• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CarDip (Rubber Dipping)

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
Hallo,

In een ander topic is er al veel gesproken over plastic spuiten.
Nu heeft mijn vader dit spul ingekocht en ben ik met 2 maatjes van me aan de gang gegaan om dit uitvoerig te testen.
Ik dacht bij mezelf, laat ik een project topic aanmaken zodat de rest ook kan meegenieten met dit gave product;

We hadden nog wat oude onderdelen staan en kozen een mooie motorkap uit om eens kennis te maken met het product.

De ene helft afgeplakt, klaar voor zijn eerste laag

null-1.jpg


Na 1 laag;

null-2.jpg


Na 3 lagen;

null-3.jpg


Even een close-up;

null-4.jpg


Andere motorkap na 6 lagen;

null-5.jpg

null-6.jpg


Na 4 uur uitharde de motorkap die 4 lagen heeft gekregen (te dun, 6 lagen dus vereist);
null-9.jpg



Klaar voor de eerste auto;

null-8.jpg

null-7.jpg


Wordt vervolgd....
 
Oooeeeee..... interessant!
Ga ik dan ook zeker in de gaten houden.
PLastiDip is sowieso interessant spul. Had al enkele van je posts gelezen en was dus ook al aardig nieuwsgierig. Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
 
+1.

Ik ben zeer benieuwd.

Was het niet makkelijker geweest een en ander te demonteren? Bij de achterlichten bijvoorbeeld spuit je de lak en (deels) de afgeplakte achterlichten mee. Als je het papier gaat verwijderen, dan is de kans aanwezig dat je de Plastidip van de lak meetrekt, tenzij je met een mesje een sneetje maakt tussen papier en Plastidip.

Ik bedoel, er is niet echt een breeklijn van de overgang afgeplakt en niet afgeplakt.
 
Ah...foto's toegevoegd. Ben wel heel benieuwd naar hoe het eindresultaat is hoor. Gaaf dit.
Makes sense wat nicknameless zegt, echter wanneer je wat filmpjes op youtube bekijkt, dan wordt er volgens mij ook niet vaak gedemonteerd alvorens men overgaat tot het opspuiten van de pastidip.
 
Heb je goed de filmpjes gekeken? Niet op de rand afplakken anders krijg je loskomen en lelijke randen.
Volgens dipyourcar zou je een halve cm ofzo van de lak mee moeten spuiten en dan trek je het mooi langs de rand.
Zelfde geldt voor de voor en achterlichten, gewoon meespuiten.
 
Heel benieuwd, blijft een supergaaf product en zeer nieuwsgierig hoe een hele auto gaat worden
( en dan niet vanuit de commerciele plastidip zelf gemaakt ( dus objectiever blabla )
 
Mi is er idd te strak afgeplakt.
Dit zorgt er voor dat het lastiger wordt om het probleemloos te demaskeren.
Tevens zou ik gewoon de 1:1 verdunning aanhouden.
Bij een hogere viscositeit zal er meer structuur aanwezig zijn (zoals op de foto's al zichtbaar is).
Voor kleine delen (binnenzijde deuren etc), zou ik gaan voor een verhouding van 60% verdunner met 40% plastidip icm een airbrush pistool.
Volgende week ga ik de Smart voorzien van een matwitte plastidip.
Zal hier een aparte projecttopic van maken.
 
nicknameless;328841 zei:
+1.

Ik ben zeer benieuwd.

Was het niet makkelijker geweest een en ander te demonteren? Bij de achterlichten bijvoorbeeld spuit je de lak en (deels) de afgeplakte achterlichten mee. Als je het papier gaat verwijderen, dan is de kans aanwezig dat je de Plastidip van de lak meetrekt, tenzij je met een mesje een sneetje maakt tussen papier en Plastidip.

Ik bedoel, er is niet echt een breeklijn van de overgang afgeplakt en niet afgeplakt.

Je reactie is deels terecht, er wordt namelijk geadviseerd om zo weinig mogelijk af te plakken. Echter hebben wij een halve centimer overlapping bloot gelaten. Dat wil zeggen dat je straks de PlastiDip makkelijk van de rand kan aftrekken :) (zie foto's update)

Dibbuz;328849 zei:
Heb je goed de filmpjes gekeken? Niet op de rand afplakken anders krijg je loskomen en lelijke randen.
Volgens dipyourcar zou je een halve cm ofzo van de lak mee moeten spuiten en dan trek je het mooi langs de rand.
Zelfde geldt voor de voor en achterlichten, gewoon meespuiten.

Dibbuz, we hebben naast de filmpjes die iedereen op internet kan opzoeken een spuitcursus gehad van mijn oom en tips en trics geleerd m.b.t. tot spuiten. Ook hebben we naast 1 motorkap diverse panelen en deuren geoefend (helaas geen foto's van) Dat je een halve centimer moet mee spuiten is deels waar, maar als je goed naar hun filmpjes kijkt dan zie je ook dat ze hoe recenter de filmpjes worden hoe meer ze afplakken (kost toch weer een uurtje extra werk om alles eraf te moeten trekken en met afplakken heb je dat dan weer niet)

Update foto's komen later vandaag!! :)^

Vadebo;328879 zei:
Mi is er idd te strak afgeplakt.
Dit zorgt er voor dat het lastiger wordt om het probleemloos te demaskeren.
Tevens zou ik gewoon de 1:1 verdunning aanhouden.
Bij een hogere viscositeit zal er meer structuur aanwezig zijn (zoals op de foto's al zichtbaar is).
Voor kleine delen (binnenzijde deuren etc), zou ik gaan voor een verhouding van 60% verdunner met 40% plastidip icm een airbrush pistool.
Volgende week ga ik de Smart voorzien van een matwitte plastidip.
Zal hier een aparte projecttopic van maken.

Vadebo, er is juist niet te strak afgeplakt, ik ben daarom ook er benieuwd hoe jou ervaring is met het product. Wij hebben gekozen om de eerste laag met een verhouding van 1.5:1 aan te brengen en de lagen die erna komen 1:1 aan te brengen, structuur houd je altijd met dit product want je spuit geen normale autolak maar een plastic product (maar hierachter ga je snel komen als je met het product gaat werken):)^ :)^
 
Ben zeer benieuwd, ik had alleen filmpjes gezien waar de strak afplakken juist afraden, vandaar mijn opmerking.
 
dat ziet er lache uit, een kennis van mij is in Arnhem met exact dezelfde auto bezig!! ben benieuwd wat het word!
 
Update 21-5-2013

Na op 2e pinksterdag vroeg te zijn opgestaan om 09:00 aan de slag gegaan met de Alfa 159

Geheel afgeplakt en klaar om behandeld te worden;

null-7.jpg

null-8.jpg


In overleg met de eigenaar van de auto gekozen voor een Mat Witte kleur op de auto :party:

Resultaat binnen;

null-40.jpg

null-42.jpg




Resultaat bij daglicht;

null-41.jpg


null-44.jpg


null-43.jpg


null-45.jpg



Conclussie en eindoordeel:

Eigenaar was zeer tevreden, hij wist vooraf dat hij de eerste was qua gehele auto.
Op de voorlaatste foto lijkt het erop of de deuren niet helemaal dekken zijn. Dit is lichtval i.c.m. met dokere ondergrond.

Nu is het een kwestie van 2 weken niet wassen en laten uitharde.

Wanneer dit gebeurt is komt de eigenaar langs om het te laten bekijken en indien nodig zullen we dan nog wat bij spuiten (dit is geen probleem met PlastiDip) al lijkt dit niet echt nodig!!


Wordt vervolgd, volgende auto: Volkswagen Golf R
 
Ziet er wel heel leuk uit zo, dat mat witte!

Helaas wel wat vlekjes bij de lampunits en de grillen,..
Had ik persoonlijk toch even gedemonteerd.

Kost nou z'n geintje? Heb er ooit wel eens over nagedacht.

Weliswaar gewoon lak,... Maar heeft wel iets
klik -> http://i168.photobucket.com/albums/u189/Jeroentje147/Lavazza%20Viva%20Italia%202007/IMG_0199.jpg
 
Interessant topic!
Nog een klein vraagje (totaal off-topic, maar ben wel benieuwd): aangezien de kleur van de wagen is gewijzigd, moet dat dan niet doorgegeven worden aan de RDW?
Ik ben zelf ooit staande gehouden door de politie omdat de kleur van mijn toenmalige Ford (champagne-achtig groen) volgens het RDW groen was en volgens de politie toch meer op een andere kleur leek.
 
Jeroen;329090 zei:
Ziet er wel heel leuk uit zo, dat mat witte!

Helaas wel wat vlekjes bij de lampunits en de grillen,..
Had ik persoonlijk toch even gedemonteerd.

Kost nou z'n geintje? Heb er ooit wel eens over nagedacht.

Weliswaar gewoon lak,... Maar heeft wel iets
klik -> http://i168.photobucket.com/albums/u189/Jeroentje147/Lavazza%20Viva%20Italia%202007/IMG_0199.jpg


Hey, die auto staat hier in de straat!
 
Zolang de plaats waar je chassisnummer staat de originele kleur is (volgens kenteken) is er dacht ik niets aan de hand.
Tevens zal bij deze wagen de motorruimte ed nog zwart zijn dus is er niets nodig aan wijzigingen.