• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner in stappenplan. hulp met kiezen gevraagd

En dan komen meteen de Dodo Juice WASH en RINSE emmerstickers overeen...:-b


Zie foto van Rodders:

buckets.jpg
 
gridguard is nog aangepast. emmers moet ik nog bij de gamma halen of praxis.. had in duitsland gekeken ook voor een hand foam gun.. die heb ik inmiddels wel.. beetje pompen :p
maar dan gaat t ook.


waar kan je ergens de verhoudingen zien water en apc ?

en hoeveel blackhole en exp doe je op een pad per paneel ?
 
Hier bij de gebruikerservaringen vind je wat info over mengverhoudingen: https://www.Carclean.com/product/Po...ose_Cleaner_Degreaser_3780ml_PB_APC128_101079.
Hoeveel glaze/sealant/wax je nodig hebt: heel weinig, een of enkele druppels per paneel. Je kunt beter met te weinig beginnen (dan zie je vanzelf dat je pad "droog" wordt) dan te veel (dat kost je veel extra werk bij het uitpoetsen).
 
Mooi :) strax ff baar me ouders. Emmers kopen en hopen dat ze de deur open doen en t pakket hebben geaccepteerd. Mits de postbode er al is geweest.
 
Zo heb me bestelling binnen.

Kwam nog 2 verassingen tegen.
Een zakje schuimpjes en een 500 ml lavare.

Waarschijnlijk vonden ze me nu al een poorboys fan :p


Thnx carclean en ook voor het aanpassen van de gridguards.


Heb ook me gloria foam master ook en deze had al een zwart dopje bijgeleverd.
Dus kan ik de dodo juice gebruiken voor foam gun en de lavare om te washen.
:) nu t weer nog.
 
Na eerst alle winkels afgegaan te zijn voor 2 a 3 emmers.

Niets gevonden. Maar me ouders hadden er 2 waar precies de gridguard in paste !!!

Ben nu bezig met de velgen. En moet zeggen dat de face van de velg makkie is met die woolies
Maar achterin en net achter de spaken krijg ik het bijna niet schoon. Zelfs niet met apc.
Had ik iron x moeten hebben !?

Foam gun werkte perfect met btbm alleen de geur. Wilde het opeten :D

Zometeen 2 andere velgen. Hopelijk met een tussetijdse tip ?
Maar zal uiteindelijk toch demonteren worden en met iets van iron x
Iets voor een volgende keer. ( kan wel me zomer velgen alvast aanpakken en mooi laagje wax geven.

Het begon net te miesellen. Ik eet ff een broodje en ga kijken of ik nog haal om te wassen en kleien.
Maar dit ligt een beetje aan t weer.
 
1:30 kan je net zo goed water pakken, mijns inzien is dit een verhouding waar je weinig aan hebt.
Gebruik zelf 1:9 als max en indien echt kwetsbaar iets dan 1:15, meer vind ik echt gewoon 3x niks
 
Wassen gaat lekker met die cpro merino wol washmit. Buckets zijn schoon en vies. Zoals t hoort. Maar die velgen snap ik niks van. Stoor me er nu al aan.


Update.

Het drogen met de monello biancos in combi met
Detail spray werkte ook niet super lekker.

Ik denk dat ik net als bij handoeken de mf doeken eerst allemaal moet wassen ?

Kleien heb ik ff snel de bovekant kofferbak gedaan.
Kijken hoe t werkte. Maar volgende keer is 7 uur sochtends opstaan iig geen luxe.

Nu is t dus maar half werk.

Ff kijken of ie bij me pa in de garage mag zodat ik morgen verder kan. Anders staat ie buiten zonder sealant.
 
buitenstaan zonder sealant maakt echt geen hol uit hoor...Wassen of nalopen met detailspray moet je toch wel voordat je verdergaat.
De Bianco's zijn ook geen droogdoeken hè!
 
@ hierboven

sj0ertum;305128 zei:
Dat ben ik met grandscenicman eens. Die lap is veel te groot, en als hij net nieuw is 'plakt' hij enorm waardoor je hem opgevouwen niet goed over de lak krijgt. Ik heb hem daarom doormidden geknipt en mijn oma de rand om laten stikken. Dit heb ik ook al eerder met mijn Delirium gedaan, werkt perfect! Het groffe water kun je dat met de ene doen, en daarna met de andere helft en wat detailer spray afwerken.



grandscenicman;305121 zei:
Die droogdoek (70 x 70 cm ) wordt bij mij nog amper gebruikt omdat ik het niet fijn vind door de grootte ( dubbel plooien en nog eens = te dik/onhandig)

In de plaats gebruik ik liever de peluche bianco (trio) : meer doeken voor ongeveer hetzelfde geld en als er eens 1tje valt heb je er nog ...:ja

(ik kom ruim toe om met zo 1 doek mijn auto af te drogen en zou ipv die droogdoek een detailerspray nemen bvb : spray&wipe )

Mooi lijstje!


zo gezegd zo gedaan...

ik ga zo ff wat fotos posten... opzicht kreeg me pa de auto best netjes met die bianco... ik ging er met 1 langs af en haalde het grote vocht weg.. en hij ging er met een bianco en een kleine achteraan om streeploos resultaat te verkrijgen.. maar ik had zelf ook al op youtube dit zien doen met 1 mf doek en een detail spray.. hij legde het erop.. depte t water weg... vervolgens wat detail spray en veegde het dan glimmend op..

ik plaats zo de fotos.. uno momento.
( auto staat in de garage ) ik kan morgen verder..


ff een video van hoe andere hun auto drogen

http://youtu.be/X0Sqi1lAj1A

detail spray op een microfiber doek in 4 delen gevouwen.. en daarmee het water afnemen... en uitwringen en verder gaan.
 
http://youtu.be/VTCRSHBgu8Y

voorbeeld van mijn gloria foam master. ( met zwarte filter )

ik zeg echt super top ding.. ( ebay voor 28 euro en zowat alles foamt in dat ding )


Verder heb ik niet erg veel fotos maar wel een paar gemaakt.

IMG_2525.jpg


pakket binnen
( let op de lavare ) als mooie bonus !!
en de schuimpjes naast de wasmit

IMG_2535.jpg


parkeer kunsten ( je wilt je velgen niet beschadigen )

IMG_2537.jpg


auto ingefoamed

IMG_2538.jpg


nog x in de foam andere hoek

IMG_2541.jpg


de emmers na het wassen en dit is alleen de lak ( de velgen hebben een eigen emmer )


IMG_2542-1.jpg


gewassen ( zie de velgen.. er zit nog plak rand van oud balanceer lood en achterin overal remstof wat ik niet weg krijg ? ( misschien sterkere mix van apc ? )

IMG_2543.jpg


gedroogd met detail spray en mf doek... zie de plekken die toch wat nat blijven.

IMG_2544.jpg


zelfde verhaal... ( me pa zei dat de douw er al aan kwam en dat dit hechte )

IMG_2545.jpg


5 min later zag je het nog beter...

IMG_2547.jpg


de motor kap afgenomen met alleen mf doek... en daarna naar binnen gezet.

dus morgen vroeg verder... ben alles aan het schoonmaken...
washmit en mf doeken zitten in de was.. en de merino wollen washandschoen die ga ik zo op de hand doen.
 
Ik zou de spoelemmer toch eerder verversen als ik het zo bekijk !
Zou een echte velgenreiniger pakken ( of iron-x ) als je de velgen niet netjes krijgt ( remstof )
Zou een Tar & Glue remover nemen ( restant plak )
 
Dus voor de velgen iron x ? ik heb het ook nog met turtle ice velgen spray geprobeerd.. deze had ik nog van vorige auto toen ik met een spons en heuts aritikellen me auto waste
( moet wel bijzeggen bij heuts heb je ook een emmer en gridguard voor 45 euro.. )

maar denk idd iron x of een a merk wat beter tot zijn recht komt ... en dan nog steeds met alleen een whoolie ? dus daar ligt het niet aan ?

en tar wilde ik eerst ook maar zat te denken bij een latere bestelling... momenteel eerst ff het wassen onder de knieen krijgen met wat foutjes hier en daar..
en de auto was al behoorlijke tijd niet gewassen... had 2 dingen kunnen doen... eerst hoge druk spuit van de wasbox erop... dan had ik minder vuil gehad... maar heb wel om het halve paneel als niet eerder gespoeld en me washmit na gekeken op vervuiling alvoren weer over me lak heen te gaan.. ( maar verversen is volgende keer zeker aan de orde... )