• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chemical guys cirtus wash + gloss in foam gun

quadcrosser

Detailing rookie
14 okt 2011
6
0
Hallo,

Ik heb mij net een autobrite HD foamgun gekocht voor op mijn HD Karcher, in combinatie met Chemical guys cirtus wash + gloss.
Er staat geen mengverhouding bij voor foamguns, enkel voor de emmermethode, dus ik heb eens geprobeerd met 20ml op 1 liter water ( volle fles dus )
Volledig naar de - gedraaid dus maximaal schuim en een straal van 10cm breed ong.
Er wordt wel veel schuim geproduceerd maar na 30 seconden ligt +- 80% van het schuim al op de grond... Ik zou dus graag hebben dat het schuim langer op de lak blijft zitten zodat het kan inwerken op het vuil.

Wie weet hiervoor een goede mengverhouding of/en heeft ier hier iemand ook ervaring met dit product ?

PS: zat te denken aan dit product als volgende foam => https://www.Carclean.com/product/Bilt-Hamber/Auto-Foam_5000ml__101252
Iemand ervaring mee ?

Alvast bedankt,
Jelle Vidts

Normale shampoo is in principe niet geschikt om mee te foamen, daar heb je speciale shampoos voor. De reden heb je nu zelf ervaren ;)

De shampoos voor foamguns produceren een veel compacter schuim waardoor het als het waren blijft kleven aan de lak, iets wat normale shampoos niet doen, deze hebben vaak ook nog een soort van glijmiddelen en conditioners om het wassen te vergemakkelijken, Een foamshampoo heeft die niet omdat het een inweekproduct is waarna je daarna je auto gaat wassen met een normale shampoo.

Ok, bedankt voor het antwoord.
Op de site waar ik de foamgum kocht, stond bij dat deze shampoo zeer geschikt was om te foamen ?
Ik zal dan best het foam product bestellen van in m'n 1ste post, eens vergelijken met elkaar ^^

quadcrosser zei:
Ok, bedankt voor het antwoord.
Op de site waar ik de foamgum kocht, stond bij dat deze shampoo zeer geschikt was om te foamen ?
Ik zal dan best het foam product bestellen van in m'n 1ste post, eens vergelijken met elkaar ^^

Ik heb ooit een filmpje gezien van het foamen met CG cirtus wash + gloss.
Die persoon behaalde toch een mooie schuimlaag..

Ik heb nog eentje gevonden

Schuim moet in mijn ogen dikker kunnen :)

Ik heb trouwens ook zeer goede ervaringen met :

- Autobrite Supa Snow Foam
- Autobrite Citrus Foam
- Chemical Guys Honeydew Snowfoam