• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afspoelen alvorens het wassen, hoe?

dennisfrl

Detailing rookie
10 mrt 2011
31
0
Goede middag,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Heb goede was spullen zoals een emmer met Gridguard, washandschoenen, Meguiars shampoo en NXT wax.

Het probleem is; voordat ik de auto ga wassen zit er altijd "ingedroogd zand" op vooral de deuren. Logisch aangezien er gereden is, maar het probleem is, hoe krijg ik dit eraf? In de wasbox met een hoge drukspuit bewerk ik de auto grondig om als "voorbereiding" van het wassen het vuil te verwijderen. Echter kom ik altijd bedrogen uit als de auto weer droog is omdat deze "zandaanslag" er nog steeds op zit.

Meestal begin ik dan te wassen met de handschoen en vaak in de grid afspoelen. Echter krijg je hiervan altijd krassen en de handschoen is dan ook vies en vuil, 2 emmer systeem etc doen het niet of nauwelijks verbeteren.

Hoe krijg ik deze rotzooi van de auto af alvorens ik met de washandschoen aan het werk ga? Of hoe kan ik de kans op krasjes verminderen?

Bij voorbaat dank!

Groetjes.

// Gaat om een zwarte VW golf uit 2011 //
 
Je bent net the laat door de group buy van die foam guns,maar mss wil er nog iemand van z'n inschrijving af (check desbetreffende topic)
Hoe het moet?
Nou zoiets:
 
Thanks. Zat te kijken; zitten richting de 80 euro, maarja, dan moet er ook een hogedruksysteem gekocht worden etc.

Zijn er geen andere manieren?
 
Gloria Foammaster FM10 gebruiken, heb je ook geen hoge druk nodig en zit je ook niet vast een een locatie
 
Niet helemaal omdat een hogedrukreiniger veel meer druk opbouwt, maar het werkt ontzettend goed.
 
Vandaag de FM10 gebruikt met Supa snow foam ongeveer 15ml. Kwam een mooi schuim uit, Helaas viel het resultaat erg tegen....
 
GMToyota zei:
Mooi schuim, maar tegenvallend resultaat? :weetniet

Leg uit?

Schuim komt er schoon af en er was geen zichtbare "verbetering" van de vervuiling op de lak. Heeft ruim (+-10~15minuten) ingewerkt....
 
Ik moet zeggen dat ik indertijd met mijn homemade-foamgun experiment hetzelfde vaststelde.....meteen ook de reden waarom ik persoonlijk geen fan ben van het hele foam gebeuren. :confused:
 
Goede dag mede detailers,
ik heb het filmpje gezien dat Rogier v12 heeft gepost ter verduidelijking van het foamen.
het viel mij op dat hij van boven naar beneden foamde, nu heb ik een filmpje op youtube gezien
waarin werd verondersteld dat je bij foam juist de laag moet opbouwen
van onderen naar boven omdat dan de foam beter " sticked" zeg maar plakt en je dan dus een betere werking
zou kunnen verkrijgen.

ik heb werkelijk geen idee of dit waar is, maar misschien verklaart dit de voor sommige tegenvallende resultaten

 
ik foam ook altijd van beneden naar boven
Zodat het foam lager op de wagen het meeste tijd heeft om zijn werk te doen.
Begin meestal wel bovenaan met afspoelen ;)
 
Nou zie ik dat hij een verticale straal uit zijn foamlance krijg wat me makkelijker lijkt werken. Bij mijn foamlance, niet uit de GB, is de straal horizontaal met als gevolg dat ik de foamlance altijd een beetje schuin houd. Hoe zit dat bij jullie?
Is het nou beter te foamen op een natte of droge auto.
Afgelopen weekend ook gefoamd op de Ka en de Astra maar ik was ook zo door de foam heen, wel een beetje aan het spelen geweest met de knop en dat ging al wat beter.
 
Voorste stuk (het zwarte) kun je eraf halen, dan kun je de plaatjes een kwartslag draaien, zodat ook jij een verticale straal hebt ;)
Google is je vriend ;)
Staat een mooi topic op het grote engelstalige forum...
 
ivo's zei:
Voorste stuk (het zwarte) kun je eraf halen, dan kun je de plaatjes een kwartslag draaien, zodat ook jij een verticale straal hebt ;)
Google is je vriend ;)
Staat een mooi topic op het grote engelstalige forum...

Ondanks dat ik vaak Google gebruik denk ik er niet altijd aan om het te gebruiken. :schaam
Ik zal eens kijken.