• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alle excentermachines op een rij

ik zou het niet doen..

reden: kress is hier onbekend voor zover ik weet, garantie word dus moeilijk te claimen!
de houvast (net als de aeg die je noemde) vind ik vrij vervelend.. dap 500/g220/makita hebben een veeel makkelijkere grip
prijs: eenmaal voor de deur e.d. is hij bijna net zo duur als een dap500
vermogen met 300 watt is nou niet JE van HET

daarbij heeft de dap 7 mm excenter (of 8??) en 500 watt i p v 300, is samen met een pakket monello of ssr (aangezien je TOCH pads en polish MOET hebben) gewoon ZEER aantrekkelijk geprijst.

daarbij heeft de dap een uitzonderlijke garantie afhandeling

en weinig uitval (grootste dingen in de v1 waren backingplate's die niet goed waren verlijmt, maar dat is nu opgelost)

conclusie: niet wappen, lekker dappen
 
Hoe hard/zacht moet je eigenlijk op je DAP drukken? of is het een kwestie van DAp op de lak zetten en de machine slechts de goede kant op sturen, dus geen kracht??
 
Lichte druk bij polijstmiddel, bijna geen druk met wax/glaze.
 
Ik gebruik al 2,5 jaar de AEG EXE-460 en voor datgene waarvoor ik 'm heb aangeschaft, best een goede machine.
Deze machine heeft me destijds €150 gekost. Heb het aanvankelijk aangeschaft om mijn schouder wat te ontlasten bij het af en toe reinigen of bij het zoveel mogelijk swirlvrij houden van de lak.
Dus, het is in mijn geval niet aangekocht om er echt zware correcties mee uit te voeren.
 
Hallo,
Stel dat ik als startende poetser mijn wagen machinaal wil onderhouden.
Waar heb ik dan het meeste aan, als ik wil polijsten en waxen.
Een rotary of een excenter toestel.
Ik ben benieuwd.
Skip 59
 
En om exact antwoord te geven op zijn vraag: een excenter dus. Hier in de regel al snel een DAP, wat staat voor Dual Action Polisher.

Reden voor dit advies is dat een Rotary machine veel meer bekwaamheid vergt van degene die deze machine bedient. Er is een groot risico voor verbranden van de lak of op randjes door de lak heen gaan met de rotary machine.

Vandaar dus een veiliger keuze voor een Excenter. Behaal je trouwens ook ongelofelijk mooi resultaat mee hoor! Kun je met de hand echt niet tegenop!!
 
ik heb de bosch PEX400 nu ik heb 6 snelheden , maar ik vind nergens in het boekje hoeveel toeren hij doet op vb stand 1 of 2 enz.

iemand hier raad mee , welke stand overeen komt met het aantal toeren ?
 
Geen idee ( 'voor mijn tijd' ), maar denk dat wel redelijk te vergelijken is met de DAP-standen.
Anders ff googlen naar de Bosch zal ongetwijfeld wel ergens een toerentallijstje staan
 
Als ik pagina 1 van dit topic wil bekijken krijg ik de volgende foutmelding:

Waarschuwing: hier klopt iets niet!
forum.Carclean.com bevat inhoud van eurogep.hu, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert. Als u deze site bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Google heeft vastgesteld dat er misschien schadelijke software op uw computer wordt geïnstalleerd wanneer u doorgaat. Als u deze site in het verleden heeft bezocht of de site vertrouwt, is het mogelijk dat de site onlangs door een hacker is geïnfecteerd. Ga niet verder. U kunt het morgen opnieuw proberen of ergens anders naartoe gaan.
We hebben eurogep.hu al gemeld dat we malware op de site hebben aangetroffen. Voor meer informatie over de problemen die op eurogep.hu zijn gevonden, gaat u naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google.
 
Ik ben vorige week bij een auto materialen zaak geweest. Daar lag een machine, dat leek veel op zo'n excenter? iig, een soort dual action apparaat.

Wat is belangrijk, en van belang bij aanschaf van zon soort machines, want een maatje van me zei dat je snel door je lak zal gaan branden bij verkeer dgebruik?
 
Met een excenter zal je niet gauw door je lak heen gaan, die is veilig te gebruiken door een beginner.
Rotary machines is een ander verhaal.
Cc verkoopt hele fijne excenter machines trouwens nl. DAP900
 
Misschien een domme vraag, maar, ik ben dus in het bezit van een Metabo SXE 425, en heb geen DAP, zou ik dus deze excenter kunnen gebruiken om een auto te polijsten? Toerental ligt volgens mij een stuk hoger als bij de DAP en het vermogen is een stukje minder.
 
@abezyana: heb je überhaupt de post vanaf nummertje 1 wel gelezen? Doe eens gek .... 3x raden waar de post mee begint :)_[]
 
Ja heb ik gelezen, maar vraag mij af omdat het al een jaar of wat geleden begonnen is of dit achterhaald is op de een of andere manier en of een DAP veiliger is doordat deze met een lager toerental begint.
 
Een DAP is eigenlijk niets Anders dan een veredelde excenterschuurmschine.

Dus .... Antwoord op jouw vraag:

ja, de metabo is dus ook geschikt om te gebruiken als polijstmachine mits deze een voldoende grote uitslag maakt en een ruim voldoende wattage heeft.

En dat doet ie....Dus trek je conclusie...;)

Let wel dat de machine, mocht ie in een vorig leven hebben gediend als schuurmachine, dat deze eerst zeer grondig schoongemaakt moet worden vanwege het schuurstof.

Dit wil je niet gemengd hebben met het polijstmiddel...