerslagmeting

Wordt er overigens gekozen vanwege de kaart op neerslag.nl om van twee dagen geleden 8 uur 's ochtends, tot een dag geleden 8 uur 's ochtends de neerslag te nemen (is niet echt de vorige dag)?
 
Bergschenhoek gebruiken wij Frans. Die staat ook vermeld op KNMI site zelf. Wij hebben niet specifiek ervoor gekozen om het van 8 tot 8 te doen, maar zo blijkt de officiele metingen te gaan.

Soms heb je er wellicht voordeel,, zoals gisteren met 16%. We doen dit al sinds 2012 zo en volgens mij is dit de enige officiele methode van het KNMI en we hebben daar voor gekozen.


Die metingen komen meestal tussen 11.00 en 13.00 beschikbaar, vandaar ook dat we ze om 13.00u steeds in laten gaan.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Tim heb je nachtdienst voor carclean ;)

Is ergens de neerslag cq korting te vinden of is het "trial and error" bij het afrekenen?
 
  • Leuk
Reactions: Tim