• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 525i ** update: balschade door buurjongens pag 4

R.E.S.P.E.C.T. Je wagen ziet er super uit! Heb je alleen dit gedaan:

- Foamen met SSF
- Wassen met Chemical Guys GlossWorkz
- Kleien met LT en SN clay
- Polijste met Monello's
- Glazen met Poorboys Black Hole
- Waxen met Chemical Guys Pete's 53, Smartwax Concours of DJ Purple Haze Pro
- Ramen met Carlack 68 glasverzegeling
- Banden met Endurance Tire gel
- Kunststof met Poorboys Trim Restorer
- Interieur even uitzuigen en evt Poorboys Naturel Look (extra laagje)

Of nog meer? Ik heb namelijk een soort gelijk projectje en ik ben jaloers op wat ik op je foto's zie. Dat wil ik ook!
 
Robbert zei:
R.E.S.P.E.C.T. Je wagen ziet er super uit! Heb je alleen dit gedaan:
Of nog meer? Ik heb namelijk een soort gelijk projectje en ik ben jaloers op wat ik op je foto's zie. Dat wil ik ook!

- Foamen met SSF --- Niet gedaan vanwege het tijdstip van wassen 6:00 8-o
- Wassen met Chemical Guys GlossWorkz -- Done
- Kleien met LT en SN clay -- Done
- Polijste met Monello's -- Plaatselijk Inizio, daarnaast Mezzo voor de hele wagen icm Polishingpad
- Glazen met Poorboys Black Hole -- Done
- Waxen met Chemical Guys Pete's 53 -- Done
- Ramen met Carlack 68 glasverzegeling -- Slechts gereinigd met Meg's Glass Cleaner Concentrate
- Banden met Endurance Tire gel -- Done
- Kunststof met Poorboys Trim Restorer -- Done
- Interieur even uitzuigen en evt Poorboys Naturel Look (extra laagje) -- Nog niet aan toegekomen, vorige week heb ik mijn hele interieur gedaan
 
Robbert zei:
En, de hele dag bezig geweest?

Van 6:00 uur tot 17:30 uur, dus 11,5 uur bij elkaar, maar dat is wel "pauzes" om de kleine meid de fles te geven en even wat te eten en drinken, maar zeg ruim 10 uur aan de detail besteed:cool:
 
Wat een glans zeg... nu 100% tevreden Quincy?

Heel mooi resultaat, hopelijk veel plezier met deze car ;)
 
Wat een prachtige 5-serie zeg. Dit is toch wel mijn favoriete model zo'n late E39.

Staat er schitterend bij zo, mooi werk!
 
Ik kan maar 1 nadeel voor mijzelf bedenken nu ik de foto's gezien heb..

Komend weekend moet de X net zo mooi gaan glimmen als jouw 5. Ik heb nu al 4 keer zitten kwijlen bij de foto's en kan een lichte jaloezie nauwelijks onderdrukken :-"

Even met de vrouw overleggen of ik een dagje mag pikken om los te gaan :heart_eyes:
 
Vorige keer ben ik inderdaad 2 dagen bezig geweest. Nu zal ik minder kleiwerk en polijstwerk hebben dus moet ik het in een dag kunnen redden (dat wordt wel duimen hahaha).
 
Wow wat een resultaat!! :)^ :)^
En wat een glans!!!

Binnenkort ook maar eens pete's '53 bestellen en proberen.........:-"
 
Even weer een updeetje vanuit Doetinchem :ja

Voor een week of twee geleden, was ik op mijn werk op ebay.de aan het rondstruinen voor wat onderdelen voor de auto. Plotseling zag ik bij een aanbieder niet al te ver weg vanaf mij gezien, een set originele 17" Lifestyle Edition velgen van BBS te koop staan. De veiling liep over niet al te lange tijd af, maar het einde kon ik niet afwachten op mijn werk, hij was om 15:07 afgelopen, maar mijn dienst om 15:00 uur ;)

De velgen hadden natuurlijk wel stoeprandschades en oxidatie, maar mijn plan was toch om de velgen samen met mijn vader helemaal op te knappen voor de zomervelgen !

