• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 525i ** update: balschade door buurjongens pag 4

Prachtig! Mooi spul dat Gliptone he?! Word heerlijk zacht en soepel. En ruikt heerlijk. Jammer dat die kartelwieltjes niet verlicht zijn van de verwarming achterin. Top wagen!
 
Ik doe stoffen bekleding, headliner en vloerbedekking vaak met de stoomreiniger. Daarmee krijg je het echt brandschoon en superfris.

Het interieur ziet er fantastisch uit. De bekerhouders maken het inderdaad helemaal af. Dat moet gewoon netjes functioneren.

Voor het leder gebruik ik schoonmaakmiddel en conditioner van Ziano brothers. Ik hoop dat CC dit ook in het assortiment gaat opnemen. Nu moet ik het iedere keer uit de UK of Duitsland halen en dat is behoorlijk prijzig.
Het voordeel van het schoonmaakmiddel en de conditioner vind ik de matte uitstraling nadat het aangebracht is. En de auto ruikt daarna echt naar een nieuwe auto (nieuwe leder lucht).

Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden. De E39 blijft een geweldig mooi model van BMW. Ik ben er nog steeds gek op.
 
Owja, nog een tip. Ik zelf hou echt niet van glimmend leer. Helaas wordt het stuurwiel na verloop van tijd altijd glimmend. Ik heb veel middeltjes geprobeerd maar het lukt eigenlijk nooit om het mat te houden.

Oplossing: Zodra het stuur glimmend wordt zoek ik op ebay of marktplaats een nieuwe stuurwielrand. In 10 minuten haal ik de airbag uit het oude stuur, plaats de bedieningsknopjes over op het nieuwe stuur en monteer het geheel weer terug. Echt een supersimpel klusje met een verbluffend resultaat.
 
Oei, ik kan bijna niet meer ophouden..

Wist je dat je de software van het navigatiesysteem zelf kunt updaten? (ik heb het niet over de CD-Rom maar het besturingssysteem). Bij mijn oude 3 serie cabrio had ik hetzelfde navigatiesysteem. Daar deed ik dat ook regelmatig. Je moet wel even goed opletten dat je het op de goede manier doet. Ik heb weleens meegemaakt dat mijn dealer verbaasd was dat ik nieuwere software op de auto had als dat zij zelf konden downloaden bij BMW.
 
Mooi dan ga ik daar ook eens mee experimenteren. En hoe is de lucht?? Ruikt het naar een nieuwe auto? Of zit er een schoenpoets lucht aan??
 
Prachtig! Mooi spul dat Gliptone he?! Word heerlijk zacht en soepel. En ruikt heerlijk. Jammer dat die kartelwieltjes niet verlicht zijn van de verwarming achterin. Top wagen!

Het is inderdaad mooi spul Paulus :cool: Alle lovende woorden, ze zijn allemaal waar haha

En hoe is de lucht?? Ruikt het naar een nieuwe auto? Of zit er een schoenpoets lucht aan??
De cleaner ruikt een beetje raar naar mijn mening, de conditioner is net of je aan vloeibaar leer ruikt ;)

Wist je dat je de software van het navigatiesysteem zelf kunt updaten? (ik heb het niet over de CD-Rom maar het besturingssysteem).
Heb je hier misschien meer informatie over voor me? Mag via de PM of mail... ik heb wel nieuwe navigatiesoftware, de huidige is van 2004 :roll
 
Nice, BMW rijdt veel beter dan FAG.

En de E39 blijft een van de mooiste BMW's ooit.

Is de binnenkant trouwens helemaal leer of zijn de zittingen van stof? Verder mooie bak, en mooie 6 in lijn!
 
Thegame1512 zei:
Nice, BMW rijdt veel beter dan FAG.

Hmmm.. dat is neem ik aan jou mening? Ik heb circuit ervaring (racelicentie) en vind BMW heerlijk scherp sturen. Maar vind de achterkant te 'los'. En daar houd ik persoonlijk niet van. Vermakelijk met driften maar op een circuit vind ik het niks. Een neef van mij heeft een M3 E46 en die wagen rijd fantastisch maar doe mij maar quattro van Audi, gaat als een trein op rails door de bocht. En met mijn RS2 kun je ook driften als je dat wil met de diff-lock wat de nieuwere Audi's niet meer hebben.
 
Morgen ga ik lekker een dagje besteden aan de wagen... :heart_eyes:

Plan is..

- Foamen met SSF
- Wassen met Chemical Guys GlossWorkz
- Kleien met LT en SN clay
- Polijste met Monello's
- Glazen met Poorboys Black Hole
- Waxen met Chemical Guys Pete's 53, Smartwax Concours of DJ Purple Haze Pro
- Ramen met Carlack 68 glasverzegeling
- Banden met Endurance Tire gel
- Kunststof met Poorboys Trim Restorer
- Interieur even uitzuigen en evt Poorboys Naturel Look (extra laagje)
 
Vanochtend om 5:49 uur stond ik al buiten de BMW te wassen w^^w de kleinste meid had haar flesje op en ging weer slapen en ach... ik kon de tijd ook wel gebruiken voor de detail dus..

Ik ben begonnen om de wielen te wassen, daarna het kunststof schoongemaakt met APC en een borsteltje en aansluitend de auto gewassen met CG Glossworkz

De auto niet gedroogd, aansluitend gekleid met Dodo SN clay icm Meguairs LT, restwater afgenomen met microfilbers.. toen weeer naar binnen omdat de kleine meid zich weer melde voor het volgende flesje ;) Tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt om even een kopje wienermelange te drinken en voor de oudste meid een glaasje ranja :cool:

Daarna weer naar buiten, auto aftapen met Gamma UV tape en vervolgens tijd voor de testspot, de kofferklep diende als testobject. Begonnen met witte Curved LC icm Mezzo van Monello, bijna perfect, de swirls verdwenen maar de RDS bleven iets zichtbaar.
Daarom Inizio op een gele Megs polishingpad en dat deed de truc voor de wat diepere krassen... ik had nog met een cuttingpad kunnen proberen, maar ik vind dit soort pads niet fijn werken, vandaar..

Iemand was me voor geweest met "detailen" :rules
IMGA0002.jpg


Zo zag de auto er gemiddeld genomen uit voor behandeling...
IMGA0009.jpg


Kofferklep en motorkap behandeld met Inizio, nabehandeld met Mezzo op de witte LC Curved, de rest van de auto kon met Mezzo voor een bevredigend resultaat

De combinatie van zo'n Curved pad en Mezzo laat bij mij een perfecte finish zien, daarom besloten om niet nog na te gaan met Finale. Auto wederom gewassen vanwege al dat polijkststof van Inizio 8o met een sopje van CG Glossworkz (ruikt naar watermeloen trouwens) en vervolgens gedroogd met luchtcompressor en Dodo SN drying towel (pluisjes 8o )

Zwarte LC (6,5 inch) erbij gepakt en toen Poorboys Black Hole aangebracht, even laten "hazen" en daarna afnemen :heart_eyes: wat een heerlijk glad resultaat, echt perfect ! Was pas de tweede keer dat ik BH gebruik, maar dit is een blijvertje :cool:

Als wax gekozen voor de Chemical Guys Pete's 53 en zie hieronder het resultaat...

IMGA0016.jpg

IMGA0017.jpg

IMGA0018.jpg

IMGA0020.jpg

IMGA0021.jpg

IMGA0022.jpg

IMGA0023.jpg


Onder de kap heb ik niet veel aan gedaan, even het kunststof behandeld met PB Trim Restorer, na de foto nog even uitgepoetst...
IMGA0004.jpg

IMGA0013.jpg


IMGA0026.jpg

IMGA0027.jpg

IMGA0030.jpg

IMGA0029.jpg

IMGA0033.jpg

IMGA0034.jpg

IMGA0037.jpg

IMGA0039.jpg

IMGA0045.jpg

IMGA0046.jpg

IMGA0047.jpg

IMGA0042.jpg

IMGA0049.jpg

IMGA0041.jpg

IMGA0051.jpg


Bedankt voor het lezen en kijken :cool: