Afgelopen weekend de producten van Gliptone eens uitgeprobeerd :ja
Eerst de wagen gestofzogen, daarna het gehele interieur met Meguairs APC 1:10 afgeomen, ook het hemeltje en alle stijlen maar het ging mij eigenlijk puur om het leder, dat moest goed verzorgd worden. Het dashboard kon ook wel wat Poorboys Naturel Look gebruiken by the way..
De TNT kwam ook nog even langs met een pakje...
De bekerhouders achterin waren kapot toen we de auto kochten, ik had gevraagd of ze nog een nieuwe konden leveren en dat hebben ze dus netjes gedaan, hier de oude gedemonteerd.
Een lege holte..
De nieuwe houder en aansluitend twee foto's van het eindresultaat..
Toen ben ik verder gegaan met het interieur op zich..
Alle hoofdsteunen verwijderd om overal goed bij te kunnen, begonnen met een APC wipe-down, dit allemaal laten "drogen" waarna ik de Gliptone cleaner heb aangebracht met een badstofapplicator, daarna met de CC borstel eroverheen, maar er gebeurde weinig eerlijk gezegd :weetniet wel merkte ik dat het "in" het leer trok, misschien ben ik te zuinig geweest met de cleaner of was het leer gewoonweg niet vuil...
Nadat ik alles had gehad, heb ik een microfiber vochtig gemaakt (alleen met water) en daarmee het interieur afgenomen zoals de gebruiksaanwijzing mij vertelde.. daarna de Gliptone conditioner aangebracht met een andere badstof applicator. Je zag de kleur helemaal naar boven komen en ook had ik het idee dat het leder er soepeler van werd.
Dit heeft allemaal ingetrokken, na een kleine 3 kwartier heb ik alles met een droge microfilber uitgepoetst
en zie hier het resultaat, het stoffen gedeelte moet ik nog behandelen, dit is dus nog niet gedaan