Ik zou binnenkort graag eens mijn BMW E90 (2011 - Sapphire Black Metallic) onder handen nemen. Ik heb deze enkele maanden geleden overgenomen van de 1e eigenaar en staat namelijk vol met swirls, enkele diepere krasjes, ingebrande vogelpoep en ander leuks.
Ik heb al heel wat research gedaan en ken ook de nodige stappen, maar twijfel tussen 2 verschillende DAP900 sets:
BMW lak (en Duitse lak in het algemeen) zou nogal hard zijn. Ik vrees dat de Monello kit (zelfs als ik Veloce & de gele pad als zwaarste stap gebruik) niet zwaar genoeg zal zijn. Ben ik beter af met de set van Scholl ook al is deze maar 2-staps (S30 en S3)?
En nog enkele gerelateerd vraagjes:
Ik heb al heel wat research gedaan en ken ook de nodige stappen, maar twijfel tussen 2 verschillende DAP900 sets:
BMW lak (en Duitse lak in het algemeen) zou nogal hard zijn. Ik vrees dat de Monello kit (zelfs als ik Veloce & de gele pad als zwaarste stap gebruik) niet zwaar genoeg zal zijn. Ben ik beter af met de set van Scholl ook al is deze maar 2-staps (S30 en S3)?
En nog enkele gerelateerd vraagjes:
- Mag ik met een DAP over bepaalde contouren van de wagen gaan? Vooral de motorkap heeft nogal wat rondingen (aangeduid met de gele strepen) Moet ik deze delen van de motorkap echt stuk per stuk doen? Zie onderstaande foto (voorbeeld foto):
- En wat met de vele kleine stukken van de voorbumper? Normaal moet de pad altijd vlak blijven, maar hoe pak ik dit het best aan met een grote lompe 5.5" pad? Kijk bijvoorbeeld naar de U-vorm onder de nummerplaat.
- Nog zaken die ik beter extra bestel voor ik aan de slag ga? Heeft een ontvetter zoals Gyeon Prep net voor het waxen bijvoorbeeld echt een meerwaarde?
- Hoe vaak moet ik mijn pads wassen (emmer water met wat dreft en wat knijpen)?
Laatst bewerkt: