• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi TT 1.8T 8N coupe & Audi A2 1.4 8Z

Bekende hoogglans kunststof delen, maar als detailer geen probleem.
Leuk wagentje voor erbij zo!

Stoelen geen leer: voordeel zit prima en Extractor :-)^
Heb het in de TT, (avance model van dat jaar) hetzij met rubberen vierkantjes staat leuk en zitten prima.

Veel plezier er alvast van ook al zal je dame er vooral mee rijden!
 
extractor moet er zeker een paar keer doorheen, zitten wel wat vlekken in, maarja dan heb je natuurlijk sneller met lichte bekleding. Overigens valt de auto me echt mee, lijkt een autotje maar is toch echt een volledige auto. Achterin meer plaats als een Golf, en dat voor een auto die lichter is als een lupo. Plus dat de auto qua afwerking op een veel hoger niveau staat als een polo, en het is een hele erge stille auto, ook op wat hogere snelheid, mijn TT heeft meer last van rijwind. Dat is de voornaamste reden voor een A2, 870kg is erg goedkoop in de wegenbelasting en met 1 op 17 rijdt hij ook lekker zuinig..
 
Komt wel goed ja, heb ook paar vlekjes erin maar die zijn er dan zo uit en als nieuw weer!

De vorm geeft al aan dat hij ruim is, erg handig.
Zeker ook prettig het gewicht en wegenbelasting ;-)
 
Gefeli met je aankoop!

Voor de niet A2 kenners: Hij is nergens mee te vergelijken, het is een auto voor de liefhebber.
Pas als je er in gezeten en/of gereden hebt begrijp je pas waarom dit niet zo een niet doorsnee auto is, de compacte buitenmaten vertekenen enorm met de ruimte als je er werkelijk in zit.
In menig doornee middenklasser zit je voor en achterin minder ruim als in deze auto..................
Gebruikte materialen, hoe alles aanvoeld en vooral het rijden, door het alluminium koetswerk ligt het zwaartepunt laag en daardoor vindt ie bochten nemen heerlijk. ,^^

De A2 is gewoon te vroeg gebracht met een te hoog prijskaartje, maar als je er 1 hebt en houd heb je in ieder geval geen 13 in een dozijn auto.
Nu zijn ze 2e hands goed betaalbaar en de tand des tijds heeft maar weinig vat op deze auto, het blijft op en top een echte Audi.
Ook onderhouds technisch zijn het geen moeilijke wagens, zolang je bij de 1.2TDI wegblijft, de gerobotiseerde versnelings bak kan voor hoge rekeningen zorgen.
De 1.4 benzine en diesel zitten ook in de VW polo's, dus gewoon recht toe recht aan techniek, prima voor een universele garage mocht je de dealer te duur vinden.
 
Mooi omschreven Rolf.
Ik wilde ook voor een A2 gaan ipv de Beetle, maar daar stak de wederhelft een stokkie voor..... :weetniet
 
Ik ben het eens met Rolf. Zelfs mijn vriendin die verder helemaal niks met auto's heeft (ze vond hem gewoon leuk om te zien) werd enthousiast van de auto, qua ruimte en qua rijden. Haar gaat het voornamelijk om de maandelijkse lasten, zuinig rijden en weinig wegenbelasting. Hopelijk eind deze week nog naar de RDW, anders begin volgende week. Er is nog een formulier van de audifabriek onderweg met daarop de CO2 uitstaat en het ledig gewicht. Zonder deze brief wordt de auto namelijk ter plekke op de weegschaal gezet en dan zou hij dus inclusief brandstof etc. een gewichtsklasse zwaarder worden.

Maar Ivo, het is inderdaad een you love it or hate it auto, volgens mij zit daar niks tussen.
 
Tja, ik vind m ook wel wat hebben, maar gezien het feit dat mijn meissie er het meest in zou rijden heb ik weinig keuze hè ;)
 
emiel10 zei:
. Er is nog een formulier van de audifabriek onderweg met daarop de CO2 uitstaat en het ledig gewicht. Zonder deze brief wordt de auto namelijk ter plekke op de weegschaal gezet en dan zou hij dus inclusief brandstof etc. een gewichtsklasse zwaarder worden.

.


Wat raar, is dit dan een uitvoering die bij ons niet leverbaar was?:weetniet
 
nee, is hier gewoon leverbaar, maar in duitsland hebben ze een ander soort papieren als in NL. En daarom wil de RDW van de audifabriek een papier met watermerk waarop audi verklaard dat het ledig gewicht 870kg is. Als dit er niet is kun je hem wel invoeren, maar dan zetten ze hem op de weegschaal, en kom je met alle vloeistoffen net over de 950 als je pech hebt en dan zit je dus net een schaal hoger. In duitsland meten ze even uit mijn hoofd namelijk niet het ledig gewicht maar het gewicht met een halve tank bezine en een doorsnee persoon (75kg volgens mij)
 
Gisteren eindelijk eens mijn nieuw pook in de TT ingebouwd, de oude was wat versleten en beschadigd van waarschijnlijk een ring. Nu een nieuwer type pook gekozen (ook net wat dikker, ligt wat fijner in de hand) met een subtiele rode verlichting erin.

overdag:
0F66A785-A9CE-46FA-8727-B2AFBA44E4D5-2100-0000013D71AEDE8A.webp


bij nacht:
131A8171-3C6E-4A3A-9999-141884AB6B91-2100-0000013D7CCCE9EA.webp
 
Hoi Emiel,

wat een super verhaal en prachtige TT heb je, complimenten!

Veel plezier van deze en jullie nieuwe aanwinst.

Grt, Jelmer.
 
Om het hier even up to date te houden, vanmorgen de Audi A2 bij de RDW laten keuren, nu dus wachten op de platen dan kunnen we rijden.

Een detail verslag zal uiteraard volgen:

47383007-A05A-484E-B72B-AC7984B8F980-1944-000001C737518DF9.webp
 
De downpipe zit onder de tt sinds vanmiddag. Was een easy fix. Paste in een keer hoefde niks gelast of versteld te worden en alles ging makkelijk los.Wel gelijk een niewe uitlaatklem gemonteerd omdat de oude niet meer helemaal goed was. In totaal een uurtje werk;


F55C8BD6-5958-437A-85A0-630DADD61545-1944-00000311473AC0EA.webp


Maandag gelijk bellen om een afspraak te maken om te chippen.

Tevens vandaag aan de a2 begonnen. Foto's volgen als het klaar is.