• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard en deurpanellen schoonmaken en dan wax zetten

Bascollin

Detailing trainee
8 feb 2014
19
32
Zoetermeer
ik heb de volgende vraag ik wil mijn dashboard en deurpanellen schoon maken en dan in een net te wax of iets anders zetten heb daar geen
ervaring mee . Het gaat om een golf v gti 2007 . Wat gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen er mee ik wil geen glim dashboard maar gewoon zo als org .

Hoor graag van jullie

mvg bas
 
Voor de plastic delen in het interieur gebruik ik 303 Aerospace Protectant. Glimt niet, maar maak het wel donkerder van kleur.
 
Voor het dashboard kun je prima Auto Finesse Trim revive gebruiken. Maakt echt super netjes. Deurstijlen etc zet ik gewoon in de wax (collinite 845). Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Even om vergissingen te voorkomen; Bascollin heeft het in zijn post waarschijnlijk over kunststof op het dashboard en kunststof deurpanelen.

Hiervoor zijn alle reacties prima te volgen.

Jora spreekt over deurstijlen en dit is gelakt metaal, dus daar kan inderdaad een wax overheen. Gooi niet een wax over je kunststof, Bascollin, haha!


Greetz
 
waarom zou je geen wax over je kunststof kunnen doen? @Quantoxx
doe ik ook meestal in de starlet vd vrouw en in mijn vorige auto de fiesta van Ford.
rij nu een Audi en dat is een wat zachter kunststof en zal ik het niet zo snel op doen, ook omdat deze stuk schoner blijft.
Maar de starlet word veel met de honden gebruikt en er zit er wel eens 1tje op het dashboard als ze net uit het natte bos komen.
dan is het dashboard lekker snel schoon
 
Poorboy's World Natural Look Dressing glimt nogal naar mijn mening, 303 Aerospace Protectant of Meguiars Ultimate Quick Wax geven een eerder matte/natuurlijke look.
 
Wax op je dash betekent ook dat stof en ander vuil blijft plakken, lijkt me dus geen aanrader.
 
waarom zou je geen wax over je kunststof kunnen doen? @Quantoxx

doe ik ook meestal in de starlet vd vrouw en in mijn vorige auto de fiesta van Ford.

Audi en dat is een wat zachter kunststof en zal ik het niet zo snel op doen
Waarom dan niet in de Audi als het kan?

Wax op je dash betekent ook dat stof en ander vuil blijft plakken, lijkt me dus geen aanrader.
+1.



Greetz
 
ja bij de audi is ander materiaal en bij starlet is het veel harder grijs plastic en maakt lekker makkkelijk schoon
 
Poorboy's World Natural Look Dressing glimt nogal naar mijn mening, 303 Aerospace Protectant of Meguiars Ultimate Quick Wax geven een eerder matte/natuurlijke look.
Scholl Purple geeft een heel mooie matte look.