• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alle excentermachines op een rij

Dank je Nicknameless, heb er een op zolder liggen ,ja, met schuurstof, maar dat kan ik reinigen, en aangezien ik niet weet of het met machine werken me ligt wilde ik het een met deze uitproberen...vandaar

Ruud
 
Is er iemand van jullie bekend met de excenter machine van vossner type 6800? Deze is voor een leuke prijs aan te schaffen incl polijst pads.. Hoor graag van jullie of hier iemand ervaringen mee heeft of heeft gehoord?
 
Ik zou een machine halen bij een gerenomeerd bedrijf in NL ipv een duitse e-bay.
Er zijn wel meerdere klonen op de markt die het een DAP noemen, je zit ook nog met service en garantie; stel dat er iets niet lekker pluis is ..... wat dan ?
Leuk die pads/doeken/handschoen maar de kwaliteit is de grote hamvraag: soms is het net allemaal te mooi voor die prijs denk ik maar
 
jongens en meiden, heb effe een vraagje.
ken ik met deze 2 machine's wat beginnen of moet ik een andere kopen.
Hamach RH18E Poetsmachine ....
en deze Festool
ETS 150/3 EQ graag advies voordat ik ga beginnen met polijsten
 
Even beide machines geGoogled.

De Hamach lijkt een rotary te zijn, de Festool een excentermachine, twee totaal verschillende machines.

Als je net begint met polijsten, is het wellicht wat handiger om dan met een D/A (Dual Action; excenter) te beginnen.
Of de Festool ook een geschikte keuze is, is ook maar de vraag. De machine is best prijzig, maar de 'schuuruitslag' is maar 3mm. Dat lijkt me wat weinig.

Voor heel wat minder heb je ook een DAP900.
 
heb deze machine's allebei hier thuis liggen....
de hamach is en rotery (meer voor de mensen die het beter kunnen).....
dan maar waarschijnlijk de dap900 kopen,maar je leest dat de ene tevreden er over is en de andere niet.......(ik denk maar zo ieder zijn mening)
 
zundappie zei:
...... de dap900 kopen,maar je leest dat de ene tevreden er over is en de andere niet.......(ik denk maar zo ieder zijn mening)

Ik zou eerder denken dat de 1 er meer tevreden over is , de ander wat minder ...

maar NIET tevreden van een dap ?????

Ik ben (was) ook minder tevreden van mijn dap ....tot er nu al een tijdje een nieuw rollementje opstaat en nu ben ik .....meer tevreden :-b

Ik kan me enkel voorstellen dat je niet tevreden bent als je bepaalde defecten niet weggepolijst krijgt.....maar dat ligt dan niet aan de machine , eerder aan de gebruikte produkten :-"
 
gisteren een dagje bezig geweest met de festool.......
me vrouw werd er niet gelukkig van, ze zegt als je niet met die zundapp bezig bent ben je wel die rotte auto aan het poetsen.....
ik zou graag willen dat je zoveel aandacht aan mij besteede (grapje).
maar wat een werk om het helemaal goed te doen, moet je ongeveer 4 dagen uittrekken:cool:
 
Heeft iemand van jullie ervaring met de Meguiar's MT310 Dual Action Polisher? Bij Brezan is deze in de aanbieding. Ik heb nog geen machine en zou er graag een kopen. Zijn dit machines van goede kwaliteit en waar kan je deze mee vergelijken?
 
Ik ken zelf niemand die zo'n machine heeft maar persoonlijk zou ik een dan liever een DAP900 kopen bij CC.
Een DAP900 is betrouwbaar en goed te betalen en mocht ie kapot gaan heeft CC een service beleid waar menig bedrijf een voorbeeld aan kan nemen. Echt zeldzaam goed!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en Altos
Iemand ervaring met het verschil tussen een dap500 en een rupes mini 75.. Ik heb de dap500 al. Maar wil graag weten of het zinvol is om een rupes er bij te kopen.. Het voornaamste lijkt mij misschien dat de rupes niet zo trilt. Of is de trilling te vergelijken met de dap.?
 
Ik kan je alleen het verschil tussen e Mini Flex en de DAP500v3 vertellen. Loopt lekker de Flex en een ander voordeel is de snelheid. Volgens mij draait de Flex sneller omdat er geen grotere dan 80mm op kan/mag.
 
Je kan ook een Rupes LHR15 kopen en de DAP500 met kleine backingplate gebruiken voor de kleinere delen plaatwerk:blush:

Qua formaat vind ik een LHR75/Duetto prettiger dan de grotere machines, maar dat is persoonlijk.

Over het algemeen is het “rustiger” werken met Rupes machines in vergelijking met een DAP.

De vraag is, wat wil je er mee gaan doen en hoe vaak wil je de machine gebruiken?

De rupes 15 heb ik al.. Wil er het meest motoren mee doen.. Maat vind de dap500 zo trillen als je er lang mee werkt. Ik weet niet hoe erg de mini trilt.
 
Dus als we niet naar geld kijken.. Kan ik beter een rupes mini kopen en de dap500 verkopen? Of is het verschil te verwaarlozen tussen de dap en rupes?
 
Bedankt heren. Ik ga morgen weer beginnen met een nieuwe klus. Dus ik ga kijken of het te doen is met trillingen..
 
De 500 vervangen voor een andere machine is altijd een luxe situatie.

Maar in mijn ogen bij de Mini elke stuiver waard!

Van de 5 machines die ik heb, is de Mini by far mijn favoriet!
 
  • Leuk
Reactions: Emi en Jeroenk