• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bilt Hamber producten

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Om gelijk maar een topic te openen voor de aanstormende Bilthamber producten;)

Zelf heb ik tot nu toe alleen ervaring met de Auto Balm, een goede beschermende wax, glans is wat minder. Maar als je deze topt met bv een natty's of een pete's dan is het zeker een goede combi.

Conclusie: Perfecte bescherming, weinig glans. :rules
 
Voorbereiding is 90% en de wax 10%, staar je niet blind op een wax het gaat om de voorbereiding.
 
Ik durf zelfs zeggen 95% zit in de voorbereiding ,sommige waxen bevatten wat extra oliën ,die wat zouden kunnen "bijdragen". Maar daar ben ik zelf niet echt van overtuigd.
 
Topic is bedoeld voor het evalueren van de Bilt Hamber producten.....over voorbereidingen enz hebben we andere topicsmeuh

Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar de foam van Bilt Hamber (zal ik em testen Tim:roll)...Ondanks dat mensen op AD forum zeggen dat iedere keer foamen van je auto onzin is ben ik het daar niet mee eens. Wanneer je de foam goed verdunt met water is het prima als pre wash te gebruiken. Ik doe het altijd,.en merk nu na 2.5 nog steeds niet dat het foamen mijn beschermlaag aantast. (maar dat is een andere discussie).

Greetz
 
Van Bilt Hamber wil ik zeker eens een keer de Auto-balm gebruiken. Als die zoveel bescherming geeft als je kan verwachten uitgaande van de zouttest is het quasi non plus ultra. Vooral voor auto's die elke dag gebruikt worden is het wel wat. Daar is bescherming m.i. belangrijker dan een superbeading.
 
PT Cruiser zei:
Van Bilt Hamber wil ik zeker eens een keer de Auto-balm gebruiken. Als die zoveel bescherming geeft als je kan verwachten uitgaande van de zouttest is het quasi non plus ultra. Vooral voor auto's die elke dag gebruikt worden is het wel wat. Daar is bescherming m.i. belangrijker dan een superbeading.

Volgens de berichten op detailingworld wordt er momenteel druk aan een nieuwe wax gewerkt die een betere beading geeft. Of deze naast Autobalm gaat bestaan of de opvolger wordt weet ik niet.
 
De lak van een auto die niet gebruikt wordt (maar wel buiten staat) heeft ook veel (evenveel?) te verduren... :ja
Die Auto-Balm bevat dus geen carnauba, maar 'vult de poriën' van de lak beter. Iets met nano-moleculen dus? Vergelijkbaar met Carlack68?
 
Snitser zei:
Ondanks dat mensen op AD forum zeggen dat iedere keer foamen van je auto onzin is ben ik het daar niet mee eens. Wanneer je de foam goed verdunt met water is het prima als pre wash te gebruiken. Ik doe het altijd,.en merk nu na 2.5 nog steeds niet dat het foamen mijn beschermlaag aantast. (maar dat is een andere discussie).

En zelfs als de foam de waxlaag wat aantast, als mijn wagen smerig is zou ik hem toch ook liefst van al infoamen. Dat de waxlaag wat minder wordt, dat is niet erg, dan breng je maar een goeie sealant aan en fris je je waxlaag wat frequenter op.

Maar ben ook benieuwd hoe de foam van Bilt Hamber het doet.
Een van de producten die ik in de gaten ga houden.
De klei wekt ook mijn aandacht, maar dan eerder omdat die wel goed van prijs is dacht ik.
 
Precies! :)^

Ik was mijn auto NOOIT zonder foamen:! moet er niet aan denken om het zonder te doen.
Moet denk ik de Bilt-Hammer foam maar halen als hij leverbaar is :)
 
Gepost: woensdag 28 januari 2009 23:18:eek:4
Tim zei:
In afwachting van shippingcosts en dan komt het onze kant op. Als het mee zit krijgen we morgen de foto's van de producten en kan de boel eindelijk online!

Zie Hier...
 
Ik lees de Klassiek en Techniek, autoblad vol met oude voertuigen e.d., daarin staat steeds een adverteerder die ook Bilthammer produkten aanbiedt.

Klik maar eens hierop om alvast een kijkje te nemen wat Bilthammer aanbiedt.

Tim? Kan jij ook aan die anti-corrosie middelen komen?