• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi TT 1.8T 8N coupe & Audi A2 1.4 8Z

Ik moet ook 4 gloednieuwe 19 " 225's voor de BBS replica's hebben!
Maar een ex-collega van mij, nu in andere branche kan wellicht nette korting regelen voor goede merken...
dat geluk heb ik nou echt nog never-nooit-niet gehad! =-o
Ga het nog horen.

mmm niet zo mijn smaak die velgen (persoonlijk he..) maar die banden zijn toch niet nieuw meer en Pirelli.. die 5 mm ga je niet heel lang mee doen vermoed ik met hun zachte rubber..

Banden zijn niet nieuw nee maar heb nu nog net 2mm dus is echt nodig en met de 5-6000km max die ik rij ik zomerbanden per jaar moet dan voorlopig nog meer als voldoende zijn. Overigens valt het met slijtage wel mee als je ze achterop legt. Heb geen quattro dus zou goed moeten komen.

Velgen horen al jaren tot mijn favorieten samen met de RS4 (oude model) en de bbs velgen, en antraciet op een zilvere auto vind ik ook altijd een erg goede combi.

Velgen zijn al verkocht dus de zoektocht gaat door, ik red het met de huidige banden nog wel tot de winter, dat verlengt de zoektocht tot maart volgend jaar.. Auto staat al ongeveer 4 weken stil dus banden slijten momenteel niet echt hard, en zolang het weer lekker blijft ga ik fijn met de motor naar het werk..

ehm 2mm?? dan zit je 0,4 van een boete af.
Maar qua veiligheid is het meer een issue, zou er echt niet met regen mee willen rijden!
heb zelf weleens 2,4 gehad maar breder hoor, dat was geen veilig gevoel.

Snel vervangen dus Emiel!
(of met de motor blijven rijden haha)

Vraagje: heb jij een ander (sportiever) stuurtje erin?
zo ja wat is er anders aan want het originele stuur had van mij wel iets kleiner gemogen..

Moet zeggen dat ik er nog niks van merk hoor, rijdt voor als nog prima die paar km in de week die ik rij. En mocht het weer slechter worden dan leg ik wat eerder de winterwielen erop. Omdat ik de velgen eventueel wil coaten deze winter ga ik niet nu nog nieuwe banden erop leggen die er dan over 2 maanden weer af kunnen.

Ik heb er een sportiever stuur in, maar wel dezelfde grootte, alleen omdat ik er een met geperforeerd leer en rood wit stiksel oogt het kleiner, vind het zelf een erg grote verbetering.
P1060425.webp

Oke dankje Emiel!
Ik zoek in de toekomst een echt wat kleiner stuurwiel, vind deze te groot.
Had vroeger ook wat kleiner en bijv. Porsche heeft origineel naast standaard sturen ook speciale dat wil ik voor de Audi ook.
Geloof ik weleens gezien ergens, maar ik wil geen MK2 stuur hoor, dat hoort er niet in vind ik ook al zijn ze netjes. (en duur)

Zal ook is naar de diameter van een de TT sport uitvoering kijken maar is volgens mij dezelfde.
Alcantara stuur is wel mooi maar meestal gaat het dan om uitwisseling van je oude stuur en via Duitsland...

Gisteren nog even wat plaatjes geschoten, als ik er zo naar kijk dan blijven de velgen toch maar gewoon:
55992A53-6583-4E49-83A0-5F055AB93EA2-1309-000002008940DAA2.webp

EF955842-B46F-4890-B77B-18EE1514239A-1309-000002007EC1428A.webp

D33F0BB7-5416-40D6-AA01-11D503898384-1309-0000020073A44667.webp

Van het weekend weer een paar uurtjes besteed aan de audi, wielen grondig schoongemaakt, vorige velgenborstel was kapot, nu een wheelwookie aangeschaf, wat een super ding!! Eindelijk de wielen van binnen schoon zonder teveel ellende en vooral zonder al dat gespetter wat je normaal hebt.. De banden ook opnieuw in de PERL gezet met mijn nieuwe action sponsje, werkt ook perfect en dat voor 1 euro of iets in die richting, de meguirs bandendressing aplicator beland hierbij in de container..

417C08C0-8F91-437F-AF51-0A3C860F1AA5-1361-000001D2E7F0F0D9.webp

Verder de motorruimte eens onder handen genomen, had ik nog niks aan gedaan sinds ik de auto aangeschaft heb, rondje apc gedaan met een kwast, verder zag alles er al vrij netjes uit, dus niks aan gedaan verder:
8410204E-06E7-4153-BB57-B7E5DC23D22F-1361-000001D2E054ADCA.webp

72CCDEAD-1F89-44F5-9E34-2996C40BDCC0-1361-000001D2D62E1DD7.webp

E43E2D3F-B01F-4F52-A770-59C5B98294E3-1361-000001D2CE3941AD.webp

344FEDA6-D7E2-402F-9DA0-90C520315F4B-1361-000001D2C24748AB.webp

En wat een schitterende foto's ook. Zilver is dan opeens de mooiste kleur, met zo'n laagstaande zon!:-)^

Goed bezig Emiel!

Knapt goed op dat kunststof, laatst even de PB Natural Look erover gehaald toen ik toch bezig was, wauw! ;)

Heb jij nog schuimpadding in de onderzijde van je motorkap zitten zie ik?
Is bij mij geheel zwart gelakt metaal.

Dat denk ik ook, weet alleen niet uit mijn hoofd of dat alu is of niet.. Daar heb ik verder ook nog niks op geprobeerd

Netjes! Vind het echt super mooie auto's de TT's :ja
Je hebt ook een super mooie lak erop liggen , keuze op zon auto zal altijd zilver of zwart wezen..Hehe

Over het spruitstuk , deze krijg je ook gewoon schoon met apc 1:1 verhouding.
Laatst ook een spruitstuk gedaan daarmee,even inborstelen en afsproeien met wat water en was super schoon!

En velgen eronder laten zitten..staan em ook super!,^^

Zo, eind deze week of begin volgende week wordt dit topic uitgebreid met een nieuwe aanwinst, komt nog een grote kleine audi bij, hebben gisteren handtekening gezet onder het koopcontract van een Audi a2, zit flink wat detail werk aan maar heb speciaal op verzoek de auto compleet ongewassen gevraagd. Scheelt weer een leuke cent en het wordt er over het algemeen niet beter op. Desondanks is het dashboard toch nog "opgeleukt" met cockpitspray :|~*

Maar goed, de specs, in duitsland gevonden, vrij vol met opties voor zo'n klein autotje:
Climatcontrol
Electrische ramen voor EN achter, dat zie je bijna nooit.
Sportpakket met de volgende opties:
16inch lichtmetalen velgen met hagelnieuwe banden
leren 3 spaaks sportstuur
leren sportpook en handrem
Alu inleg in het interieur.
Grijze stoffen bekleding (oogt wat frisser als alles zwart)
Buitenkant alles in kleur.

Dan de mindere puntjes.

Wat krasjes op het achterscherm rondom de wielkast (door de lak)
Sterretje op de voorbumper (steenslag waarschijnlijk)
Blaren in de lak op de stootstrip van de bijrijdersdeur (waarschijnlijk iets tegenaan gestoten)

Op verzoek niks mee laten doen, en hierdoor de kosten nog wat mee gedrukt. Ken zelf een goede goedkope spuiter hier in de buurt. Ik ga de auto eerst detailen (krasjes opvullen etc) en dan zien we wel wat er overblijft van de schades. Dan kijken of de wielkastrand stoottrip en bumper gespoten moeten worden of dat het acceptabel is. Verder zet ik er een nieuwe radio in en een nieuwe mattenset en dan is de auto al af, zal voornamelijk door mijn vriendin gereden worden, ik zal hem wel mogen wassen waarschijnlijk :-b

Hierbij de foto's. De auto moet nog ingevoerd worden, er zijn nog wat papieren vanuit audi duitsland onderweg en dan kunnen we naar het RDW. In de week die ik vervolgens moet wachten voordat het kenteken er is kan ik dan rustig alle punten van aandacht oplossen.
7BAB5B39-818D-451B-B605-48D09B16BDA5-396-0000004CA5BC3441.webp

T2eC16hHJGE9nm3s5KBQPhnkBGHg_27.webp

KGrHqRpQFGmwJOFiBQPhkhIw_27_zpsdafe978c.webp

T2eC16VHJIIE9qTYKKQfBQPhegfqcg_27_zpsd950901d.webp

Leuke wagen!

Het lijkt op de foto trouwens erop dat ook de plastic delen onder diezelfde cockpitspray zit.

goed gezien, gaat flink wat APC aan te pas komen voordat de wagen echt schoon is... Lijkt bijna pianolak als je er snel naar kijkt zo ;)