• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Detail van mijn Polo 6R 1.2 TSI

Dylandr

Detailing chief
28 jul 2014
349
100
Amsterdam
Beste forumleden,

Sinds afgelopen februari ben ik eigenaar van een Volkswagen polo 1.2 tsi. In de tussen gelegen periode heb ik hem eigenlijk alleen maar onderhouden en netjes gehouden. Maar er zaten toch nog de nodig krassen en swirls in de lak. Tijd dus om de auto helemaal strak te maken.

Allereerst maar even de auto wassen, hij was niet heel vies want ik had hem van het weekend nog gewassen. Allereerst even PB's bugsquash als prewash voor de vooruit en de bumper. Vervolgens de auto gefoamed met Monello foam met een verhouding van 1:10.

Voor het wassen

thumb_IMG_4701_1024.jpg


Foampje
thumb_IMG_4703_1024.jpg


Het wassen is gebeurd met de normale twee emmer methode washmit en DJ born to be mild.
Afgedroogd met de monello droogdoeken en de sidekick.

Na het wassen
thumb_IMG_4705_1024.jpg


Vervolgens was het tijd de auto binnen te zetten en om hem te gaan kleien. Dit had ik ook nog recent gedaan dus het clay blok werd ook niet bijzonder vies. Alleen het dak was echt zo vies dat de clay bruin kleurde. Ik heb hier gebruik gemaakt van megs clay met de megs detailler.

Daarna was het tijd om de kunststoffen delen af te plakken en de keuze te maken van Monello of Scholl polijstmiddelen. Omdat ik van een steenharde lak uitga heb ik gekozen voor de Scholl producten. Allereerst een testspotje gemaakt van Scholl oranje met S30. Dit had weinig tot geen correctie op de lak dus vervolgens maar overgegaan op Monello oranje met S3. Hier was correctie zichtbaar maar naar mijn mening nog niet voldoende. Toen ben ik overgegaan op de spiderpad van Scholl. Hier haalde ik na drie hits de gewenste resultaten. De VAG lak heeft zijn reputatie dus weer waargemaakt hij is kei en keihard.

Resultaat van Scholl spider met S3
Voor:
thumb_IMG_4732_1024.jpg


Na:
thumb_IMG_4731_1024.jpg


Ik had besloten deze combinatie alleen te gebruiken op de motorkap en dak. Deze waren het ergst van de hele auto(leek wel of iemand een stoffer over de auto had gehaald omdat er sneeuw op lag). Ook was de kwaliteit van de spiderpad de doorslag. De kleinste rondingen sleet ie al op stuk. Baalde ik flink van ,zijn toch pads van rond de 15 euro en draai ze de eerste beste keren kapot. Viel mij erg tegen van Scholl. Volgende keer misschien toch maar de MF pad of de purple pad. Overigens lukte het mij wel met deze combinatie een lelijke vogelpoepplek weg te krijgen. Helaas geen foto van genomen dacht namelijk dat ik hem er niet uit ging krijgen. Overigens heb ik gebruik gemaakt van de DAP900 V3

Voor de andere panelen ben ik verder gegaan met Monello oranje en Scholl S3. Met twee hits per paneel. Op het moment ben ik nog bezig met deze stap moet nog twee panelen. Dan moet ik nog de keuze maken of ik hem met finale ga finishen of toch de S30 op scholl oranje. Meningen daarover hoor ik graag. Ik ga er nu weer verder mee en zal het uiteindelijke resultaat hier posten.

Groeten!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: PeterS en Ries
Update:
Uiteindelijk de auto gefinisht met S30 op oranje scholl pad. Geeft een heerlijk glans aan de lak.
Daarna de lak even bewerkt met prep zodat alle polijstmiddelen verdwenen zijn voor de aankomende wax laag. Als laatste dus de wax gekozen voor de Collinite 915. Deze aangebracht en uitgepoetst en hij staat weer heerlijk te glimmen. Het resultaat is vooral mooi als hij tussen andere auto's staat, geeft weer voldoening voor het harde werken.

Heerlijk spiegeltje
thumb_IMG_0013_1024.jpg

thumb_IMG_0014_1024.jpg
thumb_IMG_0016_1024.jpg
thumb_IMG_0018_1024.jpg
thumb_IMG_0020_1024.jpg


Dank voor het lezen :)
 
  • Leuk
Reactions: Ries