• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A2 1.4 TDI

Jeroen zei:
Wat ziet die vering er apart uit :weetniet

Bij mij zit die om de schokbreker heen.


Is niet zo speciaal hoor; dit zie je dikwijls bij een torsieas. (aparte schroefveer en schokdemper) Dit is erg goedkoop als je schokdempers aan vervanging toe zijn.

Jij hebt waarschijnlijk Mc-pherson-veerpoten...zoals bij vele (de meeste) auto's vooraan.
 
Oh, ik heb ze inderdaad net iets anders, ik heb een voorwielophanging met double wishbone draagarmen en een achterwielophanging met McPherson-veerpoten.

Had dat namelijk nog nooit eerder gezien eigenlijk. :schaam
 
Jeroen zei:
Oh, ik heb ze inderdaad net iets anders, ik heb een voorwielophanging met double wishbone draagarmen en een achterwielophanging met McPherson-veerpoten.

Had dat namelijk nog nooit eerder gezien eigenlijk. :schaam


Dit laatste werkt plaatsbesparend...zo'n veerpoot neemt meer plaats in in je koffer.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Spuit i.c.m. met motorreiniger de auto bij ons in de truck service werkplaats af op de brug. Is trouwens geen bodemplaat maar de 35 liter brandstoftankje. Echt schoon is hij niet hier...Gebeurd meestal 2 a 3 keer per jaar.

Dat lijkt mij echt fantastisch om te doen.. Dan heb je echt de ultieme detail als zelfs de onderkant brandschoon is 8-())
 
Vanmorgen de A2 gewassen, gekleid, finale op groen, Lime Prime op zwart, en daarna in de Supernatural. Sideskirts in de PB Trim Restorer. Toen moest ik vanmiddag even bij mijn neef langs die op zich zelf gaat wonen. Even mee geholpen met het leggen van een vloertje. Had toevallig een camera in het dashboard kastje liggen en dacht: laat ik mijn mede forumleden op CC weer eens vervelen met de A2. Dus even bij mijn neef wat foto’s genomen:

A23.jpg


A22.jpg


A21.jpg


A24.jpg


A25.jpg


A28.jpg


A27.jpg



Vrijdag ga ik met de RS bezig en zal deze van het weekend weer even showen.
 
Zozo Paulus heb deze thread even doorgelezen maar die wagen ziet er echt nog super goed uit op de foto's gezien zijn leeftijd en kilometerstand:)^
 
Berkant zei:
Zozo Paulus heb deze thread even doorgelezen maar die wagen ziet er echt nog super goed uit op de foto's gezien zijn leeftijd en kilometerstand:)^

Bedankt! Heb hem al vanaf 9000km en was toen 1 jaar oud. Ben gewoon erg zuinig op mijn spullen. Als je hem elke week vertroeteld en er verder zuinig mee om gaat blijft hij mooi!
 
Mark1986 zei:
Het lijkt wel een hele nieuwe auto.. ;)

Maar ik dacht dat jij niet zo van dat glimmende zwart hield? Of geld dat puur voor je autobanden?

Thanks! De zwarte delen zijn gepoten in mat zwart, met uitzondering van de sideskirts die zijn gewoon van ongespoten plastic. Helaas gaat dit glimmen met Supernatural.
 
Je kan misschien nadat het product is ingetrokken in de trim het nogmaals afnemen met een vochtige doek en daarna nogmaal met een droge doek.
 
Berkant zei:
Je kan misschien nadat het product is ingetrokken in de trim het nogmaals afnemen met een vochtige doek en daarna nogmaal met een droge doek.

De sideskirts glimmen niet van de PB TR. Al het overige zwart op de wagen is gepoten in mat zwart. Als ik de Supernatural hier op aanbreng gaat het helaas wat glimmen. Maar vind bescherming ook belangrijk dus neem het glimmen voor lief!
 
Alleen met de SN of met elke wax ?
Waarom deze ( wellicht vreemde ) vraag: ik kan mij er iets bij voorstellen dat in deze wax iets zit wat het glimmen meer versterkt dan bij een ander.
Een sealant ( bv EXP ) geeft ook bescherming, zou het dan ook nog zo gaan glimmen
 
Op de eerste foto's staat de wagen in Carnauba Bleu van PB. Daar glimmen de mat zwarte gedeeltes een stuk minder. SN laat het duidelijk glimmen, heb de stukken niet met LP behandeld.

Zal de volgende keer eens met de EXP experimenteren. Thanks voor de tip!
 
Paulus,

Je weet dat ik veel respect heb voor deze A2!!
Hij blijft er mooi uitzien!! Maar ja, wat wil je als je er zo zuinig op bent.
Naar mijn inziens de mooiste A2 van Nederland. TOP!!!