• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 525i ** update: balschade door buurjongens pag 4

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.560
173
44
Doetinchem
In dit topic wil ik de vorderingen, ervaringen en verandering aan mijn auto bij gaan houden ;)

Zoals velen van jullie weten hebben we onze vorige auto, Audi A4 Avant slechts een korte periode gehad, namelijk van 4 januari 2010 tot 27 april 2010 8o

Met de Audi hadden we al vrij snel problemen met een lekkage, maar dit staat allemaal te lezen in het bovenstaande topic.

Omdat ik (het gedoe met) de Audi zo zat was, ik had totaal geen plezier meer aan die auto, ging ik me bedenken hoe nu verder ?

Na veel wikken en wegen, en uiteraard de nodige weerstand van de vrouw, gingen we kijken bij dezelfde garage naar een andere auto omdat we het allebei zat waren. De koop ontbinden zou in ons geval niet gunstig uitpakken, echter als we een andere auto zouden willen, zou de garage rekening houden met de aankoopprijs van de Audi, dat was dus wel gunstig. Alleen ben je op dat moment afhankelijk van het aanbod van de garage, in eerste instantie hadden we onze pijlen gericht op een BMW 3 serie Touring van 2007 op G3 maar deze had de gastank achter in de kofferbak en dan ben je het effect van de station volledig kwijt. Ook uitbouw is nog aan de orde geweest, maar vanwege de kosten was dit ook niet interessant :roll

Op een gegeven moment kwamen we bij een Toyota Avensis (station) van 2004 en deze had nog maar 47000 km op de telller staan, was een Duitse auto en de kentekenplaten moesten er nog op. Toch voelde dit allemaal niet echt goed, misschien omdat ik al langere tijd met een BMW in mijn hoofd rondliep... dat was tot slot van rekening mijn droomauto o:)

De Avensis lag in dezelfde prijsklasse als een prachtige 5 serie die ik op internet te koop had zien staan, deze was van maart 2002 en is voorzien van o.a. zwart lederen bekleding, breedbeeld navigatie en originele LM velgen

bmw5251.jpg

bmw5254.jpg


Dit voorzichtig aan mijn vader en mijn vrouw laten doorschemeren, mijn vrouw reageerde al snel: "Tja BMW, wat kost dat wel niet" wel een logische reactie moet ik eerlijk bekennen, er zitten nogal wat vooroordelen aan dergelijke wagens... Mijn vader was als vrij snel enthousiast en stuurde diverse auto's door via de mail, zo ook een 525iA van februari 2004, het allerlaatste model E39, de E60 werd toen ook al geleverd. Het betrof hier een Lifestyle Edition, voorzien van allerlei extra's, dat is het grote voordeel van dergelijke modellen

Zaterdag 24 april was ik vrij en deze dag hadden we ingepland om twee auto's te gaan bekijken en we hadden ook eerlijk gezegd dat als deze twee auto's beide niet zouden zijn wat we ervan verwachtten, we rustig rond gingen kijken.

's Morgens om 8:00 uur stond vaders op de stoep, na een kopje koffie zijn we in de Audi gestapt om naar Veldhoven te sturen, bij de garage aangekomen stond hij mooi te glimmen, hij was immers net gewassen ;) Het moet eerlijk gezegd worden, hij zag er netjes uit, wel wat beschadigingen, met name aan de bijrijderskant en een kras van zo'n 10 cm lang die door de lak heen was. Omdat ik nu zeer kritisch wou kijken, merkte ik ook op dat twee velgen flinke beschadigingen hadden van een schuurspons, de verkoper merkte op: "Dat kun je zo een beetje bijspuiten, zie je niks van terug". Nadat ik toch liet doorschemeren dat ik me daar mateloos aan zou gaan irriteren, zei hij: "Kom maar eens mee, ik heb wel wat exclusief voor je". Hij liet me een originele set 18" breedteset zien, deze mocht ik voor een vriendelijke prijs overnemen. Tegen hem verteld dat ik nog een auto had gezien en dat ik die ook ging bekijken, dit vond meneer al wat minder leuk en wou graag weten waar en hoe, hij gaf ons zijn kaartje en vroeg of we hem in ieder geval op de hoogte wilden brengen als we daar zouden slagen.

Eigenlijk vond ik de auto in Veldhoven helemaal geweldig en zag mezelf er al in rijden met die 18" wielen eronder en had om die reden er een beetje de pest in om nu nog eens naar Helmond te rijden... toch in de wagen gestapt en naar Helmond gereden en niet onverdienstelijk ;)

Aangekomen bij de garage liet deze in eerste instantie een wat mindere indruk achter dan de vorige, maar ja... geen duur pand, weinig personeel en dat zie je dan ook weer terug in de vraagprijs

De auto zag er vele malen beter uit, de lak verkeerd echt in een goede staat, een paar beschadigingen maar dat mag geen naam hebben. Het interieur moest ik even aan wennen, de lichtgrijze lederen / stoffen stoelen, steken enigzins af bij het zwarte tapijt en de zwarte hemelbekleding... De wielen zijn alleen geleverd onder deze versie, de Lifestyle Edition, zelfs het reservewiel in de kofferbak is een volwaardig lichtmetalen velg!
Daar kwam ik ook tot de ontdekking dat de randen van velgen onder de auto bij waren gespoten, origineel hebben deze wielen een gepolijste rand en dat staat net wat chiquer als je het mij vraagt.

Na een kop koffie werd de vraag gesteld wat ik voor de Audi wou hebben, hen gezegd dat ik het belangrijker vind wat ik bij moest betalen :-b , hen de sleutel overhandigd zodat zij goed konden kijken en rijden en dat bood mij de gelegenheid om de Bimmer eens te starten en mee te nemen voor een proefrit 8-()) wat rijd dat heerlijk zeg !

Ook mijn vrouw en vader hebben gereden en allemaal waren we helemaal weg van het prachtige geluid van deze 6 cilinder icm automaat...

Na een half uurtje hebben we de auto zijn we weer terug gecruised richting de garage voor de onderhandelingen.. Natuurlijk valt het altijd weer tegen als je iets wil kopen, je wil zo graag deze auto en aan de andere kant moet je dat ook weer niet teveel laten merken ;) Niet veel later waren we eruit, de koop kon rond gemaakt worden en een afspraak om de auto op te halen volgde voor de dinsdag erop, dat was namelijk de enige vrije dag die week.

Na twee slapeloze nachten was het zover... dinsdagochtend om 7:30 arriveerde paps weer voor een bakje koffie, tegen 8:00 uur zijn we voor de laatste keer in de Audi gestapt en richting Helmond gereden, iets over 10 arriveerden we...

Na een machtiging gegeven te hebben, reed een van de eigenaren van de garage naar het postkantoor om de auto op naam te laten zetten, hij was snel terug waarna we nog even wat koffie hebben gedronken en niet veel later wegreden in mijn droomauto :ja

Freude Am Fahren :heart_eyes:

bmw5251.jpg

4.jpg

bmw5253.jpg

bmw5257.jpg

bmw5252.jpg

7.jpg

8.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt een prachtkar Quincy! Prachtig interieur. Heel veel plezier er mee, en veel veilige kilometers gewenst. En de ideale detail kleur.
 
Schitterende auto! Onlangs heb ik een BMW 5-serie een full exterieur detail gegeven. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit. Wat voelt aan zo´n auto alles solide aan!
 
Schitterende auto ,^^ . Een E39 blijft een zeer goed gestylde auto. De lifestyle velgen zie je niet vaak, maar staan er goed onder een E39.
 
Nu wel met foto's.....en wat voor.
Super wagen! Echt heeeel mooi.
Complimenten.
 
Wees blij dat je niet de auto in Veldhoven hebt gekocht bij toon k.t. Ik heb er laatst naar staan kijken maar deze auto is echt niet netjes. Bovendien is de service bij deze handelaar echt 0
 
Wat een gruwelijk mooie auto! :)^ Z'n opvolger vind ik qua design niet zo sterk (de nieuwste is overgens weer een beauty), deze daarentegen ziet er echt super uit! Veel plezier ermee!
 
Leuk verhaal! Erg mooi zo'n gefacelifde 5serie.
Zal wel heerlijk rijden met de automaat en 6cilinder.

Ben benieuwd naar de full detail:)
 
mooie beemer Quincy

Afscheid genomen van VAG?

Avensis is baggerbak man, hoe kan je daar nou serieus over gedacht hebben
 
Quincy, een goede deal volgens mij.
Hopelijk wat meer plezier en vreugde met deze mooie wagen!
Groetjes
 
$Audi wel ingeruild met de nieuwe velgen?

Ja, de velgen die eronder zaten had ik in der tijd al verkocht... Heb alleen nog een set winterbanden op stalen velgen met wieldoppen te koop voor een Passat of Audi :ja


Afscheid genomen van VAG?

Avensis is baggerbak man, hoe kan je daar nou serieus over gedacht hebben

De BMW is altijd mijn droomwagen geweest Jee ;) toch zal ik altijd een zwak houden voor met name Passat's en tja de Avensis: Het was meer zoiets van, dan kun je weer jaren vooruit, zeker met zo weinig km's maar het is en blijft een wat suffige wagen in vergelijking met de Beemer :cool:

@ de rest, bedankt voor jullie reacties ! Erg leuk om te lezen :cool: