Beste TriMeX,
Welke kazerne in Doorn? Als het de VBHKaz is, zul je wel geen last van je armen hebben… (Mariniers).
Alle begin is moeilijk zegt men wel eens, maar waar een wil is, is een weg.
Aan de detail foto’s te zien, zit je lak redelijk onder de beschadigingen helaas. Maar de foto’s bekijkend lijkt dat allemaal corrigeerbaar.
De foto met de reflectie van de TL-bak is zeer duidelijk. (De foto juist boven de foto waar je partner de Black Hole opbrengt). Goed te zien dat jij een eerder aangebracht (camouflage) product verwijderd hebt door te kleien. Juist omdat jij in een andere richting hebt gewerkt, mag je dat concluderen. Die beschadigingen zaten er al, maar waren gecamoufleerd door een product.
Op die bewuste foto denk ik te zien dat je lak flink mishandeld is, maar nogmaals, met goed polijstwerk is dat vrijwel zeker te corrigeren en terug te brengen naar een mooie diepe glans.
Super lief dat je partner meteen de handen uit de mouwen stak en jou assisteerde. Op de eerste foto waarop zij de Poorboys World Black Hole opbrengt, denk ik te constateren dat het nog niet voldoende is ingewerkt. Je moet het even weten, maar je moet het product opbrengen en inwrijven, totdat het bijna verdwenen is.
Alles wat je te dik aanbrengt op de lak, zal niet aan de lak hechten. Enkel het laagje wat de lak raakt hecht. Alles wat daarboven ligt, dien je eraf te vegen. Zonde van je product en je doek komt er mee vol te zitten.
Op je voorbumper zie ik een wat veemde veeg EX-P zitten. Eigenlijk een beetje te dik, maar zal wel komen door de haast. (Wat ik kan begrijpen, wanneer je met zo een lieve dame eigenlijk dient te gaan lunchen). Maar terug On Topic, de EX-P ook dun-dun-dun aanbrengen en goed inwrijven, totdat deze bijna niet meer zichtbaar is.
De velgen zou ik inderdaad (zoals reeds eerder gesuggereerd) aanpakken met een serieuzere velgenreiniger. Kan met Iron-X, maar ik zou kiezen voor een velgenreiniger en daarna pas (als tweede handeling) de Iron-X. Het laatste genoemde product is eigenlijk niet voor velgen bestemd, maar doet zijn werk daar wel verschrikkelijk goed. Ik weet zeker dat eerst reinigen met een goede velgenreiniger en je Wheel Woolies en daarna Iron-X goede resultaten zal brengen. Je zult er alleen wel even tijd in moeten stoppen, want ze zijn best vies. Ik verwacht dat je de handelingen paar keer zult moeten herhalen om ze echt weer prachtig te krijgen.
Voor de binnenzijde van de velg, net achter de spaken, kom je soms niet goed uit met een Wheel Woolie. Daar kan een echte velgenborstel vaak zijn nut bewijzen. Of beter nog de wielen demonteren en omgekeerd op een rubberen inloopmat leggen, opdat je er lekker aan kunt werken. Op die rubberen mat leggen, zodat je de voorkant niet beschadigd. En als je ze dan schoon hebt, lekker in een Wheelwax zetten. Twee laagjes en dan kun je er weer even tegenaan.
Aanbod van ivo’s hierboven is nog niet eens zo gek. Ik schat zo iets van veertig kilometer rijden. Je auto verdient het in ieder geval en ik denk dat wanneer je samen met ivo’s aan de slag gaat, jij je auto na afloopt niet meer zult herkennen. En je leert en nog wat van ook.
Succes,
Aficior