Vanochtend om 5:49 uur stond ik al buiten de BMW te wassen w^^w de kleinste meid had haar flesje op en ging weer slapen en ach... ik kon de tijd ook wel gebruiken voor de detail dus..
Ik ben begonnen om de wielen te wassen, daarna het kunststof schoongemaakt met APC en een borsteltje en aansluitend de auto gewassen met CG Glossworkz
De auto niet gedroogd, aansluitend gekleid met Dodo SN clay icm Meguairs LT, restwater afgenomen met microfilbers.. toen weeer naar binnen omdat de kleine meid zich weer melde voor het volgende flesje
Tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt om even een kopje wienermelange te drinken en voor de oudste meid een glaasje ranja
Daarna weer naar buiten, auto aftapen met Gamma UV tape en vervolgens tijd voor de testspot, de kofferklep diende als testobject. Begonnen met witte Curved LC icm Mezzo van Monello, bijna perfect, de swirls verdwenen maar de RDS bleven iets zichtbaar.
Daarom Inizio op een gele Megs polishingpad en dat deed de truc voor de wat diepere krassen... ik had nog met een cuttingpad kunnen proberen, maar ik vind dit soort pads niet fijn werken, vandaar..
Iemand was me voor geweest met "detailen" :rules
Zo zag de auto er gemiddeld genomen uit voor behandeling...
Kofferklep en motorkap behandeld met Inizio, nabehandeld met Mezzo op de witte LC Curved, de rest van de auto kon met Mezzo voor een bevredigend resultaat
De combinatie van zo'n Curved pad en Mezzo laat bij mij een perfecte finish zien, daarom besloten om niet nog na te gaan met Finale. Auto wederom gewassen vanwege al dat polijkststof van Inizio 8o met een sopje van CG Glossworkz (ruikt naar watermeloen trouwens) en vervolgens gedroogd met luchtcompressor en Dodo SN drying towel (pluisjes 8o )
Zwarte LC (6,5 inch) erbij gepakt en toen Poorboys Black Hole aangebracht, even laten "hazen" en daarna afnemen
wat een heerlijk glad resultaat, echt perfect ! Was pas de tweede keer dat ik BH gebruik, maar dit is een blijvertje
Als wax gekozen voor de Chemical Guys Pete's 53 en zie hieronder het resultaat...
Onder de kap heb ik niet veel aan gedaan, even het kunststof behandeld met PB Trim Restorer, na de foto nog even uitgepoetst...
Bedankt voor het lezen en kijken