• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A2 1.4 TDI

Vandaag een vrije dag, en heb de voorstoelen van de A2 eens behandeld met de extractor:

DSC00242.jpg


APC+ 1:10 verdund en opgesprayd met een sprayer. Schoon water in de extractor tank.

Kwam nagenoeg geen vuil uit de bekleding. Zag eigenlijk ook geen verschil met voor en na.
 
Mijn vrouw kwam net thuis van haar vriendinnen avondje en zegt tegen mij: schat, de A2 maakt een raar geluid!

Ik naar de garage (brrr wat koud is het zeg) en de A2 maar even gestart, en inderdaad een vreemd geluid. Soort geratel. Ik de kap eraf gehaald -motorkap van een A2 gaat er in zijn geheel af- en geluisterd. Het klonk alsof het bij de multiriem vandaan kwam. Ik de motor uit gedaan en de distributieriemkap eraf gehaald. Schrok mij dood, een spanrol voor de helft weg! En dat terwijl de hele rimram dit jaar nog vervangen is. Dit is het eerste grote mankement aan de wagen. Morgen maar even naar de dealer. Dit word een garantie gevalletje... Mazzel trouwens dat de riem er niet is afgelopen!

DSC_000892.jpg
 
Oeps, gelukkig ben je er op tijd bij....als die spanrol er had afgekomen.....8o Lijkt me een materiaalfout...gelukkig heb je een opmerkzaam vrouwtje:)^
 
Daar ben je mooi op tijd bij, als t zaakje dr af loopt of knapt word het ook niet beter van!

Blijf het toch geen rare auto's vinden die A2's:cool: erg mooi.
 
Ze heeft niet harder gereden als 60 km/h de schat. Ik vertrouwde het niet zei ze, klonk iets te serieus. Ze heeft veel gevoel techniek en is ook gek van auto's. De dealer mag hem komen ophalen, hij rijd geen meter meer. We gaan het noodlot niet tarten.
 
Daar kom je ff mooi mee weg zeg! Had naar mijn idee niet veel gescheeld of hij had er helemaal afgelegen(dus breuk iets groter/breder). Mooi om te horen dat je meissie het qua geluid al ik de picture had. Ze heeft duidelijk wel iets met auto's want ik ken er zat die nergens naar kijken totdat alle waarschuwingslampjes op het dashboard aan gaan. En dan? Ja dan is het al TE laat.

Idd autoambu laten komen, en omdat je het net hebt laten vervangen kan het ook niet anders dan een garantiegeval zijn. Succes iig. Je bent behoorlijk zuinig op dat ding dat moge duidelijk zijn :ja
 
De A2 is vanochtend vroeg opgehaald. Komt een nieuwe riem op met spanrollen en waterpomp. Kosteloos! Weer topservice van de dealer. Er komt iemand van PON om de oude set op te halen. Die zal wel worden onderzocht, om te kijken wat er met de spanrol gebeurd is.
 
De A2 aan het eind van de middag weer opgehaald. Wie neu! Geweldig die merk/dealergarantie op uitgevoerde werkzaamheden. Twee pech gevallen achter elkaar, (velgen en dit) maar alle twee opgelost. Wat trouwens raar is, dat ze het deel dat van de spanrol is afgebroken is, niet hebben gevonden. Ik vond gisteravond ook niks, ondanks dat de riem in een dichte behuizing draait.
 
Versplinterd door de draaiende delen?:weetniet

Anders zou het bij montage oid al fout gegaan moeten zijn, maar me dunkt dat dat toch wel op moet vallen.
 
Met pijn in het hart gisteren de A2 weg zien rijden :sob: ....naar mijn schoonzus :grinning: Maar toch vind ik het heel erg jammer dat hij weg is, het is echt een geweldige wagen. Nooit gedacht dat je zoveel aan een stuk aluminium kunt gaan hechten. Als ik ooit de staatsloterij win dan komt er zeker weer een A2. De wagen was zijn tijd te ver vooruit.

Wil iedereen nog bedanken voor de leuke reacties op deze wagen, de meeste mensen vinden het een van de lelijkste auto's ter wereld. :weetniet
 
Ik heb het ook altijd een "vreemde" auto gevonden, maar nadat een kennis van mij er 1 had aangeschaft en ik er ook in gereden had ben ik op mijn mening wat teruggekomen, de kleur waarin zij 'm heeft (donkergroen met een soort parelmoer effect) is mooi en hij rijdt ook nog eens lekker. Was een verrassing! In de donkere kleuren is de A2 mooier dan in het saaie grijs metallic :p
 
Ik vind t ook wel een geinige wagen :ja
Jammer dat ie weg is Gideon, maar je weet waar ie naartoe is :cool:
 
Jammer dat ie weg is inderdaad, na zoveel km's trouwens dienst... Wanneer komt de A1 de oprit opdraaien???
 
Voelt altijd"***"om je trouwe wagen weg te zien rijden, zeker nadat je hem zo veel tijd zo lekker hebt vertroeteld natuurlijk. Ik heb bv. nog steeds een zwak voor een wagen die ik in 2002 al verkocht heb. steeds als ik een soortgelijk model zie rijden denk ik er met weemoed aan terug...... Noem me maar een sentimentele oele , maar het is wel zo.

Mocht ik ooit de staats of een andere dikke prijs winnen komt er weer zo 1 te staan hier bij huis, al is het maar om er alleen maar naar te kijken .

Maar goed het leven gaat verder en om nu uiteindelijk tig wagens op je naam te houden is qua ruimte, geld,en allerlei andere bijkomstige zaken/redenen haast niet te doen. Althans ik heb nog geen "stekkie"van een geldboom kunnen vinden :D

Voor nu ff slikken, maar met een paar weken heb je weer een nieuwe wagen om weer in de watten te leggen ! :party:
 
De A1 komt 5 februari. Het word onze eerste nieuwe auto, benieuwd of deze 3 ton of meer draait zonder problemen. Maar de A2 is mijn auto, zal echt moeten gaan wennen aan de A1. Zal wel een tijdje duren voordat het voelt als mijn auto. Mijn vrouw kan in elk geval niet wachten. Ik heb gelukkig mijn droomauto nog.... (of zoals mevrouw de Boskabouter zegt: dat ouwe ding)
 
Ik blijf hem onderhouden! Haar Polo 9N2 Bluemotion werd ook 4 keer per jaar door mij gedetailed. Hoop de A2 wat vaker te zien. Die Polo had 4,5 ton gelopen! Alles nog origineel, behalve de drukgroep.