• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bilt Hamber producten

Is er nog iemand die regelmatig foamt met de Bilt Hamber foam en kan zeggen hoeveel ml foam je gebruikt op een liter water voor de foam gun?
 
@PT Cruiser

Kijk hier eens:
https://forum.Carclean.com/cc_postst4715p14/Groupbuy-GESLOTEN-Heavy-Duty-Foam-Lances-Met-40-korting-Van--85-voor--50.aspx
#440
 
Helaas heb ik (vanwege tijdsgebrek) nog maar één keer kunnen foamen met de Bilt Hamber Foam.
Ik heb toen een 1:5 verdunning gebruikt. Er gaat net geen hele liter in de fles van mijn foam-gun (of mijn maatbeker moet ge-ijkt worden :-b ), dus ik heb 190 ml gebruikt en aangevuld tot 950 ml met water.
Dit gaf een mooie dikke foamlaag die minstens 5 minuten op de auto bleef liggen/aan de auto bleef hangen.
 
Een schopje en wat stof weghalen hier..

Komen Korrosol (variant van IronX) en Surfex 5L toevallig ook in het assortiment van Carclean?
Lijken me prachtige producten namelijk
 
Via youtube kwam ik uiteindelijk op deze pagina: http://www.bilthamber.com/wax-and-polishes/hydra-wax
De sheeting in de video is echt top en de glans zo te zien ook (ik weet dat voorbereiding het belangrijkst is). Komt deze ook bij CarClean te bestellen? Ben wel benieuwd namelijk :D
 
Iemand die wat ervaringen kan geven over de Bilt Hamber foam? Vooral het gedeelte als het de waxlaag aantast ben ik in geïnteresseerd. Cleaning power is blijkbaar fenomenaal. Kostprijs is ook dik in orde.
 
Bilt Hamber foam lijkt mij een mooi product vooral voor de wintermaanden.
Helaas is de standaard Monello PET-fles niet geschikt voor dit product, ik zal eerst een HDPE fles moeten zien te vinden voor ik het ga bestellen en testen.
 
Forensic detailing channel heeft laatst een vergelijking gedaan van 9 verschillende merken snow foam. Bilt Hamber kwam er absoluut als beste uit. Wel werd er weinig aandacht besteed of het nu waxsafe is of niet. Met een PH waarde van 13 dacht ik heb ik toch mijn twijfels erover..
 
  • Leuk
Reactions: Jamme1981
Dat blijft een catch 22 verhaal.
Als je met name in de wintermaanden meer traffic film wil verwijderen met foamen zul je volgens mij een foam met een hogere PH waarde moeten gebruiken.

De Forensic Detailing Channel tester geeft aan Bilt Hamber foam al geruime tijd te gebruiken geen problemen met wax/sealant te hebben.
Daarnaast gebruik ik zeker in de winter een spray wax als droog hulp, mijn idee/hoop is dat alle bescherming die eventueel door de foam is aangetast weer hersteld wordt door de spay wax (Bead Maker in mijn geval)
Ik ben zeker van plan dit in de praktijk te gaan testen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jamme1981 en Jansen
Ik zelf gebruik ook wel boostende produkten. Cure of Wet Coat. Maar hoe langer je natuurlijk kan genieten van je waxlaag hoe beter. Zeker in de winter waarin het niet altijd mogelijk is de wagen te wassen.
 
Ik zal mijn bevindingen hier posten.
Kan een paar weken duren, volgende week moet ik naar het ziekenhuis.
Ik verwacht ongeveer 2 weken uit de running te zijn. Hopelijk zijn mijn flessen dan ook binnen.
 
Vanmorgen voor het eerst de BH foam gebruikt.
Zoals verwacht is het schuim duidelijk minder dik maar mijn eerste indruk is dat het reinigt als een tierelier.
Geen zichtbare wax aantasting, maar dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht na 1 keer gebruiken.

Na de foam ongeveer 5 minuten te hebben laten zitten merkte ik met afspuiten dat zich een soort laagje had gevormd op de lak die er met de HD werd afgespoten, kon dan ook precies zien waar ik met de HD geweest was.
Er kwam voor mijn gevoel al aardige schone lak onder vandaan. Ook mijn was water bleef daarna redelijk schoon.

Ik ben positief genoeg om het voorlopig te blijven gebruiken.
Mijn plan is nu om als de auto niet al te vuil is Monello te gebruiken en anders Bilt-Hamber.
 
  • Leuk
Reactions: Jahe en M3fan
Dat vermoeden had ik ook al.

En ik was net van hetzelfde gedacht. Bij zwaardere vervuiling de Bilt Hammer en bij normale gewoon de Monello.

Die Bilt hammer dan maar eens bij op het lijstje zetten ;)
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
Bilt Hamber foam lijkt mij een mooi product vooral voor de wintermaanden.
Helaas is de standaard Monello PET-fles niet geschikt voor dit product, ik zal eerst een HDPE fles moeten zien te vinden voor ik het ga bestellen en testen.

Los je die fles anders op bij gebruik?