Uiteindelijk heb ik een bod gedaan van maximaal € 250 en dacht nog: "Ach, op het laatst gaat het altijd hard, zal toch niets worden". Natuurlijk toen ik thuis kwam even de mail gechecked en wat blijkt? "Ik had "gewonnen" , het automatisch bieden had mijn bod uitgebracht op € 226,99 en daarmee was ik de winnaar :party:

Op hemelvaartsdag is mijn vader naar Duitsland gereden om de set op te gaan halen, uiteraard nog wat gepingeld en voor 200 euro op de kop af hebben ze een deal gemaakt. De volgende ochtend gelijk naar de bandenboer om de banden te laten demonteren, twee waren glad, één was lek (gat erin) en de ander was een ander merk dan mijn huidige banden en die had ik alleen puur voor nood kunnen gebruiken, dus die heb ik ook daar achergelaten...

Toen de banden waren gedemonteerd konden we de staat goed bekijken..

IMGA0001.jpg

IMGA0004-1.jpg

IMGA0002-1.jpg

IMGA0003.jpg

IMGA0005.jpg


Er was dus werk aan de winkel ;) en omdat het 2 delige velgen zijn, deze uit elkaar geschroefd, het hart komt dan los van de velg

IMGA0020-1.jpg


Uiteraard zijn we begonnen met schoonmaken, Wheel Brightener van Meguairs vooral met daarnaast diverse soorten schuursponsen en borstels om het ergste vuil los te weken.. de velgen oogden wat beter, maar ook weer niet al te veel :roll

Daarom maar grover geschut ingezet, een schuurspons om alle vuil weg te schrobben, gevolgd door diverse hulpmiddelen voor op de boormachine, denk hierbij aan Scotchbrite, schuurpapier op zo'n rolletje etc
De randen van de velgen wilden we polijsten, de binnenzijde van de velgen spuiten we matzwart omdat je deze toch nagenoeg niet ziet, maar hiervoor moest natuurlijk wel de dikke laag blanke lak afgeschuurd worden.

Hier het resultaat van het schuurproces..

IMGA0014.jpg


De baas zelf ;)
IMGA0008.jpg


Toen dit allemaal gedaan was, heb ik zo'n lappenschijf voor de boormachine erbij gepakt en het blokje polijstpasta en daarna maar buffen en buffen totdat er glans zichtbaar word... Het residu word afgenomen met oude doeken, daarna Monello Inizio met dezelfde lappenschijf, ook doorgaan tot de glans weer tevoorschijn komt, residu afnemen en tot slot Monello Mezzo met een hand polishingpad (witte LC) aanbrengen tot een mooie glans en afwerken met NXT All Metal Polish en zie daar...

IMGA0013-1.jpg


50/50
IMGA0010.jpg


Links gedaan, rechts nog niet
IMGA0012.jpg


We zijn op de helft
IMGA0016-1.jpg


Fertig..
IMGA0017-1.jpg

IMGA0019.jpg

IMGA0018-1.jpg


Dit was het resultaat na een dag samen flink doorwerken, maar mijn vader heeft een heel groot deel al voor zijn rekening genomen en heeft veel voorbereidend werk gedaan !

Vandaag ben ik nogmaals naar Haaksbergen afgereisd om nog een dagje samen te klussen... ditmaal stonden de velgharten op de planning. Deze moesten nog geschuurd worden en dat is echt een piep karwei ivm alle hoekjes, gaatjes, kiertjes etc 8o na het natschuren met P1000 en P1200 de velgen schoongemaakt met wasbenzine waarna ze klaar waren om voorzien te worden van een basislaag zwart...

IMGA0021-1.jpg

IMGA0024-1.jpg

IMGA0025-1.jpg

IMGA0023-1.jpg


Met als resultaat voor nu..
IMGA0022-1.jpg


De bedoeling is om deze laag goed te laten uitharden, daarna weer schuren met P2000 of milder en dan nogmaals deze zwarte laag, vervolgens weer schuren met P3000 ofzo en dan voorzien van dezelfde kleur als de carroserie van de auto en tot slot afwerken met een paar lagen blanke lak !

Dan moeten er nog twee nieuwe Michelins onder in de maat 235*45*17 en dan heb ik gepersonaliseerde Lifestyle "Kamperman" Edtion set velgen voor de zomer :cool: en daarnaast heb ik dan mijn huidige set voor de winter :cool:

Heel erg bedankt voor het lezen en bekijken, dit waardeer ik !