• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnenkort BMW 3 Touring M Performance

Idd veel plezier. Vanacht een beetje geslapen? :)

Eén vraag(je) speelt me vanaf het begin van dit topic trouwens al door het hoofd. Waarom als voormalig Audi R8 rijder gekozen voor een BMW? Was een (R)S4 of (R)S6 niet iets voor je geweest?
 
Daarnaast krijg je bij BMW wel heel, heel veel meer auto voor veel minder geld. een S4 is al een stuk duurder dan een 335i, een RS4 is bijna € 50.000,- duurder. En de RS6 zo'n € 70.000,- duurder dan de BMW.

Bovendien is het me tegen gaan staan om de Nederlandse staat zoveel te spekken.

Om een voorbeeldje te noemen:

De RS4 kost in België al € 80.000,- en in Nederland kost diezelfde auto opeens € 118.000,-
De RS6 kost in België al € 110.000,- en in Nederland kost diezelfde auto opeens € 137.000,-

Je moet het zien als het kopen van een biertje in de kroeg. Stel dat een biertje € 25,- kost, dan kan iedereen dat betalen, maar hij zal niet smaken voor die prijs. Zo zie ik het ook met het belastingklimaat van auto's in Nederland.
 
Ligt ook vooral aan dat hele CO2 gebeuren...

Maar in deze klasse is de 335i inderdaad een betere aanbieding dan de Audi. De A4 3.0TFSI is een stuk minder vermogend, en de S4 is weer een stuk duurder.

Maar als je dan bedenkt dat een nieuwe M3 Cabrio momenteel net geen € 150.000,- (!!) kost......... Dan is zo'n S4 weer een koopje.

Of de handgeschakelde M3 die zo'n 11.000 duurder is dan de DCT...8-())
 
Inderdaad komt het door de CO2 taks / BPM, maar ik blijf het bizar vinden dat ik met mijn 7.000 kilometer per jaar dan meer CO2 taks moet betalen dan een vertegenwoordiger die met zijn dieselbak 150.000 kilometer per jaar wegplankt.

Stel je koopt een BMW 114D en je bent vertegenwoordiger en je rijdt daarmee 150.000 kilometer per jaar. De uitstoot is 106 gram per kilometer, dus zijn uitstoot per jaar is 15.900 kilo. Hij betaalt eenmalig € 4.800,- CO2 taks.

Stel ik koop een RS4 dan zit ik op 249 gram per kilometer en ik rij 7.000 kilometer per jaar. Mijn totale uitstoot zou dan 1.743 kilo zijn, ruim 9 keer minder dan de vertegenwoordiger in zijn 114D. Echter moet ik € 42.000 CO2 taks betalen.

Ik stoot dus 9 keer minder uit, maar ik moet 9 keer zoveel CO2 taks betalen.

Krom? Zelfs een banaan is nog rechter.
 
Zeer verhelderend Tim, maar tegelijkertijd ook zeer ontluisterend. De tijd dat je een auto kon kopen puur op emotionele basis is voorbij, de ratio voert de boventoon in de autowereld (in die zin dat de ratio van de wetgever je dan weer geheel ontgaat)
Maar ik vertrouw erop dat je vandaag toch wel plezier zult hebben. Geniet ervan.
 
Ja het is heel jammer, maar zeg nou zelf, zou jij een biertje van € 25,- kopen en ervan kunnen genieten?

Desalniettemin weet ik zeker dat de BMW een geweldige auto is en dat ik daar net zoveel rijplezier in zal hebben als in een (R)S4 of een RS6, voor minder, heeeeeel veeel minder geld. :ja
 
Tim;329403 zei:
RS4 of RS6, allemaal automatenrommel.
Oeps, slordig. Even overheen gelezen:schaam

Ja, daar is al meer over geschreven dat het nederlandse belastingklimaat de samenstelling van het wagenpark bepaalt. Jammer.
 
Kan me voorstellen dat jij je er niet in kunt vinden maar het idee is natuurlijk dat mensen ontmoedigd worden om een dergelijk vervuilende auto aan te schaffen. Even goed, dat moet/ mag een ieder voor zichzelf bedenken. Alvast veel plezier gewenst met je nieuwe wagen!
 
Het is gewoon soms heel erg krom met al de regeltjes en geneuzel terwijl aan de andere kant bakken met belastinggeld wordt verspilt en ik hoor de laatste tijd weer zoveel bizarre maatregelen op verschillende gebieden...pfff wil er niet eens over beginnen met dit flink falende kabinet.
Ach, straks kunnen we weer gaan stemmen als er niemand in Den Haag op het matje hoeft te komen en de volgende lading dik betaalde falers weer komen, maar dat is misschien erg negatieve inslag op ervaring..
Ook zo met wat jij bedoeld, dat is al jarenlang zo dat nieuwe auto's uit Belgie & Duitsland bijvoorbeeld VEEL aantrekkelijker zijn!

Ben het met je eens dat Audi wel een beetje door aan het slaan is met hun prijzen in Nederland, zo te zien aan de Audi magazines die ik nog krijg.

Veel plezier met de ervaring vandaag weer Tim, GENIET er gewoon lekker van! ;)
 
Thanks! Het is niet alleen dit kabinet natuurlijk, maar gaat eigenlijk al 30 jaar op deze manier (qua auto's dan).

IbizaSigno;330512 zei:
Kan me voorstellen dat jij je er niet in kunt vinden maar het idee is natuurlijk dat mensen ontmoedigd worden om een dergelijk vervuilende auto aan te schaffen. Even goed, dat moet/ mag een ieder voor zichzelf bedenken. Alvast veel plezier gewenst met je nieuwe wagen!

Een auto vervuilt pas als je er (veel) mee rijdt, dat zou het idee moeten zijn.
 
Tim;330508 zei:
Ik vind een belasting in de vorm van 'de vervuiler betaalt' helemaal niet erg. Maar zoals het nu is, daar kan ik me echt niet in vinden.

Eens. En dan met name de regeltjes voor vrijgestelde/14% auto's en andere Priusachtige misbaksels die een ton per jaar rijden en die je op de snelweg ook heel milieuvriendelijk met 140 voorbij komen zeilen.


Maargoed, veel plezier met je nieuwe wagen!
 
Welkom in Nederland zeg ik altijd maar.

Eigenlijk zou je een keer een debat moeten voeren met zo'n politicus.
Ergens ben ik van mening dat de WB en BPM kan afschaffen en deze verwerken in de benzineprijs.

Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaald. Zelfde geld voor onze "toeristen".
 
Krijg je niet voor elkaar. Misschien in de randstad nog wel, maar (nu ben ik even eerlijk) ik woon 10km van de Belgische grens af, en ik rijd nu al af en toe op en neer om te tanken... Met name in mijn vorige Volvo op LPG kostte het me
€2 om op en neer te rijden, en bespaarde me €8. Alle tankstations in de grensgebieden (>30km van de grens) gaan er gewoon aan dan.

Nee van mij mogen ze het aloude rekeningrijden wel in gaan voeren, ook al was ik 10 jaar oud toen die hele discussie speelde.
 
Maakt niet uit joh... debat naar 1 richting: de kas want oude regelingen komen ze ook niet na:
We moeten jaaarenlang nog het kwartje van Kok terug te krijgen en ..een dubbeltje van Nijpels, ik bedoel maar.
Shell heeft trouwens ook jarenlang de olieprijzen gemanipuleerd.
Nu weer wegenbelasting voor oude auto's en willen ze opschroeven tot 40 jaar want ze kunnen niet hebben dat je een klassieke diesel gaat halen uit Duitsland...

Het is en blijft een leuke melkkoe en eerst moeten we bezuinigen en daarna weer spenderen, staan helemaal niet tussen het volk die gekken.

Wou dat ik euro parlementarier was geworden maar ja zo zit ik niet in elkaar, dat graaien en snaaien en btw voordeel en declareren en dan nog klagen!

Daarom trek je eigen plan en in Nederland zullen mensen nooit staken, ja met een fluitje en een vlaggetje haha

Oke nu weer positief: hebbie 'm al Tim?!! ;